• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97020301853
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی سوم اردیبهشت بخوانید؛

ترامپ هرگز در برجام نبوده است/ روایتی ازنشست مشترک قوا و...

ترامپ هرگز در برجام نبوده است/ روایتی ازنشست مشترک قوا و...

روایت مشاور رییس جمهور از اولین نشست سه قوه، اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند، بررسی پرونده محصولات تراریخته در مراکز علمی و پژوهشی، بررسی تعاریف فضای مجازی و خدمات صوت‌وتصویر فراگیر در کمیته رسانه کمیسیون فرهنگی، ۳ انتخاب ایران در صورت خروج آمریکا از برجام، محمدرضا رحیمی چند روز در زندان بود؟، دیدار فرمانده کل سپاه با فرمانده کل ارتش و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز دو شنبه، سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا،حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهور در روایتی از نشست مشترک قوای مجریه، مقننه و قضاییه عزم مشترک، همدلی و همراهی را شاخصه مهم حاضران در این نشست توصیف کرد.

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه جمعی از فرماندهان عالی رتبه سپاه ظهر با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش با امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد و در این دیدار پیش‌بینی و اجرای برنامه‌ها و اقدامات مشترک بین سپاه و ارتش مطرح شد.

اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند

اجلاس بزرگ فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IONS) به میزبانی نیروی دریایی راهبردی ارتش در تهران برگزار شد. در جریان برگزاری این اجلاس  ریاست آن به مدت دو سال از سوی بنگلادش به نیروی دریایی ایران واگذار شد.

در این مراسم سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نظام سنتی دوقطبی در جهان فروپاشیده و قدرت‌های جدیدی در غرب و شرق سر برآورده‌اند، گفت: آمریکا و برخی قدرت‌ها با اعزام واحدهای نظامی و به کارگیری ادبیات زور، بی‌نظمی را گسترش می‌دهند. وی در حاشیه این مراسم نیز تاکید کرد: هماهنگی کشورهای حاشیه اقیانوس هند می‌تواند امنیت بهتری را در منطقه برقرار کند.

در ادامه امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: امنیت مناطق دریایی جهان باید توسط کشورهای همان مناطق برقرار شود زیرا حضور سایر نیروها ترتیبات امنیتی را به مناطق تحمیل می‌کند که دربردارنده منافع کشورهای منطقه نیست.

همچنین دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه که کشورهای دنیا اکنون جایگاه نیروی دریایی ایران را در منطقه پذیرفته‌اند گفت: در اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند درباره‌ی بالابردن هماهنگی‌ها و همکاری‌ها و مبارزه با تروریسم تصمیم گیری می‌شود.

***

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون بررسی پرونده محصولات تراریخته را به مراکز علمی و پژوهشی واگذار خواهد کرد و پس از دریافت گزارش آنها و همچنین گزارش وزارت بهداشت، در این زمینه جمع‌بندی می‌کند.

بررسی تعاریف فضای مجازی و خدمات صوت‌وتصویر فراگیر  از روز گذشته در کمیته رسانه کمیسیون فرهنگی در حال بررسی است و  اعضای این کمیته  رسیدگی به جزییات طرح خط مشی، اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما را آغاز کرده و با مراعا گذاشتن ماده ۲ آن تا ماده ۴ این طرح را تعیین تکلیف کرده است.

در پی آن سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس معافیت خبرگزاری‌ها از دریافت مجوز مقررات رادیویی و تلویزیونی از سازمان صداوسیماخبر داد و گفت: خبرگزاری‌ها و باشگاه‌های خبری در شمار منابع خبری به شمار می‌روند و از باب ابزار از «صوت و تصویر» هم استفاده می‌کنند. محمدعلی وکیلی نیز با بیان اینکه مصوبه روز گذشته کمیسیون فرهنگی به معنی انحصار صداوسیما برای صدور مجوز رادیو و تلویزیون اینترنتی است، گفت که برخی اعضای این کمیسیون در تلاش هستند این مصوبه را اصلاح کنند.

در همین ارتباط سخنگوی دولت در نشست خبری با بیان اینکه استفاده از پیام رسان‌های خارجی را حق شهروندی می‌دانیم گفت: اینکه پیام رسان داخلی هم در کنار پیام‌رسان‌های خارجی وجود داشته باشد از نظر دولت مشکلی ندارد اما اینکه یک شهروند ما بخواهد از پیام رسان‌های خارجی استفاده کند را ما در چارچوب منشور حقوق شهروندی، حق آن شهروند می‌دانیم.

در واکنش به طرح انحصار صوت و تصویر توسط صداوسیما نیز روزنامه‌نگار پیشکسوت و رییس شورای سیاست‌گذاری روزنامه «اعتماد» با تاکید بر اینکه فضای مجازی را نمی‌توان محدود کرد اظهار کرد: فارغ از آسیب‌هایی که به رسانه‌ها وارد می‌شود، این کار اصلا عقلانی نیست.

محمد حسین ملائک تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی با اشاره به توقف برنامه هسته‌ای کره شمالیو با تاکید بر این‌که کره شمالی برای تثبیت برنامه‌های خود سیاست تعامل با کره جنوبی و جامعه جهانی را در پیش گرفته است، گفت: نتیجه مذاکرات احتمالی کره شمالی و آمریکا هر چه باشد کنار گذاشتن قدرت اتمی آن کشور نیست لذا صرف تنظیم ملاقات ترامپ با رهبر کره شمالی برای دولت آمریکا اهمیت داخلی دارد و رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد نشان دهد که در سیاست‌های سخت توانسته دستاورد داشته باشد.

انصارالله یمن باز هم عربستان را مورد هدف موشک قرار داد و در پی آن ائتلاف عربی باز هم ایران را به حمایت موشکی از انصارالله متهم کرد.سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان اعلام کرد که دیروز یکشنبه راس ساعت ۴:۲۴ دقیقه بعد از ظهر نیروهای حوثی (انصارالله ) که مورد حمایت ایران هستند موشکی از استان صعده یمن به سری خاک عربستان شلیک کردند که پدافند هوایی این کشور آنرا منهدم کرد.

همچنین بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه حملات اخیر هواپیماهای عربستان سعودی به اهداف غیر نظامی در شهرهای مختلف یمن به ویژه حمله وحشیانه به یک مراسم عروسی در استان حجه که منجر به کشته و مجروح شدن ده ها نفر از شهروندان بیگناه یمنی از جمله زنان و کودکان شد را شدیدا محکوم کرد و گفت: تشدید بمباران‌های مناطق مسکونی در یمن نشان از استیصال متجاوزین است.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با المانیتور با بیان اینکه دولت ترامپ هرگز در برجام نبوده است، گفت: صرف حضور آمریکا در توافق هسته‌ای کافی نیست و این کشور باید عضو فعال و دارای حسن نیت در این توافق باشد. وی در بخش دیگری تاکید کرد: تهاجم اسرائیل با مقاومت مواجه خواهد شد.

ظریف همچنین در گفت‌وگو با نیویورکر با تاکید بر اینکه اگر آمریکا قصد دارد از توافق هسته‌ای خارج شود باید با پیامدهای آن نیز روبرو شود، ۳ انتخاب ایران در صورت خروج آمریکا از برجامرا عنوان کرد.

محمدرضا رحیمی که با حکم شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ۱۵ سال حبس محکوم شده بود و مدت حبسش در دیوان عالی کشور به ۵ سال ۹۱ روز کاهش یافته بود از زندان آزاد شد، اما معاون اول دولت دهم چند روز را در زندان سپری کرد؟اتهامات معاون اول دولت دهم «تشکیل یا رهبری شبکه چند نفری برای ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری» ، «اخذ رشوه» و «تحصیل مال از طریق نامشروع» بود.

وکیل‌مدافع سیدامامی در رابطه با انتشار مطلبی در خصوص پرونده موکلش در فضای مجازی توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: در رابطه با معاینه جسد آقای سیدامامی، در خصوص وجود جای سوزن و تزریق پوستی به صورت کلی مطالبی به یکی از اهالی رسانه دادم که ظاهرا نه از روی قصد و غرض بلکه وی متوجه کلی بودن توضیح بنده در مورد گزارشات معاینه جسد نشده و بر همین اساس دچار سوء تفاهم شده و آن را به عنوان آثار روی جسد عنوان کرده‌ است. وی تاکید کرد:هنوز گزارش دقیق قانونی را ندیده ایم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha