• سه‌شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۲۱:۰۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97020402819
  • منبع : بانک مرکزی

سود وام صندوق پس انداز مسکن کاهش یافت

سود وام صندوق پس انداز مسکن کاهش یافت

شورای پول و اعتبار سود تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم را از ٩.٥ به هشت درصد کاهش دارد.

به گزارش ایسنا،  شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و چهل و هفتمین جلسه خود و در ادامه تصمیم های این شورا برای تحرک بخشی به بازار مسکن و حمایت از خانه اولی ها و نیز نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده روستایی، دو تصمیم را به تصویب اعضای شورا رساند.

بنابر اعلام بانک مرکزی ، در راستای اجرای تصویب‌نامه شماره 169276 . ت53115هـ مورخ 28 اسفند ماه 1396 هیئت وزیران، شورای پول و اعتبار با افزایش سقف فردی تسهیلات یارانه‌ای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، با نرخ 5 درصد، تا مبلغ 250.000.00 ریال (بیست و پنج میلیون تومان) و با اخذ وثیقه سفته زنجیره‌ای موافقت کرد. براین اساس تسهیلات مورد اشاره، با معرفی متقاضیان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بانک های عامل در سال جاری قابل اعطاست.

همچنین این شورا در دیگر مصوبه خود، با کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن‌ یکم بانک مسکن درچارچوب برنامه ملی بازآفرینی شهری برای استفاده سپرده‌گذاران خانه اولی‌ در بافت‌های فرسوده و نامناسب شهری از 8 به 6 درصد و برای سایر مناطق شهری از 9.5 به 8 درصد موافقت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۲-۰۵ ۱۰:۳۰

من وام ازدواج بیش 20 روز است در بانک مسکن ثبت نام کردم ولی خبری نیست درصورتیکه بانکهای دیگر مثل اقتصاد نوین یک هفته وام پرداخت کرده

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۰۶ ۱۲:۴۸

سلام. من در شرف گرفتن وام هستم. میشه پیگیری کنید ببینید که این بخشنامه کی به بانکها ابلاغ میشه! ینی مثلا تا هفته آینده اوکی میشه یا نه!

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۱ ۰۹:۱۴

سلام با مراجعه به شعب بانک مسکن می گویند که هنوز بخشنامه ای هنوز به ما ابلاغ نشده لطفا از مسولین جهت عملیاتی شدن بخشنامه پیگیری بفرمایید تشکر

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۰ ۰۳:۰۷

اگه قراره تسهیلاتی برای خانه اولی ها قایل بشن، عدالت و انصاف حکم می کنه برای همه اقشار و اونهایی که حتی از اوراق با سود اسمی 17.5 درصدی استفاده می کنن به یک شکل عمل کنن، چرا امثال من که سالها از زندگی و خانواده زدن و قسط سنگین مسکن پرداخت کردن، الان باید از تسهیلات کم بهره (به دلیل خانه اولی نبودن که اون هم شاید فروخته شده باشه) بی نصیب بشن، مگه دولت در قبال من شهروند مسئول نبوده و نیست؟؟؟. نمایندگان محترم مردمی لطفا جهت برقراری عدالت پیگیری بفرمایند.

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۶ ۱۲:۳۴

با سلام هنوز بخشنامه کسر سود تسهیلات مسکن یکم ابلاغ نشده؟اخه چرا

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۹ ۱۲:۴۹

خواهش ميكنم پيگيري بفرماييد و اعلام كنيد بخشنامه كاهش سود وام مسكن كي به بانكها ابلاغ مي شود؟ من در شرف رفتن به محضر هستم و ميخوام بدونم صبر كنم تا مشمول سود 8 درصد بشم نه 9.5