• چهارشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97020503197
  • خبرنگار : 71496

حریری در بروکسل: حامی حل سیاسی بحران سوریه در اسرع وقت هستیم

حریری در بروکسل: حامی حل سیاسی بحران سوریه در اسرع وقت هستیم

نخست وزیر لبنان تاکید کرد: ما حامی حل سیاسی بحران سوریه در اسرع وقت هستیم. وی با اشاره به حضور آوارگان سوری در خاک این کشور گفت: لبنان به اردوگاه بزرگی برای پناهجویان تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشرة، سعد حریری، نخست وزیر لبنان در سخنرانی که امروز (چهارشنبه) در افتتاحیه "کنفرانس آینده سوریه" در شهر بروکسل داشت، تاکید کرد: ما موافق حل سیاسی بحران سوریه در اسرع وقت هستیم.

حریری اظهار داشت: هر گونه تاخیری در حل سیاسی (بحران سوریه) به زیان آوارگان و کشور لبنان است و ما امیدواریم که جامعه جهانی تلاش بیشتری برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی در سوریه انجام دهد.

نخست وزیر لبنان گفت: ما در کنفرانس بروکسل مساله بازگشت آوارگان سوری را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد و در کنار جامعه جهانی برای کمک به کشورهای میزبان آوارگان تلاش می‌کنیم.

حریری گفت: تراژدی مردم سوریه و نیز لبنان ادامه دارد، عناصر سازنده جامعه لبنان دچار فروپاشی شده و وضعیت امروز ما از سال گذشته بدتر است، با وجود تمامی تلاش‌هایی که انجام دادیم، شرایط رو به وخامت رفته است.

وی با اشاره به حضور یک و نیم میلیون پناهجوی سوری در خاک این کشور خواستار حمایت جامعه جهانی از لبنان شد و گفت: لبنان به اردوگاه بزرگی برای پناهجویان تبدیل شده است.

حریری در ادامه هشدار داد: تنش‌های موجود میان آوارگان و جامعه میزبان آنها رو به افزایش هستند و علت این تنش‌ها رقابت بر سر منابع و فرصت‌های شغلی است.

نخست وزیر لبنان افزود: با وجود این چالش‌ها ما به تعهداتی که در کنفرانس بروکسل دادیم، پایبند هستیم و کار ثبت تولد نوزادان سوری در لبنان، روال ثبت ازدواج آنها، ثبت نام دانش آموزان جدید در مدارس دولتی و تطبیق برنامه‌های تحصیلی را تسهیل بخشیدیم و وزارت بهداشت مراقبت‌های بهداشتی از آوارگان را گسترش داد.

این مقام لبنان ادامه داد: ما با وجود یک و نیم میلیون آواره در کشور با کمک جامعه جهانی در زمینه برقراری ثبات در لبنان تلاش کردیم و دولت لبنان نیز خود را از بحران‌های منطقه دور نگه داشت و شرکای ما در کنفرانس رم که به حمایت از نیروهای مسلح لبنان اختصاص داشت، آمادگی خود را برای تقویت قدرت لبنان اعلام کردند.

حریری تاکید کرد: دولت لبنان در کنفرانس پاریس رویکرد اقتصادی خود را ارائه کرد و موفقیت این کنفرانس پایبندی شرکای ما به حفظ ثبات لبنان را نشان داد.

وی افزود: با وجود تمامی این دستاوردها لبنان هنوز با چالش‌های بزرگی از جمله آن کمبود منابع و رویکرد خشن جویندگان کار مواجه است و این امر ثبات لبنان را تهدید می‌کند اما استمرار تلاش‌ها برای مقابله با این رویکردهای منفی اهمیت دارد.

حریری با تاکید بر لزوم حمایت از ساختار استراتژیک آموزش حرفه‌ای که ضامن بازار کار است، گفت: ما باید به اجرای پروژه‌ها به ویژه برنامه‌های مبارزه با فقر ادامه داده و از توسعه ساختار امنیت اجتماعی در لبنان حمایت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha