• چهارشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97020503266
  • خبرنگار : 71565

سلیمی: هزینه در آموزش و پرورش، مصرف نیست بلکه سرمایه‌گذاری است

سلیمی: هزینه در آموزش و پرورش، مصرف نیست بلکه سرمایه‌گذاری است

نماینده مردم محلات و دلیجان با بیان اینکه مشکل ما این است که معلم را مصرف‌کننده می‌بینیم نه تولیدکننده، گفت: هزینه در آموزش و پرورش، مصرف نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامیداشت روز جوان، گفت: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که در برخی موارد بی‌مهری‌هایی به جوانان می‌شود. نشاط واقعی جوانان در گروی استفاده از آنها در ظرفیت‌های کشور است. امروز علیرغم شعار باید به آنها بها داده شود. اشتغال در پست‌های مدیریتی توسط عده‌ای آن هم به مدت طولانی اجازه چرخش نخبگان را سلب کرده است.

وی افزود: عده‌ای خود را عقل کل می‌دانند و اجازه چرخش نخبگان و جوانان را سلب کرده‌اند. چرا عده‌ای به جای رفع مشکل جوانان به دنبال سرگرم کردن آنها با مسائل حاشیه‌ای هستند. این ظلم فاحش است که پیوسته دم از جوانان بزنیم ولی آمار بیکاری در میان آنها روز به روز افزایش پیدا کند.

نماینده مردم محلات تاکید کرد: آقای رییس‌جمهور و وزرا به جوانان بها دهید، بگذارید جوانان برخی پست‌ها را بر عهده بگیرند. ما به بزرگان احترام می‌گذاریم و از آنها انتظار داریم عرصه را برای جوانان خالی کنند.

سلیمی گفت: مشکل ما این است که معلم را مصرف‌کننده می‌بینیم نه تولیدکننده. هزینه در آموزش و پرورش، مصرف نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و معلم هم سربار نیست بلکه سرافراز هستند. عده‌ای حقوق نجومی می‌گیرند ولی عده‌ای مستمری‌ می‌گیرند. ببین تفاوت ره از کجا تا به کجاست.

وی با اشاره به تهدیدهای ترامپ مبنی بر خروج از برجام، گفت: برجام برای ما تاکنون سودی نداشته، آقای رییس‌جمهور می‌گوید با گونی پول می‌آورند یعنی تحریم‌های بانکی هم برداشته نشده است. برخلاف تصور برخی مشخص شد که اروپا غلام حلقه به گوش آمریکا است. امروز باید خوش خیالی را کنار گذاشت. تشکر می‌کنم از موضع اخیر آقای ظریف که گفتند اگر از برجام خارج شوید از ان‌.‌پی‌.تی خارج خواهیم شد.

سلیمی در پایان با تاکید بر عملی کردن شعار حمایت از کالای ملی، انتقاد کرد: آیا می‌دانید در سال گذشته ۴۸۲ تن مداد و پاک‌کن، ۱۲۸ تن چکش، دو هزار و ۷۶ تن قرقره و ۸۰۱ تن سس وارد کشور شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha