• شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97020804341
  • خبرنگار : 71129

استرالیا برای نظارت بر تحریم‌های کره‌شمالی هواپیمای شناسایی به ژاپن می‌فرستد

استرالیا برای نظارت بر تحریم‌های کره‌شمالی هواپیمای شناسایی به ژاپن می‌فرستد

وزیر دفاع استرالیا امروز (شنبه) گفت، که این کشور قرار است در راستای اجرای تحریم‌های سازمان ملل و برای نظارت بر کشتی‌های مشکوک کره شمالی که اقدام به حمل و نقل کالاهای ممنوعه می‌کنند، هواپیمایی نظامی شناسایی به منطقه اعزام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارنظر از سوی وزیر دفاع استرالیا یک روز پس از دیدار تاریخی رهبران کره شمالی و کره جنوبی برای همکاری در مساله خلع سلاح کامل اتمی در شبه‌جزیره کره مطرح شده است.

استرالیا یکی از متحدان اصلی آمریکا همچنین قول داده تا به اعمال فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک بر پیونگ‌یانگ ادامه دهد.

وزیر دفاع استرالیا در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: استرالیا یک هواپیمایی شناسایی و گشت دریایی P-8A به ژاپن می‌فرستد تا در اجرای تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل در منطقه ما سهیم باشد.

وی ادامه داد: استقرار این هواپیمای شناسایی از کمپین بین‌المللی در مقابله با تجارت غیرقانونی و شبکه مرتبط با آن حمایت کند.

مقام های ارشد آمریکا در فوریه سال جاری میلادی گفته بودند که دولت واشنگتن و متحدان اصلی‌اش در آسیا به دنبال آماده سازی برای گسترش فعالیت‌های رهگیری در شناسای کشتی‌ها و ناوهای مشکوک در نقض تحریم‌های شورای امنیت علیه کره شمالی هستند.

مالکوم ترنبول، نخست وزیر و جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا نیز گفته‌اند که تداوم فشارها بر کره شمالی، تضمینی برای خلع سلاح اتمی کره شمالی محسوب می‌شود.

خبرگزاری NHK ژاپن از قول منابع دفاعی این کشور که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش داد، همزمان که استرالیا و کانادا هواپیمای شناسایی به منطقه اعزام می‌کنند، انگلیس نیز یک ناوچه به پایگاه آمریکا در جنوب ژاپن می‌فرستد تا بر کشتی‌های کره شمالی که اقدام به نقل و انتقال کالا در دریا می‌کنند، نظارت داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha