• شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97020804728
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی هشتم اردیبهشت بخوانید؛

سفر ظریف به مسکو/ تکذیب ارتباط «اسنپ» با سپاه/ آخرین وضعیت پرونده قتل «محمدحسین» و ...

سفر ظریف به مسکو/ تکذیب ارتباط «اسنپ» با سپاه/ آخرین وضعیت پرونده قتل «محمدحسین»  و ...

تکذیب ارتباط "اسنپ" با سپاه، توصیه به اروپا برای ایجاد بانک‌هایی که فقط با یورو کار کنند، آخرین وضعیت پرونده قتل «محمدحسین»، برگزاری دادگاه عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس، سفر ظریف به مسکو و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، فرمانده کل ارتش، در مراسم افتتاح دوره‌های معارف جنگ دانشجویان دانشکده‌های افسری ارتش با بیان اینکه معارف دفاع مقدس ما را از سختی‌ها و مشقات امروز و فردا سربلند بیرون خواهد آور، اظهار کرد: امروز هم کشور ما در جنگ با نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جهانخوار و جنگی با ویژگی‌های خاص و با سختی‌ها و ویژگی‌های خاص خود است.

همچنین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در مراسم گرامیداشت مقام شامخ معلم و شهید و روز عقیدتی سیاسی در سپاه  گفت: امروزه باید مراقب باشیم، چرا که برخی دنبال فتنه هستند و به خیال خودشان انقلاب را برای خود می‌دانند و ما باید مواظب این فتنه‌ها باشیم که در این زمینه بصیرت دینی به ما کمک می‌کند. وی تاکید کرد:موتور انقلاب، اسلام و راننده آن ولایت است.

سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه نیز در پاسخ به سؤالی پیرامون شایعات مطرح شده درخصوص ارتباط سامانه هوشمند حمل و نقل "اسنپ" به این نهاد، اظهار کرد: برغم برخی شایعات "اسنپ" هیچ ربطی به سپاه ندارد.

در نشست هم اندیشی روسای مجامع سازمان‌های مردم نهاد سراسر کشور و جوانان احزاب و تشکل‌ها، معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به برخی مطالبات جوانان کشور اظهار کرد: بسیاری از مطالبات جوانان نباید مشکل امروز کشورباشد و ما نمی‌دانیم که چرا علی رغم پیگیری‌ها، عده‌ای اصرار دارند این مشکلات حل نشود.

همچنین بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات مثبت اخیر در شبه جزیره کره گفت: فصل جدید و تاریخی تنش‌زدایی در شبه جزیره کره، باید هوشیارانه، به صورت دوجانبه و بدون دخالت و تحریک کشورهای فرامنطقه ای تداوم یابد.

به منظور  شرکت در نشست سه جانبه وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه وارد مسکو شد. ظریف امروز علاوه بر ملاقات دو جانبه با همتایان روسی و ترک در نشست سه جانبه وزرای خارجه سه کشور در خصوص سوریه شرکت خواهد کرد.

در جریان این سفر وزیران امور خارجه ایران و ترکیه در مسکو دیدار و گفت‌وگو کردند. روابط دو جانبه به ویژه همکاری‌های بانکی، مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، آخرین تحولات سوریه به ویژه روند آستانه از محورهای اصلی گفت‌وگوهای دو مقام بود. در ادامه نیز محمد جواد ظریف و سرگئی لاورف در دیدار خود به تفصیل در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه و تفاهمات صورت گرفته در دیدار روسای جمهور دو کشور، انرژی، همکاری علیه تروریسم، دریای خزر، برجام، تحولات یمن و سوریه بویژه حفظ و پیشبرد روند آستانه گفت‌وگو و رایزنی کردند.

وزیران امور خارجۀ ایران، روسیه و ترکیه، به عنوان ضامنان رعایت رژیم آتش‌بس در سوریه، در دومین نشست خود را در مسکو دربارۀتحولات وضعیت سوریه و مناطق پیرامون این کشور و تأثیر آن بر صلح و امنیت منطقه بحث کردند و بعد از نشست مسکو بیانیۀ مشترک وزیران امور خارج ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه منتشر شد.

نیکلاس هاپتون سفیر پیشین انگلیس در تهران که هفته گذشته ماموریتش در ایران پایان یافت و تهران را ترک کرد در توییتر خود نوشت: خدمتم در ایران امتیازی بود که از آن برخوردار بودم، به خصوص در این برهه از زمان که روابط ایران و انگلیس مسیر طولانی را پیمود و هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن باقی‌ است. با تشکر از تمام دنبال‌کنندگانم در توییتر.

همچنین سفیر ایران در آلمان در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا با تاکید بر اینکه باید سیستم پولی و بانکی ایران آپدیت و به روز شود، اظهار کرد: متاسفانه بعضا در کشور ابزارهای اقتصادی تبدیل به یک موضوع سیاسی می شوند. مثلا FATF یک ابزار اقتصادی است و من نمی دانم چرا ما آن را سیاسی می کنیم. علی ماجدی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: اروپا باید بانکهایی را ایجاد کند که فقط با یورو کار کنند.

بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با اشاره به آخرین وضعیت پرونده قتل «محمدحسین» کودک ۱۰ ساله مشهدی از اقرار قاتل به قتل خبر داد و گفت: با تلاش و همکاری کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی نیروی انتظامی قاتل که مرد مجرد ۲۷ ساله و دارای مدرک لیسانس بود، در کوتاه‌ترین زمان دستگیر شد و در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل اقرار ضمنی کرده است.

امروز همچنین اولین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به صورت علنی و با حضور ۸ متهم این پرونده و خانواده‌های شهدا برگزار شد. اتهاماتی نظیر خرید، حمل و نگهداری سلاح جنگی سبک، نیمه سنگین و سنگین در مورد متهمان این پرونده مطرح است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha