• یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97020905309
  • خبرنگار : 71132

پورابراهیمی به ایسنا خبر داد

مجلس برای افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۷ اصلاحیه می‌دهد

مجلس برای افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۷ اصلاحیه می‌دهد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که بر اساس مذاکراتش با غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ قرار است اصلاحیه‌ای از سوی مجلس برای میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۹۷ ارائه شود.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه مصوبه هیات وزیران در مورد افزایش حقوق کارکنان دولت با مصوبه مجلس در بودجه متفاوت است، اظهار کرد: اگر دولت بخواهد به این روش عمل کند ما در بخش الف تبصره ۱۲ اصلاحیه‌ای را ارائه خواهیم کرد. نگاه ما بر اساس روش پلکانی نزولی این بوده که حقوق‌های پایین در سال ۹۷ افزایش ۲۰ درصدی داشته باشند و بر همین اساس مذاکره‌ای با آقای تاجگردون رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ و رییس کمیسیون برنامه و بودجه داشتم.

وی افزود: نظر ما این است که اصلاحیه‌ای در این زمینه ارائه کنیم تا دولت بر اساس همان چیزی که منظور نظر قانونگذار بوده عمل کند و شاه بیت آن هم این است که پایین‌ترین حقوق‌های دولتی با نرخ ۲۰ درصد افزایش یابد و این افزایش حقوق به صورت پلکانی و به تدریج کاهش پیدا می‌کند تا به مقامات برسد که میزان افزایش حقوق آنها صفر در نظر گرفته شده است.

پورابراهیمی با اشاره به مصوبه هیات وزیران که افزایش حقوق را بین شش تا ۱۲ درصد پیش‌بینی کرده و همچنین اظهارات انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی که سقف افزایش را ۱۶ درصد عنوان کرده، گفت: مجلس حتما در این زمینه ورود خواهد کرد. به هر حال مشروح مذاکرات ما در کمیسیون تلفیق و نگاه مجلس در کمک به حقوق‌های پایین در جریان بررسی بودجه روشن است و چیزی که از سوی دولت اعلام شده منظور نظر قانونگذار نبوده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس با اشاره به مصوبه مجلس در بودجه ۹۷ که در آن مقامات شامل مدیران عامل، اعضای هیات مدیره، روسا، استانداران، نمایندگان، وزرا، شهرداران مراکز استان‌ها، اعضای شورای شهر، روسای دستگاه‌های اجرایی و هم‌طرازان آنها افزایش حقوق نخواهند داشت، گفت: نگاه ما این بوده که حقوق‌های پایین دولتی افزایش ۲۰ درصدی داشته باشند و به تدریج این افزایش کمتر شود تا به مقامات برسد که افزایش حقوق ندارند.

پورابراهیمی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۷، ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق‌ها در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: نحوه توزیع افزایش حقوق موضوعی است که دولت باید خودش آن را مدیریت کند اما عددی که در بودجه پیش‌بینی شده در واقع میزانی است که به دولت اجازه داده شده افزایش حقوق را از این محل تامین کند و شامل پرداخت‌های فصل یک، حقوق و سایر مزایا می‌شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: متاسفانه دولت تفسیر دیگری از متن قانون کرده و گفته چون در قانون «تا ۲۰ درصد» ذکر شده پس می‌توان افزایش حقوق ۱۶ درصد را اعمال کرد، این امر از نظر منطق محاسباتی درست است ولی از محتوای مذاکرات چنین چیزی بر نمی‌آید. شاید برداشت دولت مغایرت قانونی با مصوبه مجلس نداشته باشد اما به شکل محتوایی منطبق بر آن نیست.

وی اضافه کرد: منظور قانونگذار این بوده که حقوق‌های کم تا سقف ۲۰ درصد افزایش یابند مثلا معلمین آموزش و پرورش نسبت به خیلی از دستگاه‌ها دریافتی پایینی دارند و انتظار ما این بود که سقف ۲۰ درصد برای افزایش حقوق آنها لحاظ شود البته بین معلمین هم قدری تفاوت حقوق وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۲-۰۹ ۱۴:۱۰

سلام بنده كارمند جهاد دانشگاهي علم وصنعت هستم وبا بيست سال سابقه حقوقم به دو ميليون نمي رسد و امثال بنده در اين واحد زياد هستند .با تشكر

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۰۹ ۱۴:۵۳

یارو نشسته اونجا با اسم خلیج فارس و خلیج ع رب ی برجی 12 میلیون میگیره اصلاهم براش مهم نیس 6 درصد یا 20 درصد آخه بی مذهب ها با 1200 تومن میشه زندگی کرد با این وضع گرانی بابا اینا همه مردم هستند که صدا میکنن

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۰۹ ۲۲:۳۰

امیدوارم مجلس به آموزش و پرورش هم توجه داشته باشد

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۰۸:۲۲

والا آموزش و پرورش که خییییلی مظلوم مونده !!!!! هر چی حقوق و مزایاست مال فرهنگیان محترمه! انگار بقیه اقشار جزو این مملکت نیستن

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۰ ۱۶:۵۷

اگه درست مورد تربیت واقع شده بودید متوجه میشدید که این حرفتون بی ادبیه و مشکل تربیتی شما ناشی از مشکلات معیشتی فرهنگیان دلسوز است.

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۰۹ ۲۲:۵۵

این افزایش تدریجی چرا برا کارگرا اعمال نشد؟ فقط به حداقلی بگیران 20 درصد اضافه کردن.!!!!!! بقیه کارگرا آدم نبودن؟ که فقط 10 درصد اضافه میکنید بهشون؟ همش کارمنداااااااااا

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۰ ۰۱:۵۸

سلام تاج گردونها. نگذارید بیش از این به شما یعنی نمایندگان دروغ بگویند و بازنشستگان را احمق فرض کنند جلوشان را بگیرید

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۰ ۰۹:۳۵

اصلا انصاف نیست افزایش 6تا12 درصدی اکثر کارکنان دولت دومیلیون وزیر دو میلیون میگیرن این ظلمی که به طبقه قشرکم درآمدجامعه میشه

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۰ ۱۰:۲۸

باسلام واقعا خستگی را به تن مردم و حقوق بگیران و کارمندان می گذارند. واقعا تورم را درنظر نمی گیرند. بنابه درآمد خودشان درنظر می گیرند. معلوم است حقوقشان آنقدر بالاست که اضافه شدن برایشان معنایی ندارد. اصلا مگر چشمداشت به این حقوق ها دارند. با افکار مردم بازی می کنند. مردم را احمق فرض کردند. دارید با مردم ایران چکار می کنید.!!!!!

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۰ ۱۱:۴۶

واقعاانصاف داشتن ودرک زندگی دیگران هم چیز خوبیه آخه یک معلم بااین حقوق وافزایش 6 درصدی چه تمرکزی بر درس و دانش آموزان می‌تواند داشته باشد. میخوام بگم مصوب کننده خودش چطور و چند روز می‌تواند با این دریافتی ها بگذراند.....واقعا شرم‌آور است.آدم چی بگه

avatar
۱۳۹۷-۰۳-۰۹ ۱۱:۱۷

ای معلم ببین چند نفر از اولیای دانش آموزان از شما راضین غیر انتفاعی ببین با دانش آموزاشون با حداقل حقوق چه میکنن

avatar
۱۳۹۷-۰۳-۰۹ ۱۱:۲۱

تمرکز؟؟؟حرف جالبی ما میلیون ها تومن کلاس خصوصی میدیم ان‌شالله آموزش و پرورش حذف و غیر انتفاعی رایج شود

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۰ ۱۲:۴۵

همیشه دولتها طرف کارمندا بودند اما این دولت نمیدونم چرا فقط شعاریه؟ شاید بیچاره مشکل داره .حدود ۱۲ نفر از مدیران ارشد دولتی در پایان سال ۹۶ با حقوق بالای ۶۰۰ میلیون تومان بازنشست شدند و بعد از شروع سال جدید مجددا به صورت قراردادی در دستگاههای اجرایی مشغول به کار شده‌اند.

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۱ ۱۶:۰۵

امیدوارم مجلس شورای اسلامی به کمی حقوق کارکنان شهرداریهای سراسر کشور نیز توجه بکنند.

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۷ ۱۵:۳۳

اگه واقعا یگ روز جانشین خدا میشدید با خلق چه میکردید مردم دیگه خسته شدن....!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۶ ۲۰:۵۲

این اضافه حقوق بخوره تو سرتون. اصلا سرم به بازار میزنید تا بفهمید چه خبره یا نشستین فقط دارین سوده پولاتونو میشمارید . خدا بزنه تو کمرتون

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۷ ۰۷:۵۲

سلام این آقایان پول توجبیی بچه هاشان ماهانه بالای دومیلیون تومان است

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۷ ۱۰:۳۹

من از مجلس محترم شورای اسلامی کمال تشکر را دارم که به فکر کارمندان کم درآمد هستند

avatar
۱۳۹۷-۰۳-۰۹ ۱۱:۱۱

واقعا که باید حقوق معلما حذف بشه چون درس نمیدن و کلاس خصوصی باید بریم

avatar
۱۳۹۷-۰۳-۱۹ ۰۸:۰۲

من از مجلس محترم شورای اسلامی کمال تشکر را دارم که به فکر کارمندان کم درآمد هستند

avatar
۱۳۹۷-۰۳-۲۸ ۱۳:۱۴

با این تورم و افزایش قیمتا به صورت نجومی اونم هر روزه واقعا 6 درصد چی میشه ؟ واقعا اجناس 6 درصد افزایش داشتن؟ خدا فقط خودش کمک کنه