• یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97020905417
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی نهم اردیبهشت بخوانید؛

آزادی مدیرمسئول شرق/دومین دادگاه حادثه تروریستی درمجلس/ مجلس برای حقوق کارمندان اصلاحیه می‌دهد

آزادی مدیرمسئول شرق/دومین دادگاه حادثه تروریستی درمجلس/ مجلس برای حقوق کارمندان اصلاحیه می‌دهد

دومین جلسه رسیدگی به پرونده عملیات تروریستی در مجلس و حرم امام راحل، زیر پوست مجلس به روایت غلامرضا تاجگردون، تقدیر رئیس‌جمهور از کارگران نمونه سال ۹۶، رونمایی از کتاب "خلیج فارس"، واکنش وزیر کار به بازداشت مهدی رحمانیان و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، نهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در مراسم تحلیف جمعی از افسران جدیدالورود وزارت دفاع با بیان اینکه ملت ایران به ویژه نیروهای مسلح از هیچ دشمنی واهمه ندارند، گفت: امروز هر چه دشمنان فریاد می زنند ملت عزیزمان با شجاعت و اقتدار محکم ایستاده اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز طی سخنانی در همایش "تجلیل از علمداران خلیج فارس" با بیان اینکه دشمن خیال هر گونه اقدام علیه کشور ما را از سر بیرون کند گفت: اگر چه دشمنان نظام هرگونه توطئه‌ای برای براندازی انقلاب اسلامی طراحی و به مرحله اجرا گذاشته اند، اما به دلیل آنکه ملت ایران انقلاب را دوست داشته و پای این انقلاب ایستادگی کرده اند،   توطئه‌ها  یکی پس از دیگری شکست خورد و دشمنان را گرفتار کرد.

مراسم روز جهانی کارگر  با حضور حجت الاسلام حسن روحانی، علی ربیعی و سایر مسئولان دولتی در سالن اجلاس سران برگزار شد و  رئیس‌جمهور از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای کار نمونه سال ۹۶ قدردانی کرد

در این مراسم رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید همواره نسبت به گشایش در کارها امیدوار باشیم گفت: هیچ عملی بالاتر از انتظار گشایش نیست و فرج نیز یعنی گشایش و باز شدن. یک مومن و یک مسلمان باید معتقد به گشایش در روزها، هفته‌ها ماه‌ها و سال‌های آینده باشد وناامیدی چیز خوبی نیست.روحانی همچنین با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی برای آینده کشور است، گفت: ما باید با کمک هم و امید به آینده ایران را آبادتر بسازیم.

در ادامه سلسله جلسات ستاد اقتصادی ساماندهی امور ارزی، معاون اول رییس جمهور با تاکید بر حل نیازهای واقعی و ضروری ارزی مردم تصریح کرد: سیاست‌های جدید ارزی در مقطع کنونی و در راستای تخصیص منابع ارزی به نیازهای اصلی کشور تنظیم شده است و این به معنای فراموش شدن انتظارات و نیازهای واقعی و ضروری ارزی جامعه نیست. جهانگیری افزود:دانشجویان ایرانی خارج از کشور ارز دریافت خواهند کرد.

وزر کار تعاون و رفاه اجتماعی نیز در یادداشت توئیتری در واکنش به بازداشت مدیر مسئول روزنامه شرق نوشت: بازداشت مهدی رحمانیان که روزنامه نگاری دلسوز، خوش فکر و با تفکری اعتدالی است، نه عقلانی است نه منطبق بر امنیت ملی.

در همین ارتباط یک عضو حزب ندای ایرانیان  در پست توئیتری خود اعلام کرد که مدیرمسئول روزنامه شرق آزاد شده است.

زیر پوست مجلس به روایت غلامرضا تاجگردون

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نقش خود در رای عدم اعتماد مجلس به بیطرف، رای اعتماد به آذری جهرمی، استیضاح وزرای راه و رفاه، نسبتش با فراکسیون امید و انتقاداتش از این فراکسیون، حصر، وعده‌های دولت، جریان واعظی و دیدار با سیدمحمدخاتمی پاسخ داد.

محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز  با تاکید بر اینکه «ارز به وفور در کشور وجود دارد» گفت: اگر دولت برای عرضه ارز مازاد بر ارز دولتی فکری نکند بازار عرضه زیرزمینی به وجود می‌آید.

همچنین رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که بر اساس مذاکراتش با غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ قرار است اصلاحیه‌ای از سوی مجلس برای میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۹۷ ارائه شود.

کتاب "خلیج فارس" در مراسمی در سالن همایش‌های صداوسیما با حضور علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری رونمایی شد. این کتاب شامل ۱۲۰ نقشه قدیمی از خلیج فارس، ۱۰ نامه از دبیران کل سازمان ملل مبنی بر تایید این نام است که به ۱۰ زبان ترجمه شده است.

در این مراسم مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه تغییر نام خلیج فارس مقدمه مالکیت و ایجاد ادعاهای کاذب در تمامیت ارضی ایران است، گفت: آنهایی که این حرفها را می زنند خودشان نیستند بلندگوی آمریکا و اسرائیل هستند. ولایتی تاکیدکردکآرزوی تغییر نام خلیج فارس بر دل استعمارگران گذاشته خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ‌آمریکا در سخنرانی در جمع هوادارانش در میشیگان با اشاره به اینکه به زودی با رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد، گفت: اما من جان کری نیستم که یک توافق وحشتناک را با ایران امضا کنم.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده عملیات تروریستی در مجلس و حرم امام راحل با حضور نماینده‌ دادستان، ۸ متهمی که روز گذشته کیفرخواست آن‌ها قرائت شد و وکلای مدافع آن‌ها در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. ادامه رسیدگی به این پرونده به فردا ساعت ۹:۳۰ موکول شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در یکصد و بیست و ششمین نشست خبری دستگیری عباس عدالت را به اتهام امنیتی تایید کرد و گفت: وی اکنون بازداشت است و من دستگیری وی را  تایید می‌کنم، ولی از بیان جزییاتش معذورم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha