• دوشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 97021005891
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

سن شروع مصرف مشروبات الکی در خراسان شمالی پایین است

سن شروع مصرف مشروبات الکی در خراسان شمالی پایین است

ایسنا/خراسان شمالی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: سن شروع مصرف مشروبات الکی در این استان پایین است و این امر به عنوان یک زنگ خطر تلقی می شود.

احمد ریواده با حضور در دفتر ایسنا، در گفت و گو با خبرنگار این رسانه با اشاره به اینکه در حوزه مواد مخدر و مشروبات الکلی دو خطر سن شروع و زنانگی شدن مصرف وجود دارد، افزود: میزان شیوع مصرف مشروبات الکلی در این استان در سال گذشته 32 صدم درصد است که این استان نسبت به سایر استان ها در وضعیت خیلی خوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: اما سن شروع مصرف آن در این استان پایین است و به 14 سال رسیده است.

ریواده در ادامه با بیان اینکه خراسان شمالی در استعمال سیگار و قلیان در رتبه آخر کشوری قرار دارد، اظهار کرد: میزان شیوع مصرف سیگار در این استان 4.9 درصد و قلیان 1.62 درصد است.

به گفته وی سن شروع استعمال سیگار در میان مردم خراسان شمالی 25.7 و قلیان 23.4 است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه میزان شیوع مصرف مواد مخدر در خراسان شمالی در سال گذشته 7.21 درصد است، تصریح کرد: سن شروع استعمال مواد مخدر در این استان به 33.2 درصد رسیده است.

وی میزان شیوع مصرف داروهای بدون تجویز پزشک را 1.44 درصد در این استان اعلام کرد و گفت: خراسان شمالی از این لحاظ در رتبه آخر کشوری قرار دارد و سن شروع مصرف داروهای بدون تجویز در استان 21.80 است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با تصریح بر اینکه راهبرد دولت برای پیشگیری از بروز اعتیاد در کشور اجتماعی کردن این مسئله است، افزود: به همین دلیل در سال جاری برای تحقق این امر از سمن ها و رسانه ها یاری خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به دنبال ایجاد مرکز رصد اعتیاد با هدف اینکه ادبیات علمی در این خصوص ایجاد شود، هستیم.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha