• چهارشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97021206798
  • خبرنگار : 71477

بازداشت حدود ۲۰۰ تن در ناآرامی‌های روز کارگر در پاریس/فرانسه تدابیر امنیتی را تشدید می‌کند

بازداشت حدود ۲۰۰ تن در ناآرامی‌های روز کارگر در پاریس/فرانسه تدابیر امنیتی را تشدید می‌کند

پلیس پاریس تقریبا ۲۰۰ تظاهرکننده نقابدار که در جریان تظاهرات سالانه روز کارگر در روز اول مه شیشه فروشگاه‌ها را شکسته و اتومبیل‌ها را آتش زدند، دستگیر کرد.

به گزارش ایسنا، در این روز گروه‌های چپ افراطی موسوم به "بلوک سیاه" موفق شدند تظاهرات آرام علیه اصلاحات دولت امانوئل ماکرون،‌ رئیس‌جمهوری فرانسه در بخش کارهای دولتی را تحت الشعاع قرار دهند.

به گزارش بی‌بی‌سی، پلیس گفت که حدود ۱۲۰۰ نقابدار در تظاهرات سالانه اول مه که از طرف اتحادیه‌های کارگری برپا شده بود، شرکت کردند.

پلیس برای متفرق کردن این گروه از گاز اشک آور و آب‌پاش استفاده کرد. در مجموع چهار نفر از جمله یک افسر پلس جراحات سطحی برداشتند.

تظاهرکنندگان سیاهپوش سعی کردند راهپیمایی را متوقف کنند و بعدا شیشه مغازه‌ها را شکستند و مک‌دونالدی را در نزدیک ایستگاه آسترلیتز آتش زدند.

چندین وسیله نقلیه و یک نمایشگاه اتومبیل هم به آتش کشیده شد.

بنجامین گریوو، سخنگوی دولت از تظاهرکنندگانی که صورتشان را پوشانده بودند انتقاد کرد.

پس از درگیری‌های خشونت‌آمیز در راهپیمایی سالانه به مناسبت روز کارگر در پاریس وزیر کشور فرانسه اعلام کرد: تعداد افسران پلیس بیشتری برای دور بعدی اعتراضات نسبت به اصلاحات اقتصادی در خیابان‌ها مستقر خواهند شد.

راهپیمایی‌های آتی برای چند روز آینده در اعتراض به برنامه‌های اصلاحات اقتصادی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه برنامه‌ریزی شده است.

ژرار کلمب، وزیر کشور فرانسه گفت: افزایش تعداد نیروهای امنیتی با هدف جداسازی افرادی که حقیقتا قصد راهپیمایی دارند از افرادی که می‌خواهند خرابکاری کنند، صورت خواهد گرفت.

کلمب در جریان اظهارات خود از نحوه عملکرد پلیس در جریان راهپیمایی روز سه شنبه به مناسبت روز کارگر دفاع کرد، اگرچه سیاستمداران اپوزیسیون فرانسه از دولت پاریس به خاطر عدم انجام اقدامات کافی برای جلوگیری از خشونت‌ها انتقاد کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha