• جمعه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 97021407362
  • منبع : نمایندگی زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان:

جشنواره غذای اکو، از مصادیق بارز دیپلماسی فرهنگی است

جشنواره غذای اکو، از مصادیق بارز دیپلماسی فرهنگی است

ایسنا/زنجان مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان تاکید کرد: بی‌شک، برگزاری جشنواره غذای اکو یکی از مصادیق بارز دیپلماسی فرهنگی است.

به گزارش ایسنا، یحیی رحمتی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم که در محل نمایشگاه‌های دائمی کاسپین زنجان برگزار شد، با تاکید بر این‌که برگزاری جشنواره‌هایی چون جشنواره غذای اکو ـ جاده ابریشم، یکی از مصادیق بارز دیپلماسی فرهنگی است، افزود: این به آن خاطر است که برگزاری چنین جشنواره‌های باعث می‌شود تا بتوانیم روابط نزدیک و تنگاتنگی با سایر ملت‌ها برقرار کنیم.

وی از حضور 14 کشور و 5 خبرگزاری خارجی در چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم در زنجان خبر داد و تصریح کرد: بی‌شک رسانه‌ها جزو بازوان توانمند در برگزاری چنین رویدادهای بین‌المللی به‌شمار می‌روند، از این رو طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای پوشش رسانه‌ای این رویداد، شاهد حضور 22 خبرنگار داخلی، 5 خبرگزاری خارجی و نیز 14 کشور در زنجان بودیم تا این رویداد سه روزه را پوشش دهند.

این مسئول با یادآوری این‌که میهمان‌نوازی مردمان این دیار باعث شد تا بتوانیم امسال هم همانند ادوار گذشته میزبان شایسته‌ای برای کشورهای مختلف و نیز مهمانانی که از سایر استان‌ها به زنجان آمده بودند، باشیم، ادامه داد: هدف اصلی در برگزاری چنین جشنواره‌هایی، نزدیکی ملت‌ها به یکدیگر است؛ چرا که معتقدیم نزدیکی ملت‌ها به یکدیگر باعث نزدیکی فرهنگ‌های مختلف شده و این خود، زمینه دوستی ملل را فراهم خواهد کرد.

رحمتی در ادامه با بیان این‌که در چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم شاهد برپایی 15 غرفه خارجی از 14 کشور بودیم، اظهار کرد: یکی از مزیت‌های این جشنواره، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی مرتبط با حوزه غذا، آشپزخانه و پذیرایی از مهمانان بود که در این راستا می‌توان به برپایی 31 غرفه در حوزه محصولات صنایع‌دستی و نیز 10 غرفه در حوزه مواد اولیه افزودنی‌های پخت غذا اشاره کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با یادآوری این‌که همه کشورهای دنیا یک دغدغه مشترک به نام صلح و سعادت بشری را در سر می‌پرورانند، خاطرنشان کرد: بی‌شک با وجود این‌که غذاهای ارائه شده در این جشنواره دارای طعم و مزه جداگانه‌ای بود، اما همه شرکت‌کنندگان در یک چیز مشترک بودند و آن هم برقراری صلح و دوستی است که این مهم در جشنواره چهارم به خوبی دیده شد.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha