• دوشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 97021709243
  • خبرنگار : 71451

آیین معرفی کتاب سرباز کوچک امام(ره) برگزار شد

آیین معرفی کتاب سرباز کوچک امام(ره) برگزار شد

آیین معرفی کتاب سرباز کوچک امام(ره) درحالی که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد که میهمانانی همچون دکترغلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان ادب فارسی،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، دکتر سنگری از اهالی قلم و دیگر فرهیختگان و دوستداران دانایی در کنار تعدادی از آزادگان سرافراز کشورمان در فضایی صمیمی در آن حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، در این برنامه همچنین بانو "جومای امر کروفی" مادر پنج شهید و از اعضای انجمن فعالان نیجریه، مهدی طحانیان راوی کتاب «سرباز کوچک امام» نیز حضور داشتند.

غرفه عرضه کتاب "سرباز کوچک امام(ره) نیز برای دوستداران کتاب در این مکان برای علاقمندان به خریداری کتاب مهیا بود و تا  انتهای برنامه نیز بسیاری از آن عرضه شده بود.

در ابتدا، دکتر بیژن کیانی مدیرمسول موسسه فرهنگی پیام آزادگان، گزارشی از نحوه تولید و  نشر آثار ارزشمند دفاع مقدس در انتشارات پیام آزادگان را ارائه کرد و پس از آن، دکترغلامعلی حدادعادل ریاست فرهنگستان لغات و ادب فارسی و همچنین عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص این نشست ادبی با اشاره به کتاب ارزشمند "سربازکوچک امام(ره) گفت: بنده تاکنون کتب متعددی در مضامین دفاع مقدس و خاطرات اسرا مطالعه کرده‌ام، اما احساس می‌کنم این کتاب از امتیازات ویژه‌ای برخوردار است.  اکنون نسل جدید را باید با قهرمانانی همچون  طحانی، حججی و... آشنا و در این زمینه الگوسازی کنیم. چرا که این الگوها بالاترین سرمایه‌ های انقلاب اسلامی هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با یادآوری خاطره دیدار خبرنگار هندی با مهدی طحانیان در اسارت نیز گفت:  بنده در سفری که به کشور هند داشتم، از آن خانم خبرنگار درخواست کردم داستان مصاحبه خود با آقای طحانیان را تعریف کند. بر اساس آنچه که از گفتار ایشان شاهد بودیم، به نظر می ‌رسید ایشان بسیار تحت تأثیر آن مصاحبه قرار گرفته بود و از اینکه توانسته بود این افتخار را برای ایرانیان ثبت کند، احساس سرافرازی می‌کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیروی ایمان  در میان اسرا نیز گفت:اگر از اسرای ما در دوران اسارت کوچکترین ناهنجاری اخلاقی گزارش نشد ناشی از ایمان آنان به اسلام بوده است، در حالیکه اسرای سایر کشورها با وجود همه امکانات دچار افسردگی، بیماری‌ های روانی یا خودکشی می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و منتخب چندین دوره مجلس شورای اسلامی نیز سخنران بعدی این نشست بود.

وی نیز در بخشی از سخنان خود طحانیان را عضوی از خانواده بزرگ ایثارگری و مجاهدی دانست که در محضر امیرمومنان امام علی(ع) شاگردی کرده اند.

امام جمعه موقت تهران درخصوص  واژه ایثار در اسارت نیز بیان کرد: آزادگان ما در دوران اسارت به معنای واقعی کلمه در ایثار و گذشت بر یکدیگر سبقت می‌گرفتند، این درس راه نجات امروز کشور ما است، امید که راه را برای پیوند آحاد ملت با یکدیگر فراهم کنیم.

ابوترابی‌فرد همچنین متذکرشد: هنوز هم مقاومت بر علیه جبهه باطل ادامه دارد و امید که با حضور مردان شجاع و صبوری همچون آقای طحانیان میدان مقاومت در کشورهای یمن، بحرین، عراق، سوریه، لبنان، به پیروزی برسد.

در ادامه این برنامه، آیین رونمایی از کتاب با اهدای هدیه‌ای از سوی موسسه فرهنگی پیام آزادگان به راوی اثر و نویسنده کتاب ادامه یافت.

پخش کلیپی از اسارت اسرای نوجوان و  نیز مصاحبه مهدی طحانیان در دوران اسارت  با خبرنگار هندی خانم "ناصره شارما" و دیدار مجدد او پس از سالها با مهدی طحانیان و دیگر اسرا در ایران که پس از گذشت سال‌ها گرد سپید پیری بر موها و محاسن آنان نشسته بود، از دیگر بخش‌هایی بود.

مسابقه عکس "سلفی من با سرباز کوچک امام"  بخش دیگری از این برنامه بود که به ۱۳نفر از برگزیدگان آن جوایزی تعلق گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha