• سه‌شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97021809940
  • خبرنگار : 71588

ابراهیم جعفری در ادامه سفرش با پادشاه و رئیس پارلمان اردن دیدار کرد

ابراهیم جعفری در ادامه سفرش با پادشاه و رئیس پارلمان اردن دیدار کرد

پادشاه اردن بر ضرورت افزایش تلاش‌ها جهت از سرگیری مذاکرات میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها تاکید کرد. او در دیدار با ابراهیم جعفری نیز بر همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، عبدالله دوم، پادشاه اردن طی استقبال از هیئتی از  دانشکده تحقیقات دفاعی انگلیس که شامل افسران نظامی از ۱۲ کشور که در برنامه‌های این دانشکده شرکت می‌کنند، بر ضرورت افزایش تلاش‌ها جهت از سرگیری مذاکرات میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها با استناد به راه حل تشکیل دو کشوری که شامل تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی است، تاکید کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: مساله قدس باید در چارچوب راه حل نهایی برای درگیری‌ها حل و فصل شود.

دفتر پادشاهی اردن اعلام کرد: دو طرف طی این دیدار به بررسی تحولات منطقه‌ای موجود و در راس آن روند صلح به ویژه در جوامع میزبان و نیز تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در جنگ علیه تروریسم پرداختند.

عبدالله دوم علاوه بر بررسی بحران سوریه، بر ضرورت حمایت از تلاش‌ها با هدف دستیابی به راه حل سیاسی آن و اهمیت حفاظت از منطقه کاهش تنش در جنوب غربی سوریه که پس از توافق سه‌جانبه میان اردن، آمریکا و روسیه به آن دست یافتند، تاکید کرد.

پادشاه اردن همچنین به بررسی مشکلاتی که این کشور به خاطر بحران پناهندگان سوری به دوش کشیده و آنچه باعث شده فشار زیادی بر اقتصاد امان و بخش‌های خدماتی وارد شود، پرداخت.

پادشاه اردن همچنین طی دیدار با ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق و هیئت همراه وی به بررسی روابط دوجانبه و آخرین تحولات این کشور پرداخت.

طی این دیدار پادشاه اردن و وزیر خارجه عراق درخصوص عمق روابط برادرانه و تاریخی و تمایل به تداوم همکاری کارآمد و فعال در تمامی زمینه‌ها به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری که منافع دو کشور را در بر داشته باشد، به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

پادشاه اردن تاکید کرد: امان و بغداد در رویارویی با تروریسم کنار هم می‌ایستند.

عبدالله دوم  بر حمایت اردن از تلاش‌های عراق در جنگ علیه تروریسم و مشارکت تمامی گروه‌های ملت عراق در روند سیاسی تاکید و نسبت به پیروزی در انتخابات پارلمانی آتی عراق ابراز امیدواری کرد.

در همین راستا، وزیر خارجه عراق مواضع مستحکم اردن به رهبری عبدالله دوم در راستای حمایت از وحدت و یکپارچگی عراق، برقراری امنیت و ثبات و نیز  پشتیبانی از این کشور در برابر رویارویی با چالش‌های مختلف را ستود.

وی با اشاره به پیروزی‌هایی که عراق در جنگ علیه تروریسم محقق ساخت، اظهار داشت: دستاوردهایی که در این خصوص تحقق یافته حق اردن است که به آن افتخار می‌کند.

جعفری بر تمایل کشورش به تحکیم روابط با اردن و گسترش همکاری با آن در زمینه‌های مختلف که منافع دو کشور  را دربرداشته باشد، تاکید کرد.

وزیر خارجه عراق در خصوص امکانات ارائه شده جهت تضمین موفقیت در روند رای گیری از عراقی‌های مقیم اردن در انتخابات پارلمانی عراق که قرار است در ماه جاری میلادی برگزار شود، تقدیر و تشکر کرد.

از سوی دیگر، عاطف طراونه، رئیس پارلمان در دیدار با ابراهیم جعفری اعلام کرد که طی دوره آتی به عراق سفر خواهد کرد.

وی خواستار افزایش هماهنگی‌های امنیتی در منطقه برای نابودی تروریسم شد.

دفتر جعفری در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر خارجه عراق با طراونه دیدار و طی آن دو طرف به بررسی رواط دوجانبه و راه‌های تقویت آن که منافع دو کشور را دربرداشته باشد، پرداختند.

جعفری و طراونه همچنین درخصوص اوضاع و چالش‌های منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر خارجه عراق تصریح کرد که کشورش با جنگ علیه گروهک‌های تروریستی داعش رو به رو بود که عراقی‌ها توانستند به لطف وحدت، یکپارچگی‌ و مقاومتشان پیروزی‌های چشمگیری را محقق سازند.

وی همچنین گفت: ما باید میان پارلمان دو کشور همکاری و هماهنگی برقرار کنیم و روابط را تقویت کرده و سفرهایی نیز میان مسؤولان دو کشور داشته باشیم.

طراونه نیز تاکید کرد: ما نیاز مبرمی به فعالیت‌های مشترکی که مردم منطقه را کنار هم جمع کند و تلاش‌ها جهت مبارزه با تروریسم و هماهنگی امنیتی جهت از بین بردن تروریسم داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha