• چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 97021910664
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

دریاچه ارومیه تا زمان تخصیص اعتبار دوام می‌آورد؟

دریاچه ارومیه تا زمان تخصیص اعتبار دوام می‌آورد؟

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از افزایش 49 سانتی متری تراز دریاچه ارومیه نسبت به مهر 96 خبرداد.

فرهاد سرخوش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه میزان بارشها امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، تصریح کرد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه 2311 کیلومتر مربع بوده و 2 میلیارد و 60 میلیون مترمکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه یک سال از نقشه راه پیش بینی شده برای احیای دریاچه ارومیه به دلیل تاخیر در تخصیص اعتبارات عقب هستیم، تصریح کرد: چنانچه اعتبارات لازم تخصیص یابد می‌توانیم 50 درصد از عقب ماندگی برنامه را جبران کنیم.

سرخوش با بیان اینکه طرح انتقال آب از رودخانه "زاب" به دریاچه ارومیه 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد تصریح کرد: دستگاههای TBM در سه شیفت کاری در تونل مشغول حفاری بوده، تاکنون 19 کیلومتر و 200متر از تونل انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه حفاری شده و و طبق برنامه، بهره برداری از تونل مذکور سال 99 خواهد بود.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی ادامه داد: در ادامه تونل، کانال 11.5 کیلومتری روبازی برای انتقال آب از رودخانه زاب به پیکره احداث می شود که طبق برآورد 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از طریق این کانال، حداقل 650 میلیون مترمکعب  از رودخانه زاب  به پیکره  رها سازی می شود.

سرخوش ادامه داد: امسال بهره برداری از 3 پروژه آبرسانی به دریاچه ارومیه در اولویت قرار دارد و با تزریق اعتبارات و بهره برداری از تصفیه خانه گلمان و ارومیه 52 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه وارد می‌شود.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: آبگیری از سد سیلوه انجام شده و پیمانکاری جهت لایروبی و تامین زیرساخت های رودخانه کانی رشت در حال فعالیت است تا پس از لایروبی 11 کیلومتر از رودخانه ،امکان رهاسازی 95 کیلومتر آب به دریاچه ارومیه از سد سیلوه فراهم شود. طبق نقشه راه باید سالانه 3.5 میلیارد مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha