• چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 97021910719
  • منبع : روابط‌عمومی خانه هنرمندان

بزرگداشت ملیحه سعیدی برگزار می‌شود

بزرگداشت ملیحه سعیدی برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت ملیحه سعیدی ـ مدرس و نوازنده ساز قانون ـ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، مراسم بزرگداشت ملیحه سعیدی مدرس و نوازنده قانون به همت گروه موسیقی «نوشه» به سرپرستی «نیوشا بریمانی» با همکاری خانه هنرمندان ایران و خانه موسیقی جمعه ۲۱ اردیبهشت ساعت ۱۸ در سالن شهناز خانه‌ هنرمندان برگزار می‌شود.

در این برنامه «سامان احتشامی» و «امیر رفعتی» به همراه گروه آواز تهران قطعاتی را خواهند نواخت و «رابعه زند» - نوازنده‌ قانون- هم به اجرای برنامه می‌پردازد. همچنین محمد سریر، حمیدرضا نوربخش، آذر هاشمی و علیرضا میرعلی‌نقی درباره‌ این هنرمند سخن خواهند گفت.

«ملیحه سعیدی» مدرس، آهنگساز، مؤلف و نوازنده ساز قانون، مدیر سابق هنرستان موسیقی دختران است. او موسیقی را از کودکی در خانواده‌ای اهل هنر آغاز کرد. نواختن سازهای ویلون آلتو، قیچک، تمبک، پیانو و قانون را ضمن تحصیل در هنرستان و دانشگاه فرا گرفت و قانون را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد و نزد مهدی مفتاح در هنرستان آموخت. سپس در سال ۱۳۴۷ تدریس قانون را در هنرستان موسیقی ملی آغاز کرد و در سال ۱۳۵۵ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته موسیقی با ساز تخصصی قانون فارغ تحصیل شد.

ملیحه سعیدی در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ملی از محضر اساتیدی چون داریوش صفت و نورعلی برومند و محمود حکیمی و یوسف فروتن و سعید هرمزی بهره جست؛ ظرایف موسیقی ایرانی را از اساتید مجرب فرا گرفت وآنها را با ساز قانون انطباق داد. وی ساز قانون را به سبک ایرانی می‌نوازد.

او پس از ۲۲ سال تحقیق در سال ۱۳۶۹ اولین کتاب موسیقی در زمینه آموزشی را از هنرجویان را با عنوان آموزش ساز قانون با نظر و همکاری حسین دهلوی منتشر کرد.

سعیدی از سال ۱۳۷۴ در دانشکده موسیقی به تدریس مشغول بوده‌ و ساخت قطعه‌های ارکستری و تصنیف و ساخت قطعات متنع برای ساز قانون را در کارنامه هنری خود دارد. دلنوا، سفر عشق، یار پنهان، غوغای جان،هزار آواز، نوای قریه، آهوی وحشی، آوای روستا، شبنم صحرایی، نوای دل و نوای غربت برخی از آثار منتشر شده او است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha