• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 97022211632
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

یک مسئول:

بندرعباس با کمبود 200 کلاس درس مواجه‌ است

بندرعباس با کمبود 200 کلاس درس مواجه‌ است

ایسنا/هرمزگان مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو بندرعباس گفت: آموزش‌وپرورش ناحیه دو بندرعباس در حال حاضر 3 هزار و 500 پرسنل، یک هزار و 860 کلاس درس، 320 مدرسه را دارا است و به‌غیراز مناطقی از شهر بندرعباس، 4 دهستان گچین، تازیان، ایسین و سیاهو را نیز تحت پوشش دارد.

سید هادی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ افزود: در سال‌های گذشته شاهد موفقیت‌های علمی و پژوهشی از نخبگان محصل در این ناحیه بوده‌ایم و کسب رتبه‌های علمی در رشته‌های نانو، هوا و فضا و رشته‌های ورزشی را در کارنامه داشته‌ایم.

وی اظهار کرد: ارتقاء شاخص‌های تحصیلی و پژوهشی از اهم اهداف ما در این ناحیه به شمار می‌رود و همبستگی اجتماعی همکاران از شاخصه‌های اصلی این ناحیه قلمداد می‌شود.

حسنی تصریح کرد: بیشترین تراکم دانش‌آموزی در این ناحیه از شهرستان بندرعباس است و محصلین در این ناحیه بیشتر از طبقات محروم جامعه هستند.

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو بندرعباس خاطرنشان کرد: در این ناحیه 637 خَیر را شناسایی کرده‌ایم و از کمترین امکانات که اطعام دانش‌آموزان و خرید کولر بوده است تا مدرسه‌سازی در این ناحیه به کمک خیرین انجام‌ ‌گرفته است.

وی با بیان اینکه خیرین طی سه سال متوالی 63 کلاس درس را در این ناحیه ساخته‌اند، اضافه کرد: ناحیه دو آموزش‌وپرورش بندرعباس بیشتر در بافت فرسوده شهر واقع‌شده است و شهرک پیامبر اعظم با رشد بی‌رویه دانش‌آموز ‌یکی از مناطقی است که به‌شدت نیاز به ساخت مدرسه دارد.

حسینی با اشاره به اینکه نزدیک به 200 کلاس درس را نیازمند هستیم و در واقع با کمبود این تعداد مدرسه مواج‌ه‌ایم، عنوان کرد:بیشترین جذب خیرین در ساخت مدارس در استان هرمزگان در این ناحیه بوده است و دولت در پروژه‌های متعددی نتوانسته سهم خود را اجرایی کند و خیرین نیز آن بخش‌ها را مرتفع کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نیاز به زمین برای کاربری آموزشی از اهم نیازهای این ناحیه از آموزش‌وپرورش است، تصریح کرد: امسال بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز برگزار می‌شود و با توجه به اینکه بیشترین نیاز به ساخت مدارس را در این ناحیه داریم نیازمند توجه بیشتر از سوی خیرین هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به قرارگیری شهرک‌های صنعتی در غرب شهر بندرعباس و ایجاد آلودگی برای شهر بندرعباس، حمایت‌های مالی این صنایع را بیش‌ازپیش نیاز داریم تا حداقل فرزندان کارکنان این صنایع را از امکانات آموزشی مناسب برخوردار کنیم.

وی با بیان اینکه بندرعباس یک بشاگرد دیگر است، اظهار کرد: تراکم کلاس‌های آموزشی ما به 40 تا 45 نفر در یک کلاس رسیده است که این برخلاف استانداردها است.

حسینی در پایان گفت: کمبود تجهیزات کارگاهی از دیگر نیازمندی‌های هنرستان‌های ناحیه دو آموزش‌وپرورش بندرعباس است که در این مورد نیز می‌توان با کمک خیرین ضریب آموزشی را به حد قابل قبولی ارتقا بخشید.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha