• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97022413220

واکنش نایب رییس مجلس به نامه مجلس خبرگان رهبری درباره برجام

واکنش نایب رییس مجلس به  نامه مجلس خبرگان رهبری درباره برجام

علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به احمد جنتی به نامه مجلس خبرگان درباره برجام واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، متن کامل نامه نایب رییس مجلس به جنتی به شرح زیر است:

«جناب آقای جنتی دامت برکاته

رییس محترم مجلس خبرگان رهبری

با اهداء سلام در نامه‌ای که در ارتباط با خروج آمریکا از برجام نوشته‌اید، چند نکته قابل تامل است. در این نامه از طرفی پذیرفته‌اید که برجام با نظر مقام رهبری امضا شده است و از طرف دیگر از رییس‌جمهور خواسته‌اید که به خاطر خسارت‌های وارده ناشی از برجام از مردم عذرخواهی کند. آیا این دو سخن تناقض و احیانا تعریض ناخواسته به مقام رهبری نیست؟

همچنین گفته‌اید در صورت اخذ نشدن تضمین‌های جدی و محکم از اروپایی‌ها، خروج از برجام تکلیف شرعی و قانونی دستگاه دیپلماسی خواهد بود.

آیا تکلیف شرعی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می‌کنید یا مقام رهبری؟ همچنین آیا تکلیف قانونی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می‌کنید یا مجلس؟

حقیقت این است که یکی از معضلات کشور ما دخالت نهادهای مختلف در کار یکدیگر است. وظیفه مجلس خبرگان رهبری طبق قانون اساسی، گذشته از انتخاب رهبر در زمان خاص، نظارت بر بقای شرط عدالت در مقام رهبری و نظارت بر دستگاه‌های زیرمجموعه رهبر است.

ورود به مسائلی مانند برجام و تعیین تکلیف برای رییس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی از وظایف آن مجلس نیست، برای جنابعالی آرزوی توفیق الهی دارم.

با تقدیم احترام علی مطهری»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۱:۵۴

چندین دهه است که دخالت های بی جا در کشور ادامه دارد و تا این دخالت‌هاست مردم روی خوش نخواهند دید. می گویید نه بنشینید و ببینید.

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۲:۲۵

آقای مطهری اگر ببینند که کی پای صلاحیت نمایندگیشون رو امضا کرده که کاندیدا بشن و نقش راهبردی شورای نگهبان رو این تناقض گویی عجیب رو نمیکردند عزیزم تذکر رو که نباید رسانه ای کرد و الا همین هم دخالت حساب میشه

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۲:۳۰

احسنت

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۲:۳۱

رهبری با شروط نه گانه که دولت ملزم به رعایت آن‌ها بود برجام رو پذیرفت که متاسفانه هیچ کدام از آن شروط توسط دولت اجرا نشد؛ بنابراین پر واضح است برجام خسارت‌های زیادی به بار آورد که باید مسولان بابت آن از مردم عذرخواهی کنند.

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۷:۱۱

اصلا مطهری نامه مجلس خبرگان رامطالعه نکرده،اظهارنظرکردند.بخون علی جون ببین چه گفته.

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۳:۰۱

این که منتشر نمیشه.اما جهت اطلاع عرض میکنم.چیزی که تو مرحله بعد اتفاق میفته اینه که عباسعلی کدخدایی میاد میگه جلسه کردیم و بر مبنای نص صریح قانون اساسی شورای نگهبان هم میتونه تکلیف شرعی تو این مورد تعیین کنه هم تکلیف قانونی! ختم شبهه!

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۳:۰۱

آقای علی ... شما نوشته ید: «مجلس خبرگان بر رهبری نظارت دارد». در قانون اساسی هم آمده است که رهبری نظارت بر قوای سه گانه دارد. از این دو جمله طبق منطق نتیجۀ این که مجلس خبرگان بر کلیۀ نهادها من جمله قوای سه گانه نظارت دارد.

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۵ ۰۰:۱۰

در منطق گاهی اوقات خاصیت تعدی برقرار است و گاهی اوقات خاصیت تعدی برقرار نیست. اگر در این مورد که شما فرموده‌اید خاصیت تعدی برقرار باشد به دور باطل می‌رسیم. مجلس خبرگان بر رهبری نظارت دارد؛ رهبری بر سه قوه نظارت دارد؛ قوهٔ مقننه و رهبری شورای نگهبان را تعیین می‌کنند؛ شورای نگهبان کاندیداهای خبرگان را تایید می‌کنند و دوباره مجلس خبرگان بر رهبری نظارت دارد...

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۳:۰۱

علی آقا! دو کلمه را بکار نبردی ولی ما خودمون منظورت را فهمیدیم .

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۳:۱۱

درود به شرفت جناب مطهری که حرف حق رو میزنی

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۳:۱۵

اگه بنا به عذرخواهی باشه اول همینا باید به خاطر تحمیل شرایط سخت دولت نهم و دهم به ملت نجیب ایران روزانه صدبار عذرخواهی کنن

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۵:۴۷

احسنت

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۷:۴۹

احیانا"اوضاع شما وکشوربا دلار7000تومنی واین رکود اقتصادی خوبه!!!بهتره یک جور دیگه ببینید...!!!

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۳:۱۶

دمت گرم ،هنوز آدم های هستن یک کم شجاعت دارن که حقیقت به زبان بیارن

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۳:۲۱

اینها بصورت حزبی ازهمدیگه دفاع می کنند بدنبال منافع ملی کشور نیستند بس چرا آن زمان که مقام عظمای ولایت فرمودند به آمریکائیها نمی شود اعتماد کرد طوری باید درمتن برجام قدم برداشت که دشمن نتواتند سوء استفاده کند گوش به فرمایشات آقا نداند یا اینکه حضرت آقا خطاب به مسئولین امضاء کننده برجام متنی 10 بندی ابلاغ کردندکه حداقل خسارت وارد کمتر شود آنرا عملی نکردند اینها باید جوابگوی خون شهدای هسته ای باشند.

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۳:۲۱

با سلام تصویر مربوطه فاقد شماره، تاریخ و امضا است

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۸:۰۸

قدیما میگفتند از حول حلیم افتاد تو دیگ. حتما وقت برای شماره کردن و امضا وجود نداشته. البته در نوشتن هم از همان سطر اول عجله برای حرف زدنش معلوم است. یکی نیست بگه برادر من حرف رو که زدی مانند تیری است که از کمان خارج میشه.

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۳:۳۱

أحسنت آقاي مطهري كاش برخي مسئولين مثل شما جربزه داشتن حرفشونو ميزدن

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۳:۳۲

آقای مطهری درست می‌فرماید واقعا چرا نهادهای که وظایف دیگر دارند در کار همدیگر دخالت می‌کنند و جو کشور رو آشفته می‌کنند ای کاش هر نهادی مشغول وظایف خود بود تا این همه مردم اذیت و دل‌نگران نمی‌شدند. ممنون آقای مطهری

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۳:۵۱

درود بر این فرزند صادق و حقگوی شهید بزرگوار استاد مطهری . خداوند ایشان را توفیق روز افزون عنایت و پدر بزرگوارشان را قرین رحمت فرماید .

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۴:۵۱

آقای مطهری به جای این نامه‌نگاری‌ها که برای گول زدن مردم است وارد میدان شو و یک کار خیر انجام بده. شمای آقازاده از اسم پدرتان سواستفاده میکنید و جو جامعه را خراب می‌کنید که اسم درکنید و یک عده آدم بیچاره را تحریک کنی ولی یادتان باشد با این افکار منافقانه به جایی نخواهید رسید

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۵:۱۲

مرگ بر آمریکا

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۵:۲۹

من نمیدونم اگر برجام اینقدر خسارت به کشور وارد کرده چرا ترامپ از برجام خارج شد ماباید خارج میشدیم.

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۵:۳۷

آقای مطهری شما تو چند سال خدمتت شده یکبار هم بخاطر معیشت مردم موضع‌گیری کرده باشی تمام موضع‌گیری‌های تو سیاسی هست لطفا ساکت شو و بذار مردم به درد خودشون بسوزند

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۱۸:۳۱

به نظر اگه یک نظرسنجی واقعی توسط بخش خصوصی انجام شه غالب مردم ایران از این سیاست بازی خسته شدن ودیگه به حرف دوطرف "وقعی نمینهند وبیشتردنبال عدالت هستند

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۴ ۲۲:۴۸

دوستان عزیز اگر دلار10 هزار تومان بشه اما مثل دولت نهم و دهم قیمتها لحظه‌ای گرون نمیشه و تحریمی که بودیم نفت با روپیه به مفت به هند میدادیم و بابک زنجانی یادتون بیارید پولهای بابک زنجانی کجاست؟

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۲۵ ۰۸:۲۴

متاسفم برای آقایانی امثال مطهری..هر ایرانی حق ابراز نظر دارد چه برسد به خیرگان رهبری که یک ارگان بالادستی است. تا کی می‌خواهید با نیرنگ حرف دیگران را تحریف کنید و با ذکر نام مقام عظمای ولایت به بازی زشت خود ادامه دهید ؟؟ بس کنید آقایان مثلا زرنگ