• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97022413456
  • خبرنگار : 71588

فرستاده ترامپ در سفر به بغداد تشکیل دولت آتی عراق را بررسی کرد

فرستاده ترامپ در سفر به بغداد تشکیل دولت آتی عراق را بررسی کرد

فرستاده رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش مذاکرات خود در بغداد را با شماری از رهبران عراقی با هدف تسریع در تشکیل دولت آتی این کشور آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که مختصات نقشه سیاسی در عراق در سایه اعلام نتایج غیررسمی اولیه انتخابات به تدریج در حال مشخص شدن است و نتایج این انتخابات اشاره به رویکرد نزدیک بین طرف‌هایی دارد که اساسا دیدگاه‌ها و برنامه‌های آن‌ها به هم نزدیک بوده است و این مساله تشکیل دولت آتی را نسبت به آنچه پیش‌بینی می‌شود آسان‌تر می‌کند.

این منبع همچنین اعلام کرد: مختصات تشکیل فراکسیونی که در آن حیدر العبادی نخست وزیر، مقتدی صدر رهبر حریان صدر، عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی شیعیان و رهبر جریان الحکمة عراق و ایاد علاوی و اسامه النجیفی معاون رئیس جمهوری و شاید مسعود بارزانی، رئیس حزب اتحادیه دموکرات کردستان حضور دارند، به تدریج در حال مشخص شدن است که این جبهه مذکور علیه جبهه نوری مالکی، العامری، کربولی و اتحادیه میهنی کردستان و تغییر است و سفر مک‌گورک برای این منظور صورت گرفته و او فضاسازی‌ها برای این مساله را آغاز کرده است.

در همین راستا، برت مک‌گورک، فرستاده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش پیشتر با شماری از رهبران عراقی از جمله عمار حکیم، رهبر جریان الحکمة و سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق دیدار کرد.

در همین راستا، اثیل النجیفی، از رهبران ائتلاف "القرار" که ریاست آن را برادرش اسامه النجیفی برعهده دارد، تاکید کرد: سخن گفتن درخصوص تشکیل دولت در این فضای آکنده از  ضعف در رای‌گیری و مخالفت فراکسیون‌های اصلی با نتایج انتخابات به این امر می‌انجامد که عراق وارد گردونه بحرانی می‌شود که تلاشی جهت دستیابی به راه حل برای این بحران صورت نمی‌گیرد.

در همین راستا، رهبر جریان صدر از تمامی گروه‌های سیاسی خواسته تا به نتایج انتخابات احترام بگذارند و در وظایف کمیسیون انتخابات دخالت نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha