• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 97022413524
  • خبرنگار : 71496

ساف: افتتاح سفارت آمریکا در قدس به منزله "نکبة جدیدی" است

ساف: افتتاح سفارت آمریکا در قدس به منزله "نکبة جدیدی" است

سازمان آزادی‌بخش فلسطین افتتاح سفارت آمریکا در شهر قدس اشغالی را به منزله "نکبة جدیدی" دانست و خواستار اقدامی جمعی و بین‌المللی برای حل دائمی مشکلات پناهندگان فلسطینی شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، حنان عشراوی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) اظهار داشت: افتتاح سفارت آمریکا در شهر قدس اشغالی به منزله "نکبة جدیدی" برای مردم فلسطین، عدالت جهانی و قوانین بین‌المللی است.

عشراوی تاکید کرد: این اقدام یک‌جانبه نشان می‌دهد که منطق زورگویی حاکم بوده و تمامی مسایل قانونی و انسانی نابود شده است.

این عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در ادامه گفت: اسرائیل طرف اشغالگر بوده و با حمایت و همکاری آمریکا طرح‌های قدیمی خود برای یهودی‌سازی قدس، مصادره اراضی فلسطینی‌ها، تحریف تاریخ و نابودی فرهنگ آنها را اجرا کرده و به ستم‌های تاریخی خود در حق فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد.

عشراوی تاکید کرد: آنچه در قدس جریان دارد، نقضی قانونی، اخلاقی و سیاسی و سلب عامدانه حقوق فلسطینی‌ها مندرج در قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی ضامن تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ و با پایتختی قدس شرقی است.

این عضو کمیته اجرایی ساف افزود: این نقض عامدانه شرایط حقوقی قدس به منزله نقض آشکار حاکمیت قوانین بین‌المللی و اعتبار و جایگاه آمریکا در جهان بوده و در راستای تقویت افراط‌گرایی، خشونت و عدم ثبات است و درگیری میان دو طرف را به نزاعی طایفه‌ای و مذهبی غیر قابل مهار تبدیل می‌کند.

این مسئول فلسطینی در ادامه کاری جمعی، چند جانبه و بین‌المللی جهت اجرای راه‌حلی دائمی مطابق باقطعنامه شماره ۱۹۴ برای مساله پناهجویان فلسطینی را خواستار شد.

عشراوی تاکید کرد: جهان اکنون بیش از هر زمان دیگری به پایان دادن به رنج و مشکلات پناهندگان فلسطینی در تمامی تبعیدگاه‌ها و پناهگاه‌ها، جلب حمایت فوری برای آنها تا زمان بازگشت به میهن‌شان و توقف مشکلات فلسطینی‌هایی که زیر اشغالگری اسرائیل زندگی می‌کنند، پایبند است.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی نیز گزارش داد، دولت اردن امروز (دوشنبه) تاکید کرد، افتتاح سفارت آمریکا در قدس به منزله نقض منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های بین‌المللی در این موضوع است.

امان تاکید کرد، قدس سرزمینی اشغال شده است و سرنوشت آن در چارچوب مسایل مربوط به راه‌حل نهایی بررسی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha