• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 97023016725
  • منبع : نمایندگی همدان

اندیشه‌های شهدا رمزگشایی و معرفی شود

اندیشه‌های شهدا رمزگشایی و معرفی شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با تأکید بر اینکه باید اندیشه‌های شهدا رمزگشایی و معرفی شود، گفت: متأسفانه امروزه کمتر به علل موفقیت ایران اسلامی در 8 سال دفاع مقدس پرداخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار مهدی ظفری یکشنبه 30 اردیبهشت در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سوم خرداد، اظهار کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که افراد از حد تصور ما بزرگتر و بالاتر هستند و جوانان زیادی داریم که برای مقابله با دشمن در خط دفاع و خط مقدم می‌تازند .

وی با بیان اینکه جنگ‌ها ریشه‌ها و عوامل مختلفی دارند به طوریکه در عمده جنگ‌ها جنگ بر سر حاکمیت بوده و در آن زمان دنیا میان دو ابرقدرت شرق و غرب تقسیم شد، افزود: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از قرار گرفتن دو تفکر لیبرالیسم و سوسیالیسم در کنار هم و همچنین تفکر فاشیسم تشکیل شده بود.

ظفری توضیح داد: جنگ تحمیلی که علیه ایران شکل گرفت به نوعی یک جنگ جهانی بود و ما با یک دنیا وارد جنگ شدیم. استراتژی دشمن در روزهای ابتدایی جنگ هجومی و استراتژی ما دفاعی بود که به مرور زمان این رویکرد تغییر کرد و پس از عملیات «الی بیت‌المقدس» استراتژی دشمن به حالت دفاعی درآمد.عملیات‌های «فاو ،کربلای 5 و الی بیت‌المقدس» از عملیات‌های مهم در تعیین سرنوشت جنگ بودند که البته تاریخ‌ساز نیز شدند .

وی در ادامه با اذعان به اینکه حماسه زمانی حماسه است که تولید حماسه کند، گفت: همه ما رسالتی سنگین در این زمینه داریم و نباید بگذاریم دفاع مقدس متوقف شود چرا که تا امروز تحولات عظیمی در دنیا ایجاد کرده است.

ظفری با بیان اینکه چه در جریان جنگ تحمیلی و چه امروز، ایران اسلامی توانست برای تنبیه متجاوز از مرزها عبور کند، گفت: حقایق پنهان جنگ هنوز معرفی نشده و هر روز حقایق جدیدی روشن می‌شود و شهدایی مثل حاج‌حسین همدانی فقط جنگجو نبودند بلکه اندیشه‌های بزرگی هم داشتند که باید رمزگشایی و معرفی شوند.

وی همچنین ضمن اشاره به تشکیل ستادهای استانی در راستای معرفی عملیات بیت‌المقدس اظهار کرد: در همین راستا دستورالعملی به استان‌ها ابلاغ می‌شود که بر همین اساس استاندار به عنوان رئیس ستاد و اعضای ستاد معمولا از دستگاه‌های دولتی انتخاب می‌شوند.

ظفری با بیان اینکه در سه روز بزرگداشت عملیات بیت‌المقدس برگزار می‌شود که محور برنامه پرداختن به متن و حواشی عملیات است، خاطرنشان کرد: روز سوم خرداد، روز مقاومت و پایداری است که اهداف و ثمرات آن باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha