• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۱:۱۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 97030602461
  • خبرنگار : 71186

واردکنندگان خودرو یک‌شبه میلیاردر می‌شوند!

واردکنندگان خودرو یک‌شبه میلیاردر می‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تجربه سال‌های اخیر نشان داده که واردکنندگان خودرو از موقعیت‌هایی همچون تغییر نرخ ارز سوءاستفاده کرده و یک شبه میلیاردر می‌شوند.

امرالله امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه هیچ نظارتی بر بازار خودروهای وارداتی وجود ندارد و واردکنندگان هر کاری دلشان بخواهد انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بازار خودروهای وارداتی به حال خود رها شده و در وضعیت بدی قرار دارد، خاطرنشان کرد: هنوز یادمان نرفته که چند سال پیش زمانی‌که نرخ دلار از ۱۰۰۰ تومان به ۳۰۰۰ تومان رسید واردکنندگان خودرو یک مرتبه قیمت خودروهایی که با ارز ۱۰۰۰ تومانی وارد کرده بودند را در حد ارز ۳۰۰۰ تومانی افزایش دادند و یک مرتبه دارایی‌شان سه برابر شد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در حال حاضر نیز که با تک نرخی شدن ارز واردکنندگان خودرو از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات استفاده می‌کنند اما همچنان مبنای قیمت‌گذاری آنها ارز حدودا ۶۰۰۰ هزار تومانی بازار آزاد است که در گذشته از آن استفاده می‌کردند.

وی افزود: این در حالی است که با توجه به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان خودرو، هزینه‌های واردات خودرو نسبت به چند ماه پیش که از ارز بازار آزاد استفاده می‌کردند به مراتب کمتر شده و بنابراین قیمت خودروهای وارداتی نیز باید کاهش یابد.

امینی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید نظارت دقیق و درستی بر بازار خودروهای وارداتی داشته باشد، تصریح کرد: متاسفانه هم‌اکنون این نظارت وجود ندارد و واردکنندگان خودرو مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۳-۰۶ ۱۱:۰۱

اگر واردات خودرو اینهمه سود دارد چرا دولت خودش این کار را نمی کند حداقل سودش به جیب ملت میرود.قیمت آن هم دولت تعیین میکند ومناسب تر هم خواهد بود الان ما در شرایط غیر عادی هستیم واگر دولت چنین کاری کند کسی هم ایراد نخواهد گرفت چون اصلا ما از نظر اقتصادی در حالت فوق العاده قرار داریم فقط باقی مونده مجلس ودولت هم رسما اعلام کنند.شاید هم بهتر باشد این کار را بکنند ومدت 6ماه این کار را بکنند شاید به حال ملت هم بهتر باشد. اینگونه دولت بهتر میتواند برنامه های اورژانسی خود را برای نجات این بیمار در حال کما پیاده کند.نظر شما چیست؟

avatar
۱۳۹۷-۰۳-۰۶ ۱۸:۰۰

متاسفانه اون کسی که پول دار بود پولش بیشتر شد اون کسی که قشر متوسط بود فقیر تر شد هیچ مسئولی هم روی خودش نمیذاره انگار همه خوابند,باید منتظر باشیم تا دلال و احتکار کننده کارشون که تموم شد اونوقت اینا از خواب بیدار بشن,معلومم نیست شاید دست اون قدرتی که نمیذاره این قیمتا و تعرفه ها بیاد پایین تو کار باشه

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۰ ۰۲:۱۰

نوش جانشان، خلایق هرچه لایق وقتی این حضرات دزد حامی دارند و با آسودگی اختلاس میکنند و میلیارد ها تومان بجیب میزنند شما ناراحتید،اگر شما هم حامی و پارتی و رانت دارید بسم الله، اگر هم ندارید نق نزنید این بندگان شیطان زحمت کشیدن و پاداش تلاششان را میخورن و هیچ نگرانی هم مدارند چون..........