• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۷ / ۲۰:۱۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 97030703652
  • منبع : سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

برگزاری هفته فرهنگی سمنان از امروز در دهکده اقوام

برگزاری هفته فرهنگی سمنان از امروز در دهکده اقوام

ویژه برنامه هفته فرهنگی استان سمنان از امشب و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرستان دامغان آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان معصومه داودیان بیان کرد: برنامه فرهنگی و هنری شب دامغان از ساعت ۲۱ تا ۲۳ امشب برگزار می‌شود.

 رییس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دامغان با بیان اینکه این برنامه‌ها در دهکده اقوام برج میلاد برگزار می‌شود، گفت: معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و فرهنگ و هنر شهرستان دامغان، اجرای آیین‌های سنتی و محلی، عرضه صنایع دستی و سوغات از جمله برنامه‌های شب فرهنگی دامغان است.

دبیر جشنواره هفته فرهنگی استان سمنان نیز در این باره افزود: برنامه هفته فرهنگی استان سمنان از امشب (هفتم خرداد) آغاز می‌شود و تا دوازدهم خرداد ماه ادامه دارد.

محمدتقی اعرابی ادامه داد: برپایی بیش از ۱۴ غرفه عرضه صنایع‌دستی، سه سیاه چادر عشایری، غرفه‌های معرفی استان سمنان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی استان است.

وی افزود: نمایشگاه هر شب از ساعت ۹ تا ساعت ۲ بامداد پذیرای علاقمندان به فرهنگ و هنر استان سمنان است. علاقمندان علاوه بر بازدید از غرفه‌های صنایع دستی و قابلیت‌های استان سمنان می‌توانند هر شب در برنامه‌های فرهنگی و آئینی که در فضای دهکده اقوام برگزار می‌شود، شرکت کنند.

دبیر جشنواره هفته فرهنگی استان سمنان اضافه کرد: هر شب این برنامه به یکی از شهرستان‌های استان سمنان اختصاص دارد و در برخی از شب‌ها نیز برنامه اشتراکی شهرستان‌ها برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در این برنامه می‌توانند با کمپ و تجهیزات کامل اقامت در طبیعت و راه‌های اقامت در طبیعت و ... نیز آشنا شوند. آتش‌بازی و اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی و هنری و تجلیل از شخصیت‌های شاخص هر شهرستان از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی استان سمنان است.

اعرابی اعلام کرد: در دومین شب این برنامه، گردهمایی با عنوان «نشست با فعالان گردشگری کشور» با حضور ریاست جامعه هتلداران کشور، رئیس انجمن تورگردانان ایران و سایر فعالان عرصه گردشگری کشور در سالن رودکی برج میلاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha