• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97030804162
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی هشتم خرداد بخوانید؛

آخرین وضعیت پرونده‌های ثلاث و صفت/واکنش به تحریم مراسم افطار رییس‌جمهور/موافقت با یک استعفاو...

آخرین وضعیت پرونده‌های ثلاث و صفت/واکنش به تحریم مراسم افطار رییس‌جمهور/موافقت با یک استعفاو...

واکنش سخنگوی دولت به تحریم افطار رییس جمهور به علت وضع معیشتی مردم، خرید ۱ میلیون و ۶۳۵ هزار تن گندم تا ششم خرداد ماه از سوی دولت، موافقت با استعفای استاندار کرمان، گزارش توییتری ظریف از سفرش به هند، آخرین وضعیت پرونده های "محمد ثلاث" و "حمید صفت"، بازدید معاون اول قوه قضاییه از ایسنا و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، هشتم خرداد ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه  در مراسم افتتاح مسجد امام حسن (ع) دانشگاه افسری و تربیت پاسدار امام حسین (ع) با تاکید بر اینکه هیچکس نمی‌تواند موشک‌ها را از ایران بگیرد و قدرت ‌موشکی ما را نابود کند و اگر می ترسند به پناهگاه بروند گفت‌: حداکثر کار آنها تحریم کردن است اما ایران غنی است و تحریم پذیر نیست؛ ایران قوی است پس خواب آشفته نبینند.

محمد باقر نوبخت در نشست خبری هفتگی سخنگوی دولت  اعلام کرد: تا تاریخ ۶ خرداد بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۷۷۴ میلیون دلار برای ۱۸۲ هزار ۲۱۶ قلم کالا سفارش شده است  و ۱ میلیون و ۶۳۵ هزار تن گندم تا ششم خرداد ماه به ارزش ۲ میلیارد تومان توسط دولت خریداری شده است. وی در واکنش  به تحریم افطار رییس جمهور به علت وضع معیشتی مردم گفت: ما در دولت همه تلاش خود را کردیم که اقتصاد رشد داشته باشد، ولی دولت چه کاری می توانسته انجام دهد و آن را انجام نداده است؟ سفره‌های مردم در اردیبهشت سال قبل خیلی پر رنگ‌تر بود که الان کمرنگ‌تر شده باشد ؟ اینها واقعیت است چه کسی دوست دارد سفره مردم پر بارتر نباشد؟ ما متوسط حقوق ها را ده درصد افزایش دادیم و بیش از ۹۷ هزار میلیارد تومان برای امور رفاه اجتماعی هزینه کردیم این در حالی استک ه برای آموزش وتحقیقات ۵۷ هزار میلیارد تومان، برای حوزه دفاعی ۵۱ هزار میلیارد تومان و برای حوزه سلامت ۲۶ هزار میلیارد تومان هزینه کردیم این یعنی این پول‌ها را در زمینه رفاهی هزینه کردیم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در خانه ملت از استعفای استاندار کرمان و موافقت وزیر کشور با این استعفا خبر داد و گفت: استاندار کرمان علت استعفای خود را مسائل شخصی اعلام کرده است.

گزارش توییتری ظریف از سفرش به هند

وزیر امور خارجه کشورمان در توییتر خود نوشت: بر پایه دستاوردهای سفر رسمی رئیس‌جمهور به هند در فوریه، سفری مفید به این کشور داشتم. جلسات پرباری در حوزه‌های انرژی، بانک‌داری، حمل و نقل و تجارت انجام شد. وی ادامه داد: ملاقات جمع‌بندی بسیار عالی بین من و همتایم و هیأت‌هایمان انجام شد که منجر به توسعه روابط در همه زمینه‌ها خواهد شد.

در همین ارتباط فرزاد رمضانی بونش، پژوهشگر  و کارشناس ارشد مسائل منطقه‌ای با اشاره به روابط ایران و هند در زمینه‌های واردات نفت از ایران، سرمایه گذاری در بندر چابهار و حمل و نقل شمال – جنوب گفت: هندی‌ها در روابط با ایران و نوع نگاهی که به آینده ژئوپلیتیک منطقه دارند. وی افزود: استراتژی هند در روابط با ایران کناره‌گیری از تحریم‌ها و فشارهای آمریکا است.

وزیر امور خارجه لهستان علی رغم تاکید اتحادیه اروپا بر حفظ برجام گفت : ورشو با هرگونه اقدامی از سوی اتحادیه اروپا که موجب تضعیف تحریم‌های آمریکا شود مخالف است.

رسانه‌های هلندی گزارش داده‌اند: علی معتمد نام مستعار محمدرضا کلاهی صمدی، عامل یکی از بزرگ‌ترین حملات تروریستی در تاریخ ایران بوده است که در سال ۲۰۱۵ در هلند کشته شد. یر اساس این گزارش علی معتمد مرد ایرانی که در سال ۲۰۱۵ در شهر المیره هلند کشته شد، به احتمال قریب به یقین همان محمدرضا کلاهی صمدی است که در ۲۸ ژوئن سال ۱۹۸۱ با حمله به دفتر حزب جمهوری اسلامی در تهران یکی از بزرگ‌ترین حملات تروریستی تاریخی ایران را به وجود آورد.

وکیل مدافع متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران با بیان اینکه پرونده محمد ثلاث به شعبه ۳۵ ارجاع شده است، گفت: پرونده محمد ثلاث در شعبه ۳۵ دیوان عالی کشور است و درخواست اعاده دادرسی هنوز پذیرفته نشده بلکه پرونده به این شعبه ارجاع شده و آن را ثبت کرده‌ایم. زینب طاهری افزود: هنوز در خواست اعاده دادرسی پذیرفته نشده و این کار زمانی است که رسیدگی کنند و بعد از آن پذیرفته شود آن زمان به ما خبر می‌دهند.

همچنین محمد شهریاری ، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با اشاهر به اینکه پرونده «حمید صفت» هنوز به دادگاه ارسال نشده است، گفت: هنوز پرونده تکمیل نشده تا به دادگاه ارسال شود. وی یادآور شد: حمید صفت با قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران نیز از تشکیل دو پرونده در رابطه با گرانفروشی لوازم خانگی خبر داد و گفت که این پرونده‌ها در مرحله رسیدگی قرار دارد. محمدعلی اسفنانی در رابطه با گزارش‌هایی مبنی بر دپوی برخی کالاها تصریح کرد: موضوعی در خصوص کالاهایی مثل لوازم خانگی مطرح شده بود که برخی فروشندگان و نمایندگی‌های کالاهای خارجی در بخش لوازم خانگی، اقدام به احتکار و عدم عرضه می‌کنند و پس از جلساتی که در این زمینه داشتیم، مشخص شد که احتکار لوازم خانگی صحت نداشت و افزایش قیمت از ناحیه نمایندگی‌های مجاز صورت نگرفته و در واقع برخی واسطه‌ها این کار را انجام دادند.

امروز همچنین حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه ضمن حضور در ایسنا از بخش های مختلف خبرگزاری دانشجویان ایران بازدید کرد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) هشتم خرداد ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha