• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 97030804218
  • منبع : نمایندگی گیلان

معاون پژوهشی وزیر علوم خبر داد

برنامه‌های اجرایی وزارت علوم برای ایجاد اکوسیستم نوآوری در آموزش عالی

برنامه‌های اجرایی وزارت علوم برای ایجاد اکوسیستم نوآوری در آموزش عالی

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: برای حرکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به سمت حل مشکلات و معضلات کشور باید در آموزش عالی تغییر پارادیم صورت بگیرد و یک اکوسیستم نوآوری ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود برومند در نشست شورای دانشگاه گیلان با بیان این‌که فناوری موتور توسعه اقتصادی کشورهاست، اظهار کرد: ﻧﻘﺶ ﻓﻨﺎوری در ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ و ﺑﻬﺒﻮد ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر تاثیرگذار است.

وی با بیان این‌که تمام حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی در توسعه فناوری دخیل هستند، گفت: ارتباط دانشگاه‌ها با پارک‌های علم و فناوری از ضروریات مهمی است که می‌تواند در توسعه استان موثر باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم افزود: نخستین گام برای ایجاد نظام نوآوری، ایجاد فرآیند نوآوری است که طی آن، دانش کسب شده، زنجیره کامل تبدیل ایده به یک محصول و فناوری را طی کند.

برومند ادامه داد: این معاونت دو هدف اساسی برای خود تعریف کرده است که شامل توسعه علم و فناوری به منظور ایجاد نظام توسعه پایدار در ایران و مشارکت نظام علمی در حل چالش‌ها و مشکلات کشور است.

وی در تشریح برنامه‌های اجرایی برای ایجاد نوآوری در کشور گفت: اولین گام در این زمینه، تشکیل تیم‌های کاری پژوهشی کوچک به سرپرستی اساتید برجسته است و مهارت آموزشی به دانشجویان، بازنگری در ساختار اجرایی و تجهیزات آزمایشگاهی و تشکیل سازمان‌های پیشرو گام‌های بعدی در این فرایند به شمار می‌روند.

به گزارش ایسنا، پس از این نشست با حضور دکتر برومند و دانشگاهیان، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان مشتمل بر ۱۲ آزمایشگاه که در حوزه‌های تخصصی آنالیز عنصری و دستگاهی، اسپکتروسکوپی، میکروسکوپ‌های الکترونی، کیفیت مواد غذایی، نانو تکنولوژی، ژنومیکس و تشخیص ژنتیکی، کلونینگ و مطالعه بیان ژن، بیوتکنولوژی، سنتز و آنالیز پروتئین، تشکیل شده است، در سطحی با زیر بنای ۱۳۰۰ متر مربع در ۳ طبقه در ساختمان فناوری‌های نوین دانشگاه گیلان افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha