• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۳:۳۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 97030804293
  • خبرنگار : 71574

روزنامه کاغذی تحلیلی همیشه خواهان دارد

روزنامه کاغذی تحلیلی همیشه خواهان دارد

مدیرمسؤول روزنامه «آفتاب یزد» معتقد است: روزنامه‌ای که تحلیل، محتوا، پیش‌بینی آینده و وضعیت موجود را داشته باشد، برای تمام مراجع سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می‌تواند ماندگار شود.

منصور مظفری در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی مرجع بودن روزنامه‌های کاغذی و تبدیل آن‌ها به نسخه الکترونیکی بیان کرد: در هیچ دوره‌ای روزنامه کاغذی محو نخواهد شد چون مرجع اصلی برای محققین و نویسندگان است و کسب اطمینان برای صحت اخبار از طریق روزنامه‌های کاغذی اتفاق می‌افتد. قطعا در آینده باید به سمت روزنامه الکترونیکی و فضای مجازی برویم؛ البته ابزار و زیرساخت‌های آن باید فراهم شود.

او با اشاره به زیرساخت‌های تبدیل روزنامه کاغذی به الکترونیکی اظهار کرد: آگاهی و سواد مردم باید افزایش یابد. همچنین فرهنگ روزنامه‌خوانی الکترونیک باید رواج پیدا کند و اینترنت فراگیر داشته باشیم. اما در حال حاضر اینترنتی که وجود دارد بسیار ضعیف است و مردم نمی‌توانند به سرعت به روزنامه‌های الکترونیک مجازی دسترسی داشته باشند به همین دلیل دلزده خواهند شد.

مدیرمسؤول روزنامه «آفتاب یزد» ادامه داد: روزنامه‌ کاغذی می‌ماند که تحلیل، محتوا و تولید داشته باشد. ما حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ روزنامه کاغذی داریم که عنوان می‌شود به صورت سراسری منتشر می‌شوند اما شما در کیوسک‌های مطبوعاتی بین ۱۵ تا ۲۰ روزنامه را می‌بینید که برخی از آن‌ها نیز تا شب باقی می‌ماند و برگشت می‌خورد. در واقع ما بین ۱۰ تا ۱۵ روزنامه داریم که تحلیل محتوا و تولید دارند. مردم جدای از اینکه در فضای مجازی اخبار را دریافت می‌کنند به این روزنامه‌ها نیز مراجعه خواهند کرد چون مطلب جدید و بیشتر از فضای مجازی را از آن دریافت می‌کنند.

مظفری اضافه کرد: روزنامه‌ای که تحلیل، محتوا، پیش‌بینی آینده و  تحلیل وضعیت موجود را داشته باشد برای تمام مراجع سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می‌تواند ماندگار شود.

او با اشاره به وضعیت گرانی کاغذ اظهار کرد: گرانی کاغذ مصرفی مطبوعات به ناتوانی دولت برمی‌گردد. دولت یا واقعا ناتوان است یا واقعا فساد وجود دارد. زمانی که دولت اعلام می‌کند کاغذ مصرف اساسی است و ارز مبادله‌ای به کارگروه واردات کاغذ تعلق می‌گیرد، واردکنندگان که چند نفر بیشتر نیستند با حمایت دولت، کاغذ وارد کشور می‌کنند و دستور می‌دهند که ترخیص شوند. در واقع به جای اینکه کاغذ با ارز مبادله‌ای و ارزان قیمت به دست مصرف‌کنندگان که روزنامه‌ها هستند برسد با ارز بالای ۶۰۰۰ تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

مظفری ادامه داد: ما در جلسه‌ای که با حضور دادستان محترم تهران داشتیم درخواست کردم که ایشان درباره واردات کاغذ ورود پیدا کنند و امیدواریم که مشکل را قوه قضاییه حل کند.

او در پایان اظهار کرد: روزنامه‌ای که تحلیل و محتوا داشته باشد اگر کاغذ گران هم شود، مردم خواهان آن هستند. در واقع روزنامه‌هایی که به کیوسک نمی‌آیند و خواننده‌ای ندارند اگر می‌خواهند به عنوان روزنامه منتشر شوند باید به سمت الکترونیکی شدن بروند. اما در آینده اگر زیرساخت روزنامه الکترونیکی فراهم شود، روزنامه‌هایی که تحلیل محتوا دارند هم در فضای مجازی و هم در فضای کاغذ منتشر خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha