• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۶:۲۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 97030904328
  • خبرنگار : 71186

تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات خودرو باید متوقف شود

تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات خودرو باید متوقف شود

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: در شرایط تنگنای ارزی تخصیص ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات خودروهای لوکس برخلاف منطق و عقلانیت است و باید متوقف شود.

امیرحسن کاکایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: واقعیت این است که ما هم‌اکنون درگیر یک جنگ اقتصادی هستیم و به همین دلیل است که دولت تصمیم گرفته با تک نرخی کردن، بازار آزاد ارز را حذف و مصارف ارزی را کنترل کند.

وی با بیان اینکه تصمیم دولت در تخصیص ارز یارانه‌ای برای واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، بسیار درست و مدبرانه است، خاطرنشان کرد: اما نکته عجیب این است که در چنین شرایطی چه دلیلی دارد که منابع ارزی کشور صرف واردات خودروهای لوکس شود.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: درست است که دولت تعهد کرده ارز مورد نیاز تمام واردکنندگان را با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین کند، اما مگر خودرو، کالای اساسی و مورد نیاز عموم مردم همچون دارو و مواد غذایی است که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات آن اختصاص یابد!؟.

کاکایی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان می‌گویند که هنوز موفق به دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی نشده‌اند، تصریح کرد: در چنین شرایطی اختصاص ارز به واردات خودروهای لوکس نهایت کج سلیقگی است.

وی خاطرنشان کرد: خودروهای وارداتی مورد استفاده کمتر از پنج درصد شهروندان است بنابراین چرا باید برای آنکه تعداد اندکی از شهروندان خودروی لوکس سوار شوند ارز مورد نیاز ۹۵ درصد شهروندان را فدا کنیم. در این شرایط باید به مردم اطمینان بدهیم که منابع ارزی محدود کشور صرف مصارف و نیازهای واقعی و اساسی مردم می‌شود نه واردات خودروهای لوکس چند صد میلیون تومانی.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۳-۰۹ ۱۱:۱۹

اين استاد محترم بايد توجه داشته باشند اين ٥درصد مورد اشاره ايشان حق خود مي دانند كه از حداقل خودرو باكيفيت روز دنيا بجاي ارابه هاي مرگ توليد داخل استفاده كنند زيراواردات خودرو بالا ٤٠هزار دلار ممنون بوده پس شامل خودرو لوكس نمي شوددرضمن اين ٥درصد بعلت شرايط مالي در صورت تامين نشدن حداقل ها قطعا ترك وطن نموده و سرمايه ها و توان علمي خود را بجايي خواهند برد كه بخاطر ارزش هاي ديگران مجبور به زندگي سخت و تنگنا نباشند

avatar
۱۳۹۷-۰۳-۰۹ ۱۱:۵۷

آقای عزیز.قیمت خودروخارجی اگرباارزآزادهم محاسبه شودوعوارض گمرکی وسودشرکت واردکننده هم حساب شود با این قیمتهاکه شرکتهای معظم به مردم میفروشند جور نیست و این مطلب راچندین بارکارشناسان تذکردادند.یعنی این وسط یک حلقه گمشده ای وجوددارد که خودرو خارجی خیلی گرانتر از قیمت واقعی بدست مصرف کننده ایرانی میرسد...چرا؟؟؟؟؟!!!!

avatar
۱۳۹۷-۰۳-۰۹ ۱۴:۱۸

اصلا نه دولت چیزی بدهد و نه بگیرد. نه گمرکات بگیرد و نه دلار ارزان بدهد. اجازه بدهد که اتومبیل به قیمت آزاد وارد شود و رقابت سالم بین کارخانه های ایرانی و خارجی برقرار شود.