• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97031206023
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۲ خرداد بخوانید؛

تاکید بر نهادینه سازی افکار امام(ره)/آمادگی همگانی برای حضور در راهپیمایی روز قدس و...

تاکید بر نهادینه سازی افکار امام(ره)/آمادگی همگانی برای حضور در راهپیمایی روز قدس و...

پیام رؤسای دولت و مجلس به یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان، اعلام مسیرهای راهپیمایی روز قدس در تهران، برگزاری نشست شورای امنیت درباره‌ قطعنامه ۲۲۳۱ در ۶ تیرماه، ادعای انور قرقاش مبنی بر دخالت ایران در یمن، اعزام دوباره تیم شناسایی اموال بابک زنجانی به خارج، اعلام نتایج آزمون‌ «کارشناسان رسمی» و «وکالت کرمانشاه» پس از تعطیلات و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، دوازدهم خرداد ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، سردار رمضان شریف، رییس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در نشست خبری خود و در توضیح برگزاری مراسم روز جهانی قدس اظهار کرد: قطعا انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس انگیزه مضاعفی را برای حمایت از قدس شریف ایجاد کرده است و قطعا شرارههای خشم امت اسلامی از این اقدام جنایتکارانه فرصت مناسبی برای عکسالعمل علیه رژیم صهیونیستی است. وی در این نشست مسیرهای راهپیمایی روز قدس در تهران را نیز اعلام کرد.

همچنین محمود الزهار از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در حاشیه در دهمین جمعه راهپیمایی بازگشت تحت عنوان "از غزه تا حیفا؛ خون واحد و سرنوشت مشترک"  از مردم ایران خواست تا با همه ابزارها از ملت فلسطین حمایت کنند. وی تاکید کرد: موجودیت صهیونیست‌ها رو به زوال و نابودی است.

یک هواپیمای آموزشی متعلق به نیروی هوایی ارتش حین بازگشت از پرواز آموزشی خود، در آسمان مناطقی از اصفهان دچار نقص فنی شد و سقوط کرد اما خلبانان این هواپیما پیش از سقوط خروج اضطراری انجام دادند و در حال حاضر در سلامت کامل به سر می‌برند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، در پیامی به یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان گفت: ایرانیان یکتاپرست از دیرباز با آزاداندیشی، عقلانیت و با وجدانی پاک به دنبال حق و آرمان های نیک بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهور نیز طی پیامی در همین ارتباط از تاثیر دین زرتشتی بر گستره فرهنگ و تمدن ایران گفت و افزود: جهان نیازمند آموزه “گفتار نیک”، “کردارنیک” و “پندارنیک” زرتشت است. وی همچنین با تبریک فرا رسیدن روز ملی ایتالیا تاکید کرد: تعامل سازنده و گسترش روابط با کشور دوست ایتالیا، به عنوان یکی از کشورهای مهم اتحادیه اروپایی، براساس احترام و منافع متقابل از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته بوده است.

دبیر کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد ارتحال امام(ره) گفت: اساس کار ما این است که افکار و اندیشه های امام راحل را به صورت اساسی نهادینه سازیم و در این مسیر صرفا به برگزاری مراسم هرساله اکتفا نمی‌کنیم.

همچنین به مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز سمیناری با عنوان: «امام خمینی (ره)، امید مستضعفان» در مومبای هند برگزار شد.

رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل از برگزاری نشست شورای امنیت درباره‌ قطعنامه ۲۲۳۱ در ۶ تیرماه خبر داد و گفت: که تاریخ این جلسه ۲۷ ژوئن (‌۶ تیر ماه ) خواهد بود. این قطعنامه چند روز پس از حصول توافق هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵ در ژوئیه ۲۰۱۵ در شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آراء به تصویب رسید که بر اساس آن، تمامی شش قطعنامه قبلی که علیه ایران صادر شده و منجر به تحریم‌های گسترده  در ارتباط با برنامه هسته‌ای علیه تهران شده بود، لغو شد.

رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با یک مقام کره شمالی در یک نشست خبری در اظهار نظر جدیدی درباره تصمیمش برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه کشورمان، گفت: خواهیم دید تحریم‌های ایران چه اندازه قدرتمند است. دونالد ترامپ،  به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه نیز مدعی شد که دخالت امارات در یمن ضروری و در چارچوب جنگ ( عاصفه الحزم) انجام شد زیرا کشورش هرگونه دخالت و یا تمرکز ایرانی در این بخش از جزیره‌ عربی را نمی‌پذیرد.

محسنی اژه‌ای در ایسنا

سخنگوی قوه قضاییه نیز در توضیح روند پیگیری پرونده فساد نفتی از اعزام دوباره تیم شناسایی اموال بابک زنجانی به خارج خبر داد و گفت: بازگشت اموال به بیت المال در این پرونده در حال انجام است و هنوز موفق به بازگشت کامل اموال نشده‌ایم. آنچه که  شناسایی شده تکافوی طلب وزارت نفت را نمی‌دهد و تمام تلاش وزارت اطلاعات و قوه قضاییه و دادسرا این است که اموال شناسایی شود؛ البته حرف و حدیث های زیادی مطرح شده که به نتیجه صدرصدی نرسیده‌اند. مدت‌هاست که بابک زنجانی مدعی است که می تواند اموالی را که در خارج از کشور داشته به کشور منتقل کند و بر همین اساس  قبلا تیمی تشکیل شد و به آنجا رفتند و به نتیجه نرسیدند. البته دوباره قرار است این تیم به برخی از کشورهای همسایه و غیر همسایه بروند و ان‌شاءالله منجر به نتیجه شود.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه در رابطه با فعالیت در تلگرام و اینکه اگر خبرنگاران از فضای مجازی تلگرام خارج نشوند، مرتکب جرم شده‌اند؟ توضیح داد: طی  بخشنامه‌ای که از طرف معاون اول رییس جمهوری صادر شده، محدودیت‌هایی اعلام شده که در مواردی هم می‌تواند تبدیل به جرم شود؛ زیرا در برخی مقررات اگر انسان خلاف آن عمل کند چه بسا که منجر به جرم هم می شود.

همچنین رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه از احتمال اعلام نتایج آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه و آزمون وکالت داوطلبان کرمانشاه مرکز امور مشاوران قوه قضاییه پس از تعطیلات اخیر خبر داد.عبدالرضا مومنی افزود: به دلیل اینکه هنوز پاسخ تعیین ظرفیت ایثارگران مشخص نشده است، ان شاءالله نتایج آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه پس از تعطیلات اخیر اعلام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha