• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 97031306349
  • خبرنگار : 71219

برپایی یک انتخابات حاشیه‌دار برای هیات مدیره خانه تئاتر

برپایی یک انتخابات حاشیه‌دار برای هیات مدیره خانه تئاتر

انتخابات هیات مدیره خانه تئاتر با بروز برخی اختلاف نظرها و حاشیه‌ها و نیز تأکید اصغر همت مبنی بر اینکه یار غارشان سردمدار مدیریت دولتی تئاتر شده است، برگزار شد.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه چند هفته قبل تعداد اعضای مجمع عمومی خانه تئاتر برای برگزاری انتخابات هیأت مدیره به حد نصاب نرسید، عصر روز گذشته ۱۲ خردادماه بیش از هزار نفر به سالن اصلی تئاترشهر آمدند تا در این انتخابات شرکت کنند که به نظر می‌رسد افزایش مشارکت اعضای خانه تئاتر به دنبال کاندیدا شدن برخی چهره‌ها و تأکید بر لزوم تغییر در خانه تئاتر رخ داده باشد.

در ابتدای جلسه روز گذشته که با بیش از یک ساعت تأخیر حدود ساعت ۱۹ آغاز شد اسماعیل خلج به عنوان رئیس جلسه، مجید قناد و مجید گیاهچی به عنوان ناظر و زندیش حمیدی به عنوان منشی جلسه انتخاب شدند که در همان ابتدا حضور مجید گیاهچی با اعتراض و عصبانیت زیاد حمید صفایی روبرو شد به طوری که او با رفتن روی سن سعی در پایین آوردن گیاهچی داشت، اما پادرمیانی اصغر همت و چند نفر دیگر صفایی را به جای خود برگرداند.

اولین بخش این جلسه به ارائه گزارش اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر اختصاص داشت که او در بخشی از گزارش خود اشاره کرد: در شروع سال ۹۶ با ۸۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان کار را شروع کردیم و این مبلغ در پایان به بیش از ۸۰۰ میلیون تومان رسید. امسال هم  ۹۴۶ میلیون تومان داشتیم که حدود ۴۴۰ میلیون تومان آن به حقوق و بیش از ۱۰۰ میلیون هم به هزینه‌های خانه تئاتر مربوط بوده است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر خانه تئاتر حدود یک میلیارد تومان در اختیار دارد، افزود: خانه تئاتر تنها نهاد قانونی تئاتر است که فعال‌ترین بخش آن در این دو سال شورای داوری بوده است. ما در یک سال گذشته جشن‌های خانه تئاتر را برگزار کردیم و با وجود برخی انتقاداتی که مطرح می‌شد باید بگویم این جشن‌ها نه تنها هزینه‌ای تحمیل نکرده بلکه مبلغ قابل توجهی هم به صندوق خانه اضافه کرده است.

همت همچنین درباره بعضی انتقدات نسبت به عملکرد خانه تئاتر در طول سال‌های گذشته گفت: بی‌انصافی است اگر بگوییم در این ۱۸ سال خانه تئاتر کاری نکرده است.

مدیرعامل خانه تئاتر همچنین درباره بیمه تکمیلی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیمه رازی نتوانست رضایت هیأت مدیره را برآورده کند پیشنهادات ۱۶ بیمه که ارائه شده روز یکشنبه ۱۳ خردادماه بررسی می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد: ما هیچ وابستگی به دولت نداریم و برای اولین بار دو ردیف بودجه جدا به خانه تئاتر اختصاص پیدا کرده است. الان هم از نظر دولتی کسانی که یار غار ما هستند و عضو تئاتر هستند سردمدار شدند و این اتفاق خوشایندی است.

در ادامه این جلسه مهدی قلعه بازرس خانه تئاتر در گزارشی بیان کرد: در مجمع قبلی گفته بودیم رأی گیری با کارت الکترونیکی انجام می‌شود اما از آنجا که فقط ۹۰۰ نفر ثبت نام کرده بودند امکان عملی شدن آن برای این مجمع وجود نداشت.

او با اشاره به اینکه برخی اشکالات وجود داشته و باید در این مجمع گفته شود، افزود: در صندوق هنر پولشویی و اختلاس رخ داده و آقای همت گزارش آن را در هیأت مدیره به ما ارائه کرده بود اما در اینجا آن را مطرح نکرد و شرایط طوری است که ما الان بدهی آن اختلاس را می‌دهیم.

در این باره اصغر همت از میان جمعیت با صدای بلند گفت که چون این مسئله اثبات نشده به آن اشاره نکرده است. هر چند قلعه معتقد بود به دلیل آنکه در هیأت مدیره مطرح شده باید برای اعضای خانه تئاتر هم بازگو می‌شد.

قلعه ادامه داد: سال ۹۵ برای بیمه تکمیلی حق عضویت ۷۴ هزار تومان بود که ما بیش از ۹۰ هزار تومان پرداخت کردیم و به دلیل همین تفاوت حق عضویت ۲۳ میلیون تومان به حساب خانه تئاتر رفته است که باید در این رابطه توضیحی داده شود چون برای حسابداری سوال شده که این رقم ۲۳ میلیون تومان را چه کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه نشست قرار بر این شد که هر ۳۸ نامزد انتخابات هیأت مدیره سه دقیقه صحبت کنند که امیر اسمی به عنوان یکی از کاندیداها وقتی با اشاره به برخی خدمات نقاط قوت خانه تئاتر قصد داشت به نقاط ضعف آن اشاره کند ابتدا با اعتراض اسماعیل خلج به عنوان رئیس جلسه و بعد هم حمید صفایی روبرو شد که نباید نسبت به عملکرد برخی پیشکسوتان انتقاد کرد اما این مسئله با واکنش حاضران همراه شد و اسمی هم که رشته کلام از دستش خارج شده بود فقط به این نکته اشاره کرد که نقاط ضعف خانه تئاتر براساس نمره دهی علمی بر نقاط قوت‌اش غالب است.

ایرج راد رئیس هیأت مدیره فعلی خانه تئاتر و نیز فردی که بیش از یک دهه سابقه مدیرعاملی خانه تئاتر را دارد به ارائه گزارشی طولانی از فعالیت خود در خانه تئاتر پرداخت که اعتراض به طولانی شدن صحبت‌هایش با ناراحتی او همراه شد و در آخر هم ادامه خواندن متنی را که آماده کرده بود، نیمه‌کاره و با دلخوری رها کرد و رفت. 

ادامه صحبت‌های نامزدهای انتخابات هیأت مدیره هم کمابیش با حاشیه‌های همراه بود که از آن جمله به بی‌برنامگی برخی کاندیداها، صحبت‌ها و واکنش‌های متناقض آن‌ها نسبت به ماندن یا رفتن از هیأت مدیره و کنایه‌هایی به مدیرکل پیشین هنرهای نمایشی (به دلیل آنچه حمیدرضا نعیمی روی خوش نشان ندادن به برخی برنامه‌ها از جمله قرارداد تیپ عنوان کرد) می‌توان اشاره کرد.

در این مجمع اعلام شد که ۱۰۵۵ نفر حاضر هستند و امکان شرکت در انتخابات را دارند و نتیجه رای‌گیری هم به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha