• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97031607290
  • خبرنگار : 71132

ذوالقدر:

فتنه‌ها در میان امت اسلام برای به حاشیه راندن «قدس» است

فتنه‌ها در میان امت اسلام برای به حاشیه راندن «قدس» است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مساله قدس اولین مسئله جهان اسلام است و دیگر مسائل و فتنه‌های بوجود آمده در میان امت اسلامی از عراق تا بحرین، سوریه، افغانستان، یمن و تا میان مسلمین آفریقا، صرفا برای مشغول کردن کشورهای اسلامی است تا اولین مسئله جهان اسلام به حاشیه رود.

به گزارش ایسنا، سیده فاطمه ذوالقدر در یادداشتی به مناسبت روز قدس نوشت: روز قدس یادگاری جاودان برجای مانده از آن مرد بزرگ الهی حضرت امام خمینی رحمت الله بر تارک تاریخ است. روزی که مسلمانان جهان انزجار خود را از ستمی که بیدادگران بر ملت مظلوم فلسطین در طی بیش از هفتاد سال متمادی روا داشته‌اند ابراز می‌دارند تا شعار وحدت و همدلی و همراهی با مظلومین جهان که از فرامین دین مبین اسلام می‌باشد را به منصه ظهور برسانند.

سال‌ها از سخنان رهبر مظلومان و مستضعفان جهان می‌گذرد، اما متاسفانه بدلیل تفرقه و تشدد میان امت اسلام و سرسپردگی حاکمان، سایه ظلم و ستم و خشونت و استبداد و استکبار هنوز از قبله اول مسلمین جهان برچیده نشده است.

حمایت از قدس، فلسطین و مردمان مظلوم جهان علاوه بر آنکه وظیفه‌ای انسانی و اسلامی است، موجب شده تا سیاست و استراتژی توسعه‌طلبانه نیل تا فرات رژیم غاصب فلسطین نیز بر هم بخورد.

حمایتی که صرفاً در مقام شعار و نامگذاری یک روز ، در جغرافیای ایران باقی نماند بلکه با اقداماتی گسترده و پی‌جویانه اکنون پس از گذشت سال‌ها در سطح بین الملل شاهد حمایت وجدان‌های بیدار از قدس شریف و  بین‌المللی شدن موضوع و مساله اشغال این سرزمین مقدس است، تا تجاوز به حریم و امنیت مردمان یک کشور صرف یک مساله داخلی باقی نماند و مساله در تمام جهان مطرح شود که با تحقق این مهم، اکنون نقاب از چهره منفور رژیم صهیونیستی و حامیانش برداشته شده تا جایی‌که ما شاهد بودیم نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در جریان ایراد سخنرانی در دانشگاه هیوستون آمریکا به خاطر مواضعش در قبال کشتار اخیر فلسطینیان به دست نظامیان صهیونیست آماج اعتراض دانشجویان آمریکایی قرار گرفت و در حالی‌که خانم نیکی هیلی هرگز چنین انتظاری را نداشت و شوکه شده بود سخنرانی حمایتی از رژیم اشغالگر قدس شریف را نیمه تمام رها کرد.

این ها همه بدلیل جنایاتی است که بر امت اسلام و بر بشریت در مقام اشرف مخلوقات جهان روا داشته‌اند که این دستاورد جز با وحدت وانسجام و اعتقاد ملی و مقاومت مردمی بدست نمی‌آمد.

وحدت و مقاومتی که اگر نبود نه تنها اجازه می داد صهیونیست امروز هویتی مجهول را به معلوم تبدیل کند بلکه گروهک داعش نیز با نمود افکار تروریستی خود در قالب دین، صاحب هویت می‌شد. اما مردم و فرزندان دلیرمردِ این مرز و بوم توانستند تزویر و دروغین بودن اندیشه صهیونیستی - داعشی را به جهانیان نشان دهند و نام اسلام و اندیشه های انسانی والای آن را برای جهانیان به تصویر بکشند که نه از اسلام بلکه از تروریست و صهیونیست باید گریز کرد تا شاهد شکل‌گیری منطقه‌ای قدرتمند در سایه اندیشه‌های اسلام ناب محمدی (ص) و الهی باشیم و نه اینکه اجازه دهیم فرقه‌ای به حکم جهل، ظلم و استکبار در منطقه شکل بگیرد.

جهان باید هوشیار باشد و در یک اقدام دسته جمعی راهکاری بشردوستانه را اتخاذ کند تا صلح و امنیت بین المللی در تمام دنیا حکمفرما شود چرا که تجربه دسیسه صهیونیستی داعش، نشان داد چنانچه جلوی ظلم، تعدی و تروریست و تعصبات کور فرقه ای - مذهبی گرفته نشود هزینه‌های آن را همه جهان خواهند داد.

به همین جهت و با لبیک به ندای بنیانگذار انقلاب اسلامی از ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی و تمام مسلمین جهان برای مشارکت هرچه پرشکوه تر در روز قدس -که اولین مسئله جهان اسلام است و دیگر مسائل و فتنه‌های بوجود آمده در میان امت اسلامی از عراق تا بحرین، سوریه، افغانستان، یمن و تا میان مسلمین آفریقا، صرفا برای مشغول نمودن کشورهای اسلامی است تا این اولین مسئله جهان اسلام به حاشیه رود-، دعوت می‌کنم، با تمسک به این ندای الهی که می‌فرماید «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» در راهپیمایی روز قدس شرکت نماییم و بدانیم که همان گونه که خداوند فرمود است «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ ینْصُرْکُمْ وَیثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ».

لذا چنانچه امت اسلام ثابت قدم بمانند و از تفرقه و تشدد دست بردارد ، یقینا این وعده الهی محقق خواهد شد که به پیامبرش فرمود «إِنَّا فَتَحْنَا لَکَ فَتْحًا مُبِینًا».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha