• جمعه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 97031807794
  • منبع : نمایندگی کرمان

/حمایت از فلسطین؛ آبرو برای ایران/

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا:پیروزی نهایی برای مسلمین و فلسطینیان نزدیک است

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا:پیروزی نهایی برای مسلمین و فلسطینیان نزدیک است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: نتیجه راهپیمایی های ملت ایران در بروز شکست برای آمریکایی ها و اسرائیلی‌ها را بیشتر از سال‌های گذشته می توان مشاهده کرد و پیروزی نهایی برای مسلمین و فلسطینیان در منطقه نزدیک است و این نیز وعده خداوند خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی در مراسم روز قدس در استان کرمان اظهار کرد: راهبرد حق بازگشت، اتحاد مسلمین و ادامه جهاد مسلحانه تنها راه نجات قدس شریف و سرزمین فلسطین است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس توطئه صهیونیست ها و آمریکایی علیه جهان اسلام را با شکست و ناکامی مواجه کرد، افزود: پس از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، آزادی قدس و فلسطین اشغالی به تفکر و اندیشه امت اسلامی تبدیل شده است.

صفوی با بیان اینکه رهبری امامین انقلاب و مردم انقلابی کشور و رسیدن پیام مردم به دنیا، عمق استراتژیک و دامنه نفوذ انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد خاطر نشان کرد: نتیجه راهپیمایی‌های ملت ایران در بروز شکست برای آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را بیشتر از سال‌های گذشته می توان مشاهده کرد و پیروزی نهایی برای مسلمین و فلسطینیان در منطقه نزدیک است و این نیز وعده خداوند خواهد بود.

این مقام مسئول با بیان این که نشانه‌هایی از پیروزی نهایی در منطقه مشاهده می‌گردد، عنوان کرد: شکست‌های پی در پی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در جنگ‌های 33 روزه با لبنان، 22 روزه و 50 روزه علیه مردم غزه و پاسخ قاطعانه گردان‌های رزمی عزیدالدین قسام طی هفته‌های گذشته و موشک باران پایگاه‌های نظامی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین نشان داد که سرزمین‌های اشغال‌شده فلسطین توسط صهیونیست‌های کودک کش به  یک محیط ناامن و شکننده برای صهیونیست‌ها تبدیل شده و آزادی و امنیت سازی برای مهاجرین اروپایی و سایر کشورها که غاصبان سرزمین فلسطین هستند یک خیال باطل است و پیروزی نهایی برای مسلمین و فلسطینیان نزدیک است.

وی ادامه داد: روزهای گذشته شلیک ده‌ها موشک، راکت و خمپاره توسط رزمندگان مقاومت اسلامی از منطقه غزه به سمت شهرک‌های اطراف غزه ضعف تجهیزات و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را نشان داد اگر چه ارتش جنایتکار صهیونیستی با حملات ددمنشانه‌ تعداد زیادی از مردم غزه (بیش از 130 نفر) را به شهادت رسانده و چند هزار نفر دیگر را نیز زخمی کرد ولیکن نتوانست جلوی راهپیمایی حق بازگشت را بگیرد.

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به پیروزی ایران در جنگ تحمیلی یادآوری کرد: یادمان نرفته که رزمندگان کشور با کمبود امکانات و در مظلومیت، چگونه رژیم بعثی را از ایران خارج کرده و پیروز شدند، اگر چه با نثار شهیدان زیادی، جانبازی و اسیران زیادی بدست آمد، اما ملت ایران به فلسطینیان ، یمن و سوریه و لبنان این تجربه را انتقال داده است.

وی به تشریح تفاوت‌های راهپیمایی روز جهانی قدس سال‌جاری با دیگر سال‌ها پرداخت و بیان کرد: امروز شاهد شکست جریان‌های افراطی و تکفیری دست ساز آمریکا، عربستان و اسرائیل که برای فراموشی قضیه فلسطین، جلوگیری از بیداری اسلامی و ساقط کردن دولت‌های مردمی سوریه و عراق ساخته بودند، هستیم که در این راستا این توطئه در عراق صد درصد با شکست و در سوریه قسمتی از آنها به حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان صعودی، ترکیه و اردن هنوز مشغول به فعالیت هستند ولیکن نفس های آخر عمر خود را می کشند.

صفوی پیروزی مقاومت اسلامی لبنان در انتخابات را از دیگر تفاوت‌های روز جهانی قدس امسال با سال‌های گذشته برشمرد و عنوان کرد: مقاومت اسلامی لبنان نیمی از کرسی‌های مجلس این کشور را کسب کرد که این خشم صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را افزایش داده است و نقش دلارهای نفتی عربستان را باطل کرده است.

وی آشکارا شدن همدستی حکام جدید سعودی‌ها با صهیونیست‌ها در غزه فلسطین که در گذشته این مهم را  مخفی می‌کردند، را از دیگر تفاوت‌های روز جهانی قدس با سال‌های دیگر دانست و تصریح کرد: محمدبن سلمان ولیعهد سعودی در اواخر ماه مارس سال گذشته در نیویورک اعلام کرد که مساله فلسطین اولویت اول پادشاه سعودی نیست و مسایل مهمتری مانند ایران وجود دارد.

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: حضور یک رییس جمهور کاملا صهیونیست در راس قدرت آمریکا (ترامپ) که در اوایل ریاست جمهوری  سرسپردگی خود را نشان داد، همچنین  کمک آمریکا به سعودی‌ها در بمباران مردم مظلوم یمن و فروش صدها میلیارد دلار سلاح به حکام عرب در حاشیه خلیج فارس یکی دیگر از تغییراتی است که نسبت به سال گذشته رخ داده است و هنوز آمریکا در شرق رودخانه فرات حضور اشغالگرانه دارد و در برخی از بمباران‌ها علیه سوریه به صورت مستقیم شرکت می‌کنند.

رحیم‌صفوی با اشاره به اتخاذ دو تصمیم خطرناک رییس جمهور آمریکا در رابطه با مسایل فلسطین، عنوان کرد: انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس که اجرایی شده است و اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغال‌گر مساله دیگری است که این مهم را تا کنون سازمان ملل نپذیرفته است و دومین تصمیمی که به صورت کامل اعلام نکرده است تحت عنوان معامله قرن است.

وی به تشریح معامله قرن پرداخت و گفت: معامله قرن به منظور پایان بخشیدن به مساله فلسطین است و در واقع معامله‌ای برای نابودی حق مردم فلسطین است و واگذار کردن کامل بیت‌المقدس و سرزمین‌های اشغالی به رژیم صهیونیستی .

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: البته ترامپ برای این مهم شرط تعیین کرده است، برچیده شدن سلاح مقاومت از نوار غزه و کرانه باختری  که هم‌اکنون در نوار غزه صهیونیست‌ها وجود ندارند و کاملا در اختیار مردم فلسطین است.

وی ادامه داد: مساله مهمی که در  جریان است، خیانت بزرگ سعودی‌ها به مساله فلسطین است ، پادشاهی سعودی با حمایت از معامله قرن، خیانت به آرمان‌های آزادی مردم فلسطین کرده است که در طول تاریخ ننگین 87 ساله سعودی که توسط انگلیسی‌ها در 1932 تشکیل شد، هیچ یک از حکام سعودی به اندازه حکام جدید سعودی به آرمان فلسطین و به اسلام خیانت نکردند و شاید بی‌راه نباشد اگر بگوییم، سعودی‌ها هستند که مسیر معامله قرن را پیش پای آمریکایی‌ها قرار دادند و حتی شنیده شده که حکام سعودی پیشنهاد چند میلیارد دلار به دولت خودگردان داده است اما باید مدنظر داشت که محمود عباس رییس دولت خودگردان تا کنون درباره معامله قرن هیچ نظری نداده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha