• جمعه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97031807838
  • خبرنگار : 71415

رهبر شورای نظامی کردهای منبج: هیچ نیروی ترکیه‌ای و هم‌پیمان آنها وارد منبج نشود

رهبر شورای نظامی کردهای منبج: هیچ نیروی ترکیه‌ای و هم‌پیمان آنها وارد منبج نشود

رئیس یک شورای نظامی محلی کردها در شهر منبج گفت، قرار نیست هیچ سربازی از جانب ترکیه و یا شبه‌نظامیان سوری هم‌پیمان آنها در پی توافق اخیر آمریکا – ترکیه که منجر به خروج شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا از منطقه خواهد شد، در شهر منبج مستقر شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اظهارنظرها از سوی محمد ابوعادل، رئیس شورای نظامی منبج متعلق به کردها بعد از آن مطرح شد که او با یک هیات آمریکایی در این شهر که شامل ژنرال جیمز جرالد و یک دیپلمات کهنه‌کار حوزه خاورمیانه به نام ویلیام روباک می‌شد، دیدار کرد.

ابوعادل گفت: این هیات به شورای او گفته هنوز جزئیات توافق آمریکا - ترکیه در دست تدوین بوده و آنها این شورای محلی را به همراه رهبران مورد حمایت آمریکا در منبج مطلع خواهند ساخت.

او گفت: بر طبق جزئیات بحث شده با هیات آمریکا گشت‌های مشترک آمریکا – ترکیه تنها در طول خط مقدم‌هایی که پیش از این میان این شهر راهبردی و دیگر مناطق تحت کنترل ترکیه به سمت غرب ترسیم شده بود، انجام خواهند شد.

ابوعادل گفت: اگر این گشت‌ها تنها در خط مقدم‌ها واقع شوند ما با آن مشکلی نداریم اما داخل شهر نیایند.

الهام احمد، یک مقام بلندپایه کرد نیز گفت: هیات آمریکایی تضمین داده که هیچ نیروی ترکیه‌ای یا نیروی سوری مورد حمایت ترکیه وارد منبج نخواهد شد.

وزارت امور خارجه آمریکا از اظهارنظر درباره گفت‌وگوهای هیات آمریکایی در سوریه خودداری کرد و تنها گفت: توافق مربوط به منبج "برمبنای شرایط موجود و با رویکرد مرحله به مرحله" به اجرا درخواهد آمد.

وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: قرار است جزئیات بیشتر این توافق در طول فرایند اجرا مشخص شود.

چند مقام آمریکایی دیگر گفتند: آنها پیش‌بینی نمی‌کنند که سربازان ترکیه به طور منظم در منبج مستقر شوند اما با این وجود آنها از دادن وعده صریح در این خصوص خودداری کردند.

آنها گفتند: آمریکا به شورای نظامی منبج اطمینان داده که هرگونه تصمیمی باید مورد توافق همه طرف‌ها از جمله این شورا قرار بگیرند.

ابوعادل گفت: نیروهای سوری مورد حمایت ترکیه نیز هیچ نقشی در این شهر نخواهند داشت.

ابوعادل در عین حال توافق میان آمریکا و ترکیه را "سیاسی" خوانده و هدف از آن را رسیدگی به موازنه قدرت در شمال سوریه دانست.

او تاکید کرد که هیچ تغییری در شورای نظامی محلی تحت ریاست او ایجاد نخواهد شد و عنوان کرد که چنین تغییراتی ممکن است در دولت غیرنظامی محلی صورت گیرد.

ابوعادل در پاسخ به اینکه آیا شورای او تقاضاهای خود را در مذاکرات میان آمریکایی‌ها و ترکیه‌ای‌ها مطرح کرده، گفت: ما در حال حاضر مشکلی نداریم و اگر کسی کاری با ما نداشته باشد چیزی نمی‌خواهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha