• جمعه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97031807859
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی در تعطیلات اخیر بخوانید؛

اخبار چهلمین روز قدس/سخنان مهم رهبری/نامه ظریف به همتایانش/جزییاتی درباره حاتم مرمضی و...

اخبار چهلمین روز قدس/سخنان مهم رهبری/نامه ظریف به همتایانش/جزییاتی درباره حاتم مرمضی و...

سخنان مهم رهبری در ۱۴ خرداد، گزارش ایسنا از راهپیمایی روز جهانی قدس، احتمال افزایش یا اصلاح در لیست وکلای دادگستری، ادعای تازه ترامپ درباره تغییر رفتار ایران، نامه ظریف به همتایانش، نشست یک روزه کارشناسی ایران و ۱+۴، هشدار هادی خامنه‌ای درباره بی‌توجهی به مسائل اخلاقی در جامعه، دستگیری چند تیم تروریستی همراه‌ مهمات، سفر روحانی به چین به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در تعطیلات اخیر است.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در آستانه روز قدس در پیامی به ملت ایران از مردم برای حضور گسترده در مراسم روز قدس دعوت کرد و گفت: روز قدس روزی تاریخی و هنگامه فریاد علیه ستمگران و حمایت از ملت مظلومی است که طی هفتاد سال پیش از خانه و کاشانه خود آواره شده است. وی افزود: همه مردم با هر تفکر و اعتقادی در راهپیمایی روزقدس به‌طور گسترده شرکت کنند.

رئیس‌جمهور همچنین صبح امروز (جمعه) به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهایعازم چین شد. وی پیش از ترک تهران در فرودگاه مهرآباد تاکید کرد شیوه‌ای که آمریکا در پیش گرفته شیوه خطرناکی است.

بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام (ره) با حضور رهبر معظم انقلاب و اقشار مختلف مردم در جوار حرم امام رحمه‌الله برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دراین مراسم تأکید کردند: ملت و دولت ایران این را تحمل نخواهد کرد که هم تحریم باشد هم در محدودیت و حبس هسته‌ای. ایشان مسئولان سازمان انرژی هسته‌ای را موظف کردند به سرعت آمادگی‌های لازم را برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو (البته فعلاً در چارچوب برجام) فراهم آورند و مقدمات اجرای مسائلی را که رئیس جمهور دستور داده‌اند از همین فردا آغاز کنند. رهبر انقلاب در بخش دیگری از بیاناتشان «عدالت‌خواهی بین المللی» و حمایت از ملت‌های مظلوم را یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی خواندند و افزودند: حمایت از فلسطین آبرو برای جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌  دوم نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اهمیت وحدت در شرایط امروز خاطر نشان کرد: عناصر وحدت در جامعه ما از جمله ولایت فقیه، نفرت از رژیم صهیونیستی و اقتدار موشکی وجود دارد. امام جمعه موقت تهران توضیح داد: خوشبختانه مردم ما با هر سلیقه فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب می‌دانند و حتی یک نفر در کشور نیست که رژیم صهیونیستی را تجلیل کند و همه مردم ما با افتخار شعار مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند. وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری و همه مسئولان و همه مردم یک صدا پای اقتدار موشکی‌مان ایستاده‌ایم، اظهار کرد: هرچه بخواهیم موشک تولید می‌کنیم و هرچه بخواهیم بر برد موشکی‌مان می‌افزاییم که برگ برنده‌مان این است.

درسخنرانی پیش از خطبه ها نیز علی لاریجانی گفت که ملت ایران همواره بر حمایت همه جانبه از فلسطین پیشگام بوده است. رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که شرایط منطقه در مبارزه با رژیم صهیونیستی فراز و فرودهای زیادی داشته است، گفت: اما مجموعا نیروی مقاومت قدرت گرفته، طرح‌های سازش رنگ باخته و جریان مقاومت به عنوان تنها راه‌حل فلسطین رخ نموده است که اینها دستاوردهای کمی نیست.

راهپیمایی روز جهانی قدس  هم‌زمان در سراسر کشور و با حضور جمع کثیری از راهپیمایان برگزار شد. به گفته رئیس ستاد انتفاضه و قدس، شعار مراسم امسال «پیروزی جبهه مقاومت، شکست فتنه آمریکایی-صهیونیستی» و «عزم ملت فلسطین برای بازگشت» انتخاب شده است.

گزارش ایسنا از حاشیه چهلمین راهپیمایی روز قدس

مردم تهران و ۹۰۰ شهر دیگر کشورمان روز جمعه ۱۸ خرداد ۹۷ مطابق با ۲۳ رمضان ۱۴۳۹ را در حالی که اکثرشان روزه‌داران شب‌زنده‌دار بوده‌ و شب گذشته را به احیا گذرانده‌اند، با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، انزجار و خشم خود را نسبت به رژیم اشغالگر قدس و تصمیمات اخیر رییس‌جمهور آمریکا و هم‌چنین حمایت از ملت‌های مظلوم منطقه به خصوص فلسطین نشان دادند. شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس سال ۱۳۹۷ با قرائت قطعنامه‌ای مواضع خود را اعلام کردند.

آملی لاریجانی:با انتقال یک سفارت خانه به بیت المقدس رژیم کودک کش صهیونیستی تثبیت نمی‌شود

جهانگیری: انتقال سفارت آمریکا به قدس احساسات مسلمانان را جریحه دار کرد

علی مطهری: حمایت از مقاومت تنها راه آزادی قدس است

استاندار تهران: روز قدس روز بیان مظلومیت مردم فلسطین است

معاون پارلمانی رییس جمهور : اکنون دفاع از فلسطین تنها به مرزهای ایران محدود نیست

عارف: مردم ما تا آزادی قدس شریف پای عهدشان خواهند بود

کاظم صدیقی: مقاومت استمرار دارد

ابوترابی‌فرد:حرکت عظیمی که امام راحل انتظار آن را داشتند، آغاز شده است

شهردار تهران: دفاع از مظلوم وظیفه هر مسلمانی است

سردار صفوی:پیروزی نهایی برای مسلمین و فلسطینیان نزدیک است

آیت الله جنتی: آمریکا و اسرائیل در حال سقوط هستند

وزیر اطلاعات با چهار ملوان آزادشده از دست دزدان دریایی سومالی دیدار کرد. محمود علوی در حاشیه این دیدار از دستگیری چند تیم تروریستی همراه‌ مهمات  خبر داد و در پاسخ به پرسشی در زمینه تامین امنیت برگزاری راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: برای ما امنیت روز قدس و غیر از آن ندارد. برای ما مهم است که هرروز کشورمان در امنیت باشد که علی‌رغم تلاش‌های تیم‌های تروریستی برای ایجاد مخاطرات در کشور، ایران در امنیت به سر می‌برد و در چند روز اخیر نیز چندین تیم تروریستی را که از آن‌ها اسلحه، مهمات و مواد منفجره گرفته شده است را دستگیر کرده‌ایمگفت: امروز علی‌رغم این‌که صهیونیست‌ها عربده‌هایی را سر می‌دهند، مطالعه رفتارشان نشان می‌دهد که به تعبیر رهبری این عربده‌ها از سر استیصال است.

همچنین در مراسم شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) نسبت به بی‌توجهی به مسائل اخلاقی در جامعه هشدار داد و گفت که مباحث اخلاقی در جامعه به فراموشی سپرده شده و متأسفانه مجتهدین و علما نسبت به این امر احساس فراغت می‌کنند.

نشست کارشناسی هیأت‌های مذاکره کننده ایران و ۱+۴ در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد. در این جلسه که بنا به تصمیم نشست مورخ ۴ خرداد کمیسیون مشترک برجام و با حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپایی، کمیسیون اروپا، کشورهای چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آلمان روز پنجشنبه در تهران برگزار شد با تمرکز بر بررسی تبعات و آثار اقدام غیرقانونی و ناموجه آمریکا در خروج از برجام، راه‌های جبران اقدام غیرقانونی آمریکا و تأمین مطالبات و خواسته‌های مشروع ایران را مورد بررسی قرار داد.این اولین اجلاس کمیسیون مشترک برجام بود که در تهران برگزار شد.

محمد جواد ظریف نامه‌ای را به وزرای امور خارجه کشورهای جهان پیرامون اقداماتی که باید در پی خروج غیرقانونی آمریکا از برجام انجام شود، زورگویی اقتصادی رو به افزایشِ آمریکا، ضرورت اقدام نه تنها برای حفظ برجام بلکه برای حراست از چندجانبه گرایی و حاکمیت قانون نوشت.ظریف در این نامه تاکید کرد: اتهامات علیه ایران دروغ و درخواست‌های آمریکا غیرقانونی است.

همچنین حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس در توئیت تازه‌اش با بیان اینکه ترامپ دنیا را فریب داد گفت: ترامپ یک سال و نیم موضع واقعی خود را با گفتن اینکه فقط می‌خواهد دو، سه ضعف برجام تکمیل شود، پنهان کرد و دنیا را فریب داد. وی با اشاره به مصاحبه خود با کریستین امانپور - خبرنگار سی‌ان‌ان - ادامه داد: وقتی ترامپ از برجام خارج شد، موضع واقعی خود را آشکار کرد و آن، شرط توقف غنی‌سازی بود که این مسأله، از بین بردن تمامی ساختار و محتوای برجام بود.

دونالد ترامپ در نشست خبری مشترک خود با نخست‌وزیر ژاپن در ادعایی تازه درباره تغییر رفتار ایران گفت که رفتار ایران در منطقه خاورمیانه از زمان اعلام خروج ایالات متحده از برجام، تغییر یافته است.

این در حالی است که یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی  در آغاز نشست شورای حکام اتمی با اشاره به خروج آمریکا از برجام تاکید کرد که آژانس به انجام وظایف خود ذیل این توافق و راستی‌آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد. آمانو افزود: همانطور که من در آخرین گزارش خود به شورای حکام اشاره کردم، آژانس طبق پروتکل احقاقی از دسترسی مکمل برخوردار بوده و به تمامی سایت‌ها و مکان‌ها در ایران که نیازمند بازرسی بوده، ‌دسترسی داشته است.

مشاور معاون حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه لیست وکلای دادگستری مورد تایید قوه قضاییه نهایی نیست توضیح داد: اسامی وکلای دادگستری اعلام شده از سوی قوه قضاییه، مربوط به تهران است و هر استانی لیست جداگانه خواهد داشت و این لیست نهایی نیست و احتمال افزایش یا اصلاح در آن وجود دارد.

حاتم مرمضی شهروند ایرانی طی چند سال اخیر در خدمت وهابیت و عوامل تروریستی که تحت حمایت سازمان های جاسوسی عربستان سعودی و اسرائیل می باشند، در آمده بود و سال گذشته به صورت مخفیانه از کشور گریخته و به عناصر سازمان تروریستی داعش پیوسته بود، در چند روز گذشته وقتی که تروریست‌های تحریر الشام و داعش در ادلب سوریه به جان یکدیگر افتادند، حاتم مرمضی مشغول آموزش نظامی بود که به ‌دست عناصر تحریر الشام کشته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha