• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97031908432
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۹ خرداد بخوانید؛

انتقادات از لیست وکلای مورد اعتماد/دیدار پوتین و روحانی/واکنش‌ها درپی توهین به مسوولان در مراسم

انتقادات از لیست وکلای مورد اعتماد/دیدار پوتین و روحانی/واکنش‌ها درپی توهین به مسوولان در مراسم

دیدار روحانی با رئیس جمهور پاکستان، واکنش مجلس به موضوع «تعطیلات زمستانی» مدارس، واکنش ها به حواشی راهپیمایی روز قدس و توهین به صالحی، گفت‌وگوی ترامپ و مکرون درباره ایران، تاکید سفیر سوریه در تهران بر اهمیت هوشیاری امت اسلامی در برابر توطئه‌های صهیونیست‌ها، انتقادات از لیست وکلای مورد اعتماد قوه قضاییه و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه نوزدهم خرداد ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، سردار حسین دهقان مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی تاکید کرد: اگر قرار باشد برجام رفع تحریم‌ها را به همراه نداشته باشد موضوعیتی هم ندارد و آنچه رهبری فرمودند این است که ما هیچ محدودیتی برای انجام اقداماتمان قائل نیستیم. وی در رابطه با فرمایش رهبری درباره فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان اظهار کرد: همان‌طور که دقت کردید رهبری اقدامات در چارچوب برجام را توصیه کردند، لذا بنایی برای خروج از برجام نداریم.

در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر چیندائو چین روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه،در دیداری روابط دو کشور را در همه عرصه ها رو به گسترش خواندند. روحانی در این دیدار با بیان اینکه تهران از سرمایه گذاری شرکتها و بخش خصوصی روسیه استقبال می کند، گفت: روابط دو کشور در تمام ابعاد در حال توسعه است و دو کشور در حوزه سواپ انرژی، دریای خزر، امور دفاعی و بخش ترانزیت ظرفیت های فراوانی برای توسعه همکاری دارند. همچنین پوتین بر نتایج موفق همکاری ایران و روسیه در حل بحران سوریه تاکید کرد.

در حاشیه این اجلاس روحانی همچنین با رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد و با بیان اینکه ایران، پاکستان را کشوری مهم در منطقه می داند و امیدواریم همواره شاهد تعمیق و توسعه روابط باشیم، به همکاری های تهران – اسلام آباد در حوزه انرژی اشاره کرد و گفت:ایران می تواند منبع مطمئنی برای تامین انرژی پاکستان باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه «تعطیلات زمستانی» مدارس به مصوبه مجلس نیاز دارد در عین حال گفت که تصویب این موضوع در مجلس بعید است البته باز هم مجلس در صورت ارائه لایحه ای از سوی دولت آن را بررسی خواهد کرد. میر حمایت میرزاده در واکنش به صحبت های وزیر آموزش و پرورش در این باره گفت: بر اساس مصوبه مجلس آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس اول مهرماه و پایان آن خرداد ماه است لذا اگر قرار به تغییر این زمان بندی باشد حتما مجلس باید درباره آن تصمیم‌گیری کند.

واکنش ها به حواشی راهپیمایی روز قدس و توهین به صالحی

حسام الدین آشنا  مشاور فرهنگی رییس جمهور در یادداشتی در صفحه توئیتر خود به سر دادن شعارهایی علیه رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه راهپیمایی روز قدس واکنش نشان داد و نوشت :آگاهی از دستاوردهای غیرنظامی سازمان انرژی اتمی در دوران ۱۳۹۲-۱۴۰۰ کسانی را شرمنده خواهد کرد که ناآگاهانه علیه رئیس آن شعار دادند و کسان دیگری رارسوا خواهد کرد که آگاهانه این طراحی را انجام دادند.

در همین ارتباط سفیر کشورمان در مکزیک در یادداشتی با بیان اینکه مناسبت‌هایی مانند روز قدس اگر درست برگزار شود ظرفیت عظیمی در وحدت داخلی و اقتدار بین‌المللی ایران دارد، نوشت: اندر عجبم که چرا هر مناسبت مهم در این کشور که می تواند مایه وحدت و همدلی مردم ما در داخل و عظمت آن در چشم جهانیان شود با انجام اقداماتی از سوی چند نفر جاهل و یا مزدور به یک حادثه تلخ تبدیل میشود. در بخشی از این یادداشت آمده است: چه کسی می‌تواند نقش صالحی در پیشرفت علمی ایران را انکار کند؟!

حسین کاشفی عضو حزب اتحاد ملت نیز با اشهراه به اینکه پیش از این هم در راهپیمایی‌های مهمی همچون روز قدس سال‌های گذشته این قبیل رفتارها دیده شده است، گفت:باید مشخص شود که به هم خوردن انسجام و وحدت ملی ایران به نفع چه کسانی تمام می‌شود.

همچنین بهروز نعمتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با  بیان اینکهشعار دادن علیه برخی مسئولان در تضاد با فلسفه روز قدس است، تاکید کرد که انجام این اقدامات از سوی یک عده معدود نمی‌تواند راهپیمایی روز قدس را تحت‌الشعاع قرار دهد.

حسین سبحانی‌نیا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم هم با تاکید بر اینکه رفتارهای انجام شده در مراسم راهپیمایی روز قدس نسنجیده بوده و می‌تواند مستمک بیشتری برای دشمن شود، گفت:وحدت و همدلی شرط اصلی امروز جامعه است.

***

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید از گفت‌وگوی ترامپ و مکرون درباره ایرانخبرداد و افزوذ :دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز جمعه در حاشیه نشست گروه ۷ در کانادا با یکدیگر دیدار و درباره ایران و لزوم مقابله با فعالیت‌های این کشور در منطقه گفت‌وگو کردند.

همچنین سفیر سوریه در تهران با تاکید  بر اهمیت هوشیاری امت اسلامی در برابر توطئه‌های صهیونیست‌ها  تصریح کرد: یکی از  اهداف اسرائیل ایجاد تفرقه و اختلاف در جهان اسلام است، در همین چارچوب ضروری است که امت اسلامی در برابر این نقشه‌ها، توطئه‌ها و اهداف هوشیار باشند و اجازه ندهند که آن‌ها به اهداف خود دست پیدا کنند.

انتقادات از لیست وکلای مورد اعتماد قوه قضاییه

حسین احمدی نیاز وکیل دادگستری ضمن انتقاد نسبت به اعلام اسامی بیست نفر از وکلای دادگستری مورد تایید قوه قضاییه، یادداشتی را با عنوان «از ۷۰ هزار وکیل فقط بیست نفر» به رشته تحریر در آورده است.

محمد شیوائی هم با اشاره به تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری تاکید کرد که انتقاد و اعتراض جامعه وکالت حکایت از گلایه عدم درج نام معترضین در لیست تبعیضی نداشته و ندارد بلکه تمام انتقادات به اساس وضع و اجرای چنین مقرره‌ای است.

همچنین سیدکاظم حسینی در یادداشتی به قرارگرفتن نامش در لیست وکلای مورد اعتماد قوه قضاییه برای اعلام وکالت در پرونده‌های امنیتی واکنش نشان داد و نوشت:پیرو انتشار اسامی ۲۰ نفره موسوم به وکلای تبصره ماده ۴۸ مورد تایید ریاست محترم قوه قضاییه و درج خارج از اراده نام بنده در فهرست مذکور و تماس مکرر دوستان و همکاران در این خصوص به اطلاع می‌رساند اینجانب همانند سایر همکاران و اساتید فرهیخته معتقدم مصوبه مذکور بر خلاف اصول قانون اساسی و ناقض حقوق شهروندی می‌باشد

***

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری ازانتقال ۴ محکوم ایرانی از ارمنستان به کشورخبر داد و گفت: این محکومان ایرانی که در زندان های ارمنستان دوران حبس خود را سپری می کردند، در چارچوب همکاری های حقوقی و قضایی بین دو کشور، از ارمنستان به ایران منتقل شدند. وی افزود: ادامه محکومیت این افراد در زندان‌های کشورمان انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha