• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۱:۴۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 97032008615
  • خبرنگار : 71186

یک استاد دانشگاه:

خروج اروپایی‌ها تاثیری بر صنعت و بازار خودرو ندارد

خروج اروپایی‌ها تاثیری بر صنعت و بازار خودرو ندارد

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تیراژ تولید خودروهای مشترک تولیدی با خودروسازان اروپایی بسیار محدود است؛ بنابراین قطع تولید آنها تاثیری بر صنعت و بازار خودروی ایران نخواهد داشت.

امرالله امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تردیدهایی که در رابطه با ادامه همکاری خودروسازان اروپایی پیش آمده فرصت مناسبی است تا خودروسازان بر پروژه تولید پلت‌فرم و خودروهای ملی متمرکز شوند.

وی با بیان اینکه خودروسازان به توانایی طراحی و تولید خودرو با برند ملی دست یافته‌اند، خاطرنشان کرد: هم در ایران خودرو و هم در سایپا پروژه طراحی و تولید پلت‌فرم ملی در دست اجرا است اما در شرایط جدید خودروسازان باید این پروژه‌ها را تسریع کنند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: درواقع اعلام پژو سیتروئن مبنی بر تعلیق فعالیت‌ها در ایران نشان داد که خودروسازان در هر شرایطی حتی ادامه همکاری با اروپایی‌ها نباید از تقویت توان داخلی غافل شوند.

وی افزود: البته با توجه به عدم حضور خودروسازان چینی در بازار آمریکا، مشکلی در فعالیت این خودروسازان در ایران ایجاد نخواهد شد؛ با این حال اولویت اول صنعت خودرو باید تولید و عرضه خودرو با برند و قطعات داخلی باشد.

امینی با بیان اینکه در حال حاضر نیز بیشترین تیراژ تولید خودرو در ایران مربوط به برندهای داخلی است، تصریح کرد: خودروسازان توانایی تامین نیاز داخلی را دارند؛ بنابراین نگرانی نسبت به بازار خودرو وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش شرکت پژو سیتروئن اعلام کرد که به دنبال خروج آمریکا از برجام، فعلا فعالیت‌های خود در ایران را تعلیق می‌کند. در واکنش به این اتفاق کارشناسان این اقدام پژو سیتروئن را به "خودزنی" خودروساز فرانسوی تعبیر کردند.

به گفته آنها "با توجه به اینکه پژو پیش از این برای بازگشت دوباره به ایران مجبور به پرداخت غرامت چند صد میلیون یورویی شده بود و هم پژو و هم سیتروئن در فعالیت‌های خود در ایران اقدام به سرمایه‌گذاری قابل توجهی کرده‌اند و امکان خروج سرمایه‌گذاری انجام شده را نیز ندارند با توقف فعالیت در ایران این شرکتها اقدام به خودزنی کرده‌اند".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۷-۰۳-۲۰ ۰۸:۰۷

کلا خوبی کشور ما اینه که هیچ چیز تاثیری بر هیچ چیز نداره!

avatar
۱۳۹۷-۰۳-۲۰ ۰۸:۳۴

1- دو بار تا حالا گول پژو را آقایان سیاست گذار خودروساز خورده اند و دودش به چشم ملت رفته. 2- اگر تحریم تاثیر ندارد پس چرا پژو 2008 به قیمت 195 میلیون در بازار آزاد رسیده. 3- این نوع فروش های ایران خودرو فقط بنفع دلالان و از ما بهترانه.

avatar
۱۳۹۷-۰۳-۲۰ ۰۹:۳۶

واقعا درسته چون به جای اروپا حسابی سیل ورود قطعات چینی ارزان قیمت وبدون کیفیت به کشور ودرنهایت صنعت خودرو سرازیر شده ولذا مشکلی پیدا نخواهیم کرد. ودلالان هم سود خوبی ازاین راه خواهند برد.ولی درنهایت ضرر آن برای مصرف کنندگان ومردم خواهد بود.

avatar
۱۳۹۷-۰۳-۲۰ ۱۳:۱۰

ما این همه خوشبختی محاله

avatar
۱۳۹۷-۰۳-۲۰ ۱۳:۵۹

ان شالله با همت مسئولین و لطف خدا مشکل صنعت خودرو بحرانی نشود از مطالب خوب شما ممنوم این مطلب را در بلاگم استفاده کردم