• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97032008655
  • خبرنگار : 71560

بختیار در گفت‌وگو با ایسنا:

در برنامه‌های صداوسیما یک نگاه و گرایش سیاسی خاص دیده می‌شود

در برنامه‌های صداوسیما یک نگاه و گرایش سیاسی خاص دیده می‌شود

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: رسانه ملی وظیفه دارد تا انصاف و عدالت را به دور از گرایش‌های سیاسی رعایت کند. رسالت یک رسانه منعکس کردن واقعیات جامعه است.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و انتقاد نسبت به مدیریت فعلی و سابق سازمان صدا و سیما بیان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری حول موضوع رسانه ملی و ممنوعیت‌های این رسانه مطالبی را بیان کردند باید بگوییم که وظیفه رسانه ملی رعایت تمام جوانب به دور از گرایش‌های سیاسی و رعایت انصاف و عدالت است.

وی در ادامه گفت: رسالت یک رسانه این است که واقعیات جامعه را منعکس کند و با یک نگاه انتقادی حرف مردم و مشکلات و معضلات آنها را منعکس سازد. در رابطه با کارهای انجام شده در کشور در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بخش‌های مختلف از قبیل مجلس و دولت کشور را اداره کردند و  رسانه ملی باید در این زمینه به طور واقع بینانه اطلاع رسانی کند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس گفت: ضعف‌هایی در این سازمان وجود دارد از قبیل نگاه‌ها و جهت‌ها و نحوه تنظیم برنامه‌ها که گاهی با یک نگاه و یک گرایش سیاسی خاص دیده می‌شود و از رعایت عدالت و انصاف فاصله می‌گیرد. در بیان واقعیت‌ها و کارهایی که انجام شده و باید انجام شود و همچنین وجود یک نگاه انتقادی سازنده دچار ضعف‌هایی در صدا و سیما و رسانه ملی هستیم که در حوزه‌ی برنامه‌های ملی مشهودتر است.

این عضو فراکسیون امید مجلس با  اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند در مدیریت سازمان‌ها باید از نیروهای جوان و انقلابی استفاده شود، بیان کرد: همه بخش‌های کشور به یک نوسازی و جوان گرایی نیاز دارد. بدنه اجرایی کشور کمی پیر شده و این پیری باعث عدم تحقق و کم تحرکی در خیلی از بخش‌های اجرایی کشور شده است. لذا ضروری است که در این جهت صدا و سیما بتواند به سمت استفاده از مدیران جوان و مبتکر حرکت کند.

بختیار خاطرنشان کرد: علی رغم ضعف‌هایی که رسانه ملی دارد، نقاط قوتی نیز در صدا و سیما وجود دارد به عنوان مثال برنامه‌هایی با رویکرد ابتکاری در صدا و سیما دیده می‌شود و تداوم یافته است نظیر برنامه جشن رمضان و سایر برنامه‌ها که در مقطع زمانی خاصی که در صدا و سیما برگزار می‌شود و بسیار ارزشمند است. صدا و سیما باید نسبت به برطرف شدن ضعف‌ها و تقویت نقاط مثبت خود اقدام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha