• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 97032008729
  • خبرنگار : 71567

وزیر علوم در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری سهمیه‌ها:

پیگیر اصلاح سهمیه‌ها هستیم/ از حقوق دانشجویان محافظت می‌کنیم

پیگیر اصلاح سهمیه‌ها هستیم/ از حقوق دانشجویان محافظت می‌کنیم

وزیر علوم با تاکید بر اینکه موضوع اصلاح قانون سهمیه‌ها در مجلس مطرح است، گفت: دانشجویان نگران موضوع سهمیه‌ها نباشند وزارت علوم با جدیت و در چارچوب قانون از حقوق آنها محافظت می‌کند.

دکتر منصور غلامی در گفت‌و گو با ایسنا ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: موضوع اختصاص سهمیه‌ها در آزمون‌های سراسری و کارشناسی ارشد که طی روزهای اخیر نیز اعتراض برخی دانشجویان را به همراه داشته است بر اساس قانون مجلس است آنچه که در سال گذشته نیز بر اساس همین قانون بوده و وزارت علوم نیز نظر اصلاحی و پیشنهادی خود را در خصوص این سهمیه‌ها به مجلس شورای اسلامی ارائه داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه بحث سهمیه‌ها مصوبه مجلس است بنابراین اگر قرار است تغییر یا اصلاحی در آن اتفاق بیفتد این تغییر باید از طریق مجلس باشد و وزارت علوم فقط مجری قانون است.

وزیر علوم تاکید کرد: موضوع اصلاح سهیمه‌ها باید در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شود و ما انتظار داریم کمیسیون‌ آموزش و تحقیقات مجلس به زودی این موضوع را برای رای گیری به صحن ارجاع بدهد.

دکتر غلامی با تاکید بر اینکه دانشجویان نگران سهمیه‌های آزمون نباشند،‌گفت: تغییرات جدید در سهمیه‌ها به برای آزمون‌های امسال اجرایی خواهد بود و دانشجویان نگران نباشند و ما در چارچوب قوانین و مقررات از حق و حقوق آنها محافظت می کنیم. هر قانونی که ازین پس و در این خصوص تصویب شود ما موظف به اجرای آن هستیم امیدواریم این موضوع به نفع دانشجویان تمام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۵-۳۱ ۲۱:۲۵

کسانیکه با سهمیه ایثارگران و رزمندگان مخالفت می کنند ضد انقلاب هستند رزمندگان اماده دفاع از کشور هستند توصیه می کنیم که سهمیه ایثارگران و رزمندگان را بیشتر افزایش دهید تا فرزندان انها در بهترین رشته دانشگاه تحصیل کنند به گوری چشم دشمن

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۰۲ ۱۸:۴۰

بسم الله الرحمن ارحیم سهمیه های تعیین شده برای ایثارگران در مراکز علمی و آموزشی و دانشگاهی به دلایل ذیل ایجاد گردیده اند : • تامین بخشی از نیروهای تخصصی و علمی و به تبع آن مدیران اینده کشور از میان افرادی که به صورت عملی با گوشت و پوست و خون خود از اسلام و نظام و کشور دفاع کرده اند و عملا تعهد خود را به بهترین وجه به اثبات رسانده اند . • تکریم فرهنگ ایثار و ایثارگران که هر نظام هوشمندی ان را انجام میدهد و در تمام دنیا مرسوم است . • برقراری عدالت اجتماعی زیرا که این افراد در حین انجام وظیفه ی دفاع از فرصت های اجتماعی که همه از آنها بهرمند بوده اند باز مانده اند و به همین ترتیب وابستگان به ایشان نیز از امتیازات در دسترس عموم محروم گشته اند . در حال حاضر عده ای با طرح عناوین انحرافی مانند همگن کردن سطح علمی دانشجویان دانشگاه های تراز اول کشور و یا حفظ سلامت مردم و جلوگیری از ورود افراد بی سواد به رشته های تخصصی پزشکی و تحصیلات تکمیلی و عناوین مشابه , سعی در حذف ایثارگران از عرصه های علمی و دانشگاهی و مدیریتی کشور دارند و سوء استفاده از این عناوین در شرایطی است که هیچ بررسی دقیق مستند و علمی افت تحصیلی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور به دلیل وجود ایثارگران حاضر در دانشگاه ها که از سهمیه استفاده کرده اند را اثبات نمیکند که بخواهیم برای رفع این اشکال این عزیزان را حذف کنیم و یا تغییری در حد نصاب از 70 % به 85 % ایجاد کنیم , که این حرکت موذیانه و ظریف عملا منجر به حذف کامل سهمیه ایثارگران خواهد شد . به دلایل نامشخص این درصد برای ایثارگران به 85 % افزایش داده میشود ! و عجیب است که چرا جهت افزایش سطح علمی کشور سراغ سهمیه ی ایثارگران رفته اند و به راحتی بر روی سهمیه اساتید , استعداد درخشان , مناطق محروم , انتقالی از کشورهای خارجی و ... چشم بسته اند ؟!! تمام افراد با سهمیه ایثارگران در تمام مقاطع دانشگاهی در دانشگاه از سد همان امتحاناتی میگذرند که ملاک ارتقا برای افراد با سهمیه آزاد است و بر اساس همین امتحانات فارغ التحصیل میشوند و درین امتحانات دیگر سهمیه ای مطرح نیست و اگر گفته شود که این امتحانات ملاک سنجش سطح علمی در دانشگاه ها نیست پس حتی اگر تک تک افراد به صورت آزاد وارد دانشگاه شوند باز هم باید نگران فارغ التحصیل شدن بی سوادانی باشیم که سهمیه ای هم برایش