• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97032008988
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۰ خرداد ماه

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۰ خرداد ماه

واکنش لاریجانی به برخی توهین‌ها به «صالحی» و دیگر افراد در روز قدس، مسکوت ماندن دوماهه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT)، اعلام حمایت فراکسیون امید از لوایح سه‌گانه بین‌المللی، مخالفت مجلس با طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس، اعلام وصول طرح نحوه اجرای احکام اعدام، حضور نمایندگان در مراسم بزرگداشت شهدای تروریستی مجلس و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (یک شنبه) بیستم خرداد ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و در این جلسه لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فرا ملی، طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش و...به عنوان دستورکارهای جلسه علنی مورد بررسی نمایندگان قرا گرفت.

علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی به کمیسیون امنیت ملی ماموریت داد تا نظارت لازم را برای تحقق دستورات رهبری به سازمان انرژی اتمی انجام دهد. رییس مجلس در بخش دیگری از صحبت‌هایش با واکنش به برخی توهین‌ها به «صالحی» و دیگر افراد در روز قدس، اظهار کرد: در این راهپیمایی برخی توهین‌ها به رییس سازمان انرژی اتمی و افراد دیگر شد که به هیچ وجه درست نبود. آقای دکتر صالحی فردی دانشمند، مخلص و آگاه به مسائل هسته‌ای است که باید قدر ایشان را دانست. اصولا هم توهین به هر کس در چنین مجامع ملی خلاف عقل و اخلاق است.

ناطقین امروز مجلس

علوی: برجام بدون لغو تحریم‌های اقتصادی مد نظر ملت ایران نیست

ابطحی: FATF دامی دیگر است

خجسته:‌ اگر قیمت‌ها در بازار کنترل نشود آینده خوبی برای اقتصاد رقم نخواهد خورد

مصری: کشور توان نفس کشیدن زیر این همه قوانین و مقررات را ندارد

برزگر: اگر در خصوص دوتابعیتی‌ها اسنادی وجود دارد ارائه شود

***

بهرام پارسایی گفت که فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از لوایح سه‌گانه بین‌المللی از جمله پالرمو، مبارزه با پولشویی و مقابله با تامین مالی تروریسم حمایت می‌کند.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

صباغیان: تصویب لوایح سه‌گانه موجب تحقیر مردم می‌شود

پژمان‌فر: مشکل مردم معیشت است نه لوایح بین‌المللی

گودرزی: تصویب پالرمو مشارکت در اتهام‌زنی‌ها به حزب‌الله لبنان است

حاجی‌دلیگانی: شروط ما در کنوانسیون‌های بین‌المللی پذیرفته نمی‌شود

لاریجانی در پاسخ به اخطار ادیانی:دولت مخالفتی با مسکوت ماندن لایحه CFT ندارد

***

در جلسه علنی امروز همچنین نمایندگان مجلس لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی را جهت تامین نظر شورای نگهبان به تصویب رساندند و طرح نمایندگان درباره طرح نحوه اجرای احکام اعدام، قطع عضو و نقص عضو اعلام وصول شد.

نمایندگان مجلس با ۷۰ رای موافق، ۱۰۴ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع از مجموع ۲۵۰ نماینده حاضر با طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مخالفت کردند.

در پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی همراه دیگر نمایندگان در مراسم بزرگداشت شهدای تروریستی مجلس حضور یافتند.

همچنین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) با توضیحات سیدعباس عراقچی، معاون وزیر خارجه مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت که اخبار مربوط به آن را می‌توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha