• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 97032109722
  • منبع : نمایندگی زنجان

مالیات بر ارزش افزوده کجا هزینه می‌شود؟

مالیات بر ارزش افزوده کجا هزینه می‌شود؟

ایسنا/زنجان مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: مالیات بر ارزش‌افزوده در بخش‌های مختلف عمران، بهداشت و ... هزینه می‌شود.

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده یک قانون ملی - محلی است و  به گونه‌ای که از نرخ 9 درصد قانون مالیات بر ارزش افزوده، 3 درصد آن تحت عنوان عوارض ارزش افزوده صرف هزینه‌های عمران شهرها و روستاها می‌شود.

این مسئول ادامه داد: یک درصد دیگر آن تحت عنوان مالیات سلامت به پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرها و جامعه عشایری، تکمیل و تامین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه‌نیافته، ارتقای سطح بیمه بیماران صعب‌العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرها به وزارت بهداشت و درمان تخصیص می‌یابد که نقش موثری در طرح تحول سلامت ایفا کرده است.

وی افزود: 5 درصد از قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز به حساب خزانه جهت تامین هزینه‌های جاری و عمرانی کشور واریز می‌شود ضمنا 0.27 درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان اختصاص داده شده است.

رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مالیات و عوارض ارزش افزوده سهم قابل‌ ملاحظه‌ای در نظام بودجه‌ای کشور و همچنین شهرداری‌ها دارد به‌گونه‌ای که از ابتدای مهرماه 1387 لغایت پایان سال 1396 از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده   مبلغ قابل توجهی است که مالیات و عوارض کالا و خدمات، عمومی مالیات و عوارض فرآورده‌های نفتی و سایر مالیات‌ها و عوارض خاص، وصول شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان یادآور شد: لازم به ذکر است که علیرغم همه فراز و نشیب‌های سال‌های اجرای مالیات بر ارزش‌افزوده بخش عمده‌ای قبیل 85 تا 90 درصد، از مالیات و عوارض ارزش‌افزوده مبتنی بر خود اظهاری، تمکین و توافق با ادارات امور مالیاتی و بدون مراجعه به هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی وصول شده که آمار و مستندات موجود و قابل‌ارائه در سامانه اطلاعات مالیات بر ارزش‌افزوده گواه این موضوع است ونیز 10 تا 15 درصد باقیمانده نیز طی مراحل دادرسی به حیطه وصول درآمده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha