• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97032310746
  • خبرنگار : 71588

دیدار ولیعهد ابوظبی با رئیس دولت مستعفی یمن در امارات

دیدار ولیعهد ابوظبی با رئیس دولت مستعفی یمن در امارات

در حالی که عملیات متجاوزانه ائتلاف سعودی - اماراتی علیه الحدیده یمن آغاز شده ولیعهد ابوظبی و رئیس جمهوری مستعفی یمن در ابوظبی با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی طی دیدار با عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن به بررسی راه‌های تقویت، همکاری و هماهنگی مشترک میان دو کشور و همچنین تحولات یمن پرداخت.

آل نهیان مداخله این کشور در یمن را این گونه توجیه کرد و مدعی شد: ائتلاف عربی به رهبری عربستان با قدرت بیشتر، پیشروی و دستاوردهایی در یمن برای گسترش ثبات، حفظ امنیت و آزادسازی خاک آن برای آغاز مرحله جدید صلح، سازندگی و رشد و توسعه وارد عمل شده است.

هادی نیز نقش ائتلاف عربی به رهبری عربستان و مشارکت گسترده امارات در حمایت و کمک‌رساندن به یمن را ستود.

در همین راستا، عبدالله العلیمی، رئیس دفتر ریاست جمهوری مستعفی یمن در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: این دیدار در چارچوب تلاش‌های مشترک جهت پایان دادن به "کودتا"ی حوثی‌ها و بازگرداندن دولت (مستعفی) یمن صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: این دیدار نشان‌دهنده تلاش‌های گسترده عربستان جهت یکپارچه‌سازی تمامی تلاش‌ها برای اهداف ائتلاف عربی است.

سفر منصور هادی به امارات پس از تنش‌های درازمدت میان دولت مستعفی یمن و امارات به عنوان دومین کشور عضو ائتلاف عربی صورت گرفت.

دولت مستعفی یمن امارات را به نقض حاکمیت یمن و حمایت از گروه‌های مسلح در جنوب و غرب این کشور جهت سرنگونی ارتش و فرماندهان یمنی متهم کرده بود.

احمد عبید بن دغر،  نخست وزیر  دولت مستعفی یمن پیشتر اعلام کرده بود که جوهر اصلی اختلاف یمن با امارات بر سر حاکمیت و فرد شایسته برای نمایندگی آن است.

اظهارت بن دغر پس از اعزام نیروی نظامی امارات به جزیره سقطری یمن ایراد شد.

بحران سقطری با دخالت عربستان پایان یافت.

این سفر منصور هادی به امارات یک روز بعد از سفر وزیر خارجه امارات به مکه و دیدار با منصور هادی انجام گرفت.

طی دیدار هادی با وزیر خارجه امارات آن دو به بررسی روابط دوجانبه، تحولات اوضاع یمن، تلاش‌های صورت گرفته جهت برقراری ثبات در سراسر خاک یمن و ارائه کمک‌رسانی‌های انسانی به ملت این کشور پرداختند.

عبدالله بن زاید بر موضع ثابت کشورش پیرامون یمن و ملتش از طریق مشارکتش در حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان پرداخت و آن را در راستای "برقراری ثبات و امنیت یمن و حفظ حاکمیت و وحدت آن" دانست!

این دیدارها در حالی است که ائتلاف سعودی صبح امروز (چهارشنبه) حملات دریایی و هوایی خود به الحدیده را آغاز کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha