• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۲:۱۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 97032411560
  • خبرنگار : 71368

تبدیل "تئاتر نصر" به پاتوق اهالی تئاتر

تبدیل "تئاتر نصر" به پاتوق اهالی تئاتر

رئیس کمیته معماری شورای شهر تهران اعلام کرد: به زودی فراخوان انتخاب مهندسان مشاور برای انجام مطالعات نحوه مرمت و احیای تئاتر نصر انجام می‌شود.

علی اعطا در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به سرانجام سالن تئاتر نصر که از سوی شهرداری تهران خریداری شد گفت: در زمان گذشته در حیات گراند هتل، تئاتر برگزار می‌شد و بعد از مدتی به دلیل استقبال مردمی مکانی مجزا برای اجرای تئاتر ساخته شد و تئاتر نصر اینگونه متولد شد.

وی با بیان اینکه بنای تئاتر نصر یکی از اولین تئاترهای تهران است که پاتوق بسیاری از هنرمندان و بازیگران بود، ادامه داد: این سالن تئاتر در دوران مختلف در تملک ارگان‌های مختلفی بوده است اما نهایتا شهرداری تهران این بنا را به قیمت 7میلیاردتومان تملک کرد و در دی ماه 96  نیز این تئاتر به سازمان زیباسازی برای مرمت و احیا تحویل داده شد.

اعطا با بیان اینکه احیا و مرمت بنای تئاتر نصر در راستای برگرداندن تم فرهنگی به راسته لاله زار بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: به زودی فراخوانی از سوی سازمان زیباسازی منتشر می‌شود که بر اساس آن  مهندسان مشاور فرایند مطالعات برای مرمت و احیای بنا را آغاز خواهند کرد تا بنای تئاتر نصر احیا و وارد مدار بهره برداری شود.

وی در مورد تعیین کاربری این سالن تئاتر بعد از بازسازی، گفت: در مطالعات باید در مورد کاربری این تئاتر تعیین تکلیف شود اما در بازیدی که اخیرا از این تئاتر داشتم، تصورم این است که ساختار فضایی این مکان هنوز حال و هوای "تئاتر" دارد و  کاربری اصلی آن می بایست همان تئاتر بماند و می‌تواند به پاتوقی برای اهالی تئاتر بدل شود.

وی در مورد تعیین کاربری این سالن تئاتر بعد از بازسازی، گفت: در مطالعات باید در مورد کاربری این تئاتر تعیین تکلیف شود اما در بازیدی که اخیرا از این سالن تئاتر داشتم، تصورم این است که با توجه به ساختار فضایی آن، این مکان بهتر است همچنان محل اجرای  "تئاتر" باشد و  کاربری اصلی آن می تواند همان تئاتر بماند و به پاتوقی برای اهالی تئاتر بدل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha