• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 97032612119
  • خبرنگار : 71021

فرمولی برای مقابله با تاکتیک ترامپ

فرمولی برای مقابله با تاکتیک ترامپ

معاون گردشگری استان اصفهان با اشاره به شکنندگی صنعت گردشگری تحت تأثیرات التهابات ۴۰ سال گذشته، گفت: باید فرمول دیگری را جایگزین کنیم؛ چرا که حتی در دوران برجام هم پنج میلیون گردشگر از سراسر جهان راهی ایران شدند، در حالی که اگر ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران سالی سه مرتبه سفر بروند ۲۴۰ میلیون نفر سفر می‌شود و درآمد قابل توجهی را عاید خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، محسن یارمحمدیان در همایش «نقش خوراک در گردشگری» که در عمارت تاریخی و گردشگری نقلی در شهر کاشان برگزار شد، گفت: تنها روزنه پیشرفت و توسعه کشور، گردشگری است، غیر از آن دنبال هر چیز دیگری برویم غلط است. باید همه امکانات و انرژی خود را در این حوزه بگذاریم.

وی سپس با اشاره به شکنندگی صنعت گردشگری تحت تأثیر سیاست و اقتصاد، افزود: در ۴۰ سال گذشته شرایط کشور ما همیشه ملتهب بوده است. همین امروز نهیب‌هایی که از طرف آمریکا زده می‌شود به شدت گردشگری را تحت تأثیر قرار خواهد داد. به هر حال شهروندان اروپایی به جریانات سیاسی و نظرات دولتمردان‌شان توجه نشان می‌دهند و براساس سیاست‌های آن‌ها عمل می‌کنند، برای همین لازم است دنبال جایگزین‌هایی باشیم؛ مثلا توجه‌مان را به چینی‌ها جلب کنیم. ارتباط ۴۰ ساله ما با این کشور در نوسان نبوده و روابط‌مان همچنان برقرار است.

وی اضافه کرد: آمارهای این کشورها نشان می‌دهد ۷۰۰ میلیون نفر از مردم چین از زیر خط فقر گذر کرده و به طبقه متوسطه جامعه تبدیل شده‌اند که آماده سفر و خرج کردن هستند. ما می‌توانیم با تمرکز بر این جامعه هدف درصدی از آن‌ها را جذب کنیم.

او همچنین تمرکز بر گردشگری داخلی را راه‌حلی برای جبران کاهش‌ها دانست و اظهار کرد: در این سال‌ها حتی با وجود برجام، پنج میلیون گردشگر خارجی جذب کردیم. اگر جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران سالی سه بار سفر بروند، حدود ۲۴۰ میلیون نفر سفر می‌شود. باید روی این موضوع بیشتر انرژی بگذاریم.

یارمحمدیان در بخش دیگری از سخنانش به نگاه‌های محدودی که به گردشگری وجود دارد اشاره کرد و افزود: همه گردشگری را قبول دارند، اما در عمل احساس می‌کنم عده‌ای هنوز با آن هماهنگ نشده و با شرایط کشور پیش نمی‌روند.

معاون گردشگری اصفهان همچنین بر لزوم توجه به ناهنجاری‌های رفتاری جامعه مسافر در محیط‌های محلی تأکید کرد و گفت:‌ باید تلاش کرد مشکلاتی تحت تأثیر برخی رفتارهای ناهنجار ایجاد نشود تا کل گردشگری زیر سوال نرود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha