• دوشنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 97032813199
  • منبع : نمایندگی خوزستان

سرپرست اداره‌کل امور بانوان خوزستان:

تکرار حوادث مشابه "دختران ایرانشهر" در کشور روح همه را آزرده می‌کند

تکرار حوادث مشابه "دختران ایرانشهر" در کشور روح همه را آزرده می‌کند

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در واکنش به خبر حادثه تجاوز به دختران ایرانشهر خواستار تعجیل در تصویب لایحه مقابله با خشنونت علیه زنان شد.

سیده فرانک موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به خبر تجاوز به تعدادی از دختران شهر ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تکرار این حوادث در کشور روح همه را آزرده می‌کند و انجام چنین حرکاتی اصلا قابل بخشش نیست. باید هر چه سریعتر موضوع تعرض به دختران در ایرانشهر رسیدگی و این جنایت بررسی شود.

وی بیان کرد: باید در تصویب لایحه مقابله با خشنونت علیه زنان تعجیل شود و هر چه سریعتر این لایحه در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار بگیرد.

موسوی تصریح کرد: در لایحه مقابله با خشنونت علیه زنان ابزارهای بازدارندگی در مقابل انواع خشونت‌ها وجود دارد. این لایحه در ابعاد مختلف تدوین شده است و برخوردهای لازم و استفاده از هر کدام از ابزار برای بازدارندگی نیز در این لایحه جهت مقابله با خشنونت علیه زنان گنجانده شده است.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: همچنین باید لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در اولویت قرار بگیرد تا ابزارهای بازدارنده‌ای در مقابل افرادی که چنین جنایتی را علیه کودکان و نوجوانان مرتکب می‌شوند، داشته باشیم.

موسوی در خصوص ارائه خدمات به دختران و کودکانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: اورژانس اجتماعی تدابیری در این زمینه  اندیشیده است و به افراد آسیب‌دیده خدماتی ارائه می‌دهد که باید در کنار ابزارهای بازدارنده، اورژانس‌های اجتماعی جهت ارائه خدمات اجتماعی به افراد آسیب‌دیده نیز تقویت شوند.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: آزارهای جنسی دختران و کودکان به کرات در کشور رخ می‌دهد. بخشی از این جنایت‌های اجتماعی علنی شده اما بخش دیگر به شکل آتش زیر خاکستر و نهفته است. چنین پدیده‌هایی بدی که در کشور رخ می‌دهد در شأن و منزلت نظام جمهوری اسلامی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha