• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 97032913925
  • خبرنگار : 71574

/عملکرد رسانه‌ها در جام جهانی چگونه باشد؟/

نمی‌توانیم بگوییم لطفا جوزده نباش!

نمی‌توانیم بگوییم لطفا جوزده نباش!

سردبیر روزنامه «جوان» به وظیفه رسانه‌ها در بازی‌های جام جهانی اشاره کرد و گفت: باید بتوان در عین شور و هیجان فوتبال، واقعیت را هم گفت و تحلیل درست ارائه کرد.

غلامرضا صادقیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره چگونگی عملکرد رسانه‌ها قبل و بعد از بازی‌های جام جهانی اظهار کرد: رسانه باید حقیقت را دنبال و ملاحظات قبل و بعد را در دل حقیقت جست و جو کند. از فوتبال ما صدای مدیریت ضعیف شنیده می‌شود، اما در عین حال عملکرد چند سال اخیر هم خوب بوده است. این پارادوکس را احتمالا بتوان اینگونه حل کرد که اگر آن ضعف‌ها و فسادها نبود، بسیار دیدنی‌تر هم می‌شدیم. در عین حال من حمله به ذات فساد در فوتبال و دفاع از کارهای خوب را در هر سه موقعیت یعنی هم قبل از بازی‌ها، هم در حین آن و هم بعد از بازی‌ها مجاز می‌دانم و معتقدم هر یک خاصیت خود را دارد.

او ادامه داد: هیچ چیز بیشتر از صداقت با تماشاگر و گفتن حقیقت، به او و به فوتبال ما کمک نمی‌کند. مردم ما از خط خوردن اسم دو بازیکن شناخته شده فوتبال برای بازی‌های جام جهانی تعجب کردند. حقیقت این است که نمی‌توان گفت با این دو بازیکن احتمالا وضع ما در جام جهانی خیلی فرق می‌کرد اما در فوتبال، حساب کمینه نیروها را هم می‌کنند و سنجه فوتبال خیلی دقیق‌تر از گذشته شده است؛ بنابراین باید درباره اتفاقاتی که برخلاف روح حاکم بر فوتبال است، مثل همین خط خوردن بازیکنان مطرح که به ذائقه عموم خوش نیامد، همین حالا سوال کرد و این کار را تا گرفتن پاسخ قانع‌کننده ادامه داد.

سردبیر روزنامه جوان با بیان اینکه جوگیری ذات فوتبال است، گفت: هنر رسانه باید این باشد که واقعیت‌ها را در جو فوتبال بگوییم. نمی‌توانیم از یک ورزشگاه صد هزار نفری بخواهیم که مثل یک اجتماع سه نفره فیلسوفان تحلیلی در یک کافه، واقعیت را دنبال کنند و از حقیقت پرده بردارند. ذات اجتماعات آن هم جوانان و طرفداران فوتبال که احتمالا به خاطر همان شور و هیجان خاص، طرفدار فوتبال شده‌اند، با نوعی واقعیت گریزی و شعارزدگی در هم آمیخته است. اگر شما به طرفدار فوتبال بگویید لطفا جو زده نباش و بنشین تا به شکل منطقی و استدلالی، حقایق را بررسی کنیم، او احتمالا دیگر تماشاگر فوتبال نیست و فقط مستمع ملوس سخنان منطقی شماست. بنابراین باید بتوان در عین شور و هیجان فوتبال، واقعیت را هم گفت و تحلیل درست را هم ارائه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha