• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۹:۳۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 97032914129
  • منبع : روابط عمومی برنامه

آغاز یک گردهمایی سینمایی به سبک دانشجویی

آغاز یک گردهمایی سینمایی به سبک دانشجویی

دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» دانشگاه هنر، گفت: جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال، نگاهی مستقل را برمی‌تابد و اگر قرار برحمایتی است وارد استقلال جشنواره نشویم.

به گزارش ایسنا،طبق گزارش رسیده، مراسم افتتاح پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال دانشگاه هنر، شامگاه (دوشنبه شب 29 خرداد ماه 97 ) با حضور خسرو سینایی کارگردان و فیلم نامه نویس ، علی لقمانی فیلم بردار، شهرام زرگر مدیر تشکل های علمی و فرهنگی دانشگاه هنر ، دانشجویان  و جمعی از اهالی هنر ، ساعت 19:00 در ایوان شمس برگزار شد.

در پانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال نیز، مراسم بزرگداشتی برای علی لقمانی از فیلمبرداران کشور و استاد دانشگاه با حضور مهمانانی همچون همایون امامی و محمدحسین فرج برگزار و به پاس قدردانی لوح تقدیر و یک عدد دوربین از طرف دانشجویان دانشگاه هنر به علی لقمانی (فیلمبردار) تقدیم شد.

طبق اعلام برگزارکنندگان؛ نهال 15 ، سعی بر نشان دادن استقلال فیلم های دانشجویی دارد ، همچنین هیات داوری نهال با وفاداری به این رویکرد و با توجه به نگاه مستقل دانشجویی  آثار را انتخاب کرد و سعی در نمایش تمام فیلم ها به رسم نهال دارد.

برخلاف سالهای گذشته ، داوری ملی و بین الملل  نهال 15 ، همزمان انجام می گیرد و گروه داوری یکسانی در دو بخش ملی و بینالمللی جوایز را اهدا می کنند.

تیزر جشنواره به کارگردانی پویان غلامرضا زاده ، مرور کارگاه ها، مرور هفته فیلم ناصر تقوایی، فیلم مستند بزرگداشت علی لقمانی، فیلم نهال ملی در یک نگاه و فیلم نهال بین الملل در یک نگاه نیز در افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال به نمایش در آمد.

نشست سینمای الترناتیو (محمد شیروانی) ، نشست بررسی فیلم نامه هجوم (شهرام مکری) و نشست موسیقی و فیلم (پیمان یزدانیان) در این جشنواره برگزار می شود.

در حاشیه این مراسم متین احمدی دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال دانشگاه هنر، در گفت وگویی ضمن تشکر از نهادهای  اصلی همکار در امر برپایی این جشنواره  (مرکز گسترش سینمای  مستند و تجربی، سازمان سینمایی، مدرسه ملی سینمایی ایران و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران) گفت:جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال در دو بخش ملی( بخش فیلم، پوستر فیلم و بخش عکس فیلم)  و بخش بین الملل در حال برگزاری است.

وی در ادامه افزود: در بخش ملی در حوزه فیلم تعداد 360 اثر ملی ارسال شد که از این تعداد 45 اثر، بخش پوستر نیز تعداد 39 اثر ارسال و از این تعداد 16 اثر ،در بخش  عکس 137 اثر ارسال و از این تعداد 39 اثر و در بخش بین الملل 220 اثر ارسال و از این تعداد هم 22 اثر ، همگی به بخش مسابقه راه یافتند.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال دانشگاه هنر در پاسخ به این سوال که موانع و مشکلات موجود در امر برگزاری این جشنواره چیست؟ بیان کرد: مهم‌ترین مشکلی که نهال می تواند با آن روبرو باشد و در همه ادوار تا کنون بر دوش می کشد، مشکل مالی جشنواره است ، نهال را یک تیم دانشجویی  (که هیچ نهادی به طور جدی از انها نه تنها حمایت نمی کند، بلکه برای این قشر در کشور هیچ نهادی  اهمیت خاصی قائل نیست) با دست تقریبا خالی مدیریت و برگزار می کند.

احمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام بخش ها در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال رشد بیشتری داشته است،تصریح کرد:نهال از همان دوره اول در تمامی بخش ها از رشد قابل قبولی برخوردار است اما در بخش فیلم ، رشد بیشتری از خود نشان داده است به طوری که همیشه پکیج مهمترین فیلم کوتاه های ایران است.

وی با اشاره به آثار ارسال شده در بخش بین الملل پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال گفت: تعداد 220 اثر(فیلم)  از 38 دانشگاه و مدارس معتبر سینمای جهان، به این جشنواره ارسال شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال دانشگاه هنر در خصوص هیات گزینش جشنواره افزود: در بخش ملی هیات انتخاب سه نفر به ترتیب کریم لک زاده ، پویان شعله ور ، هوتن حق شناس و در بخش بین الملل نیز سهند کویری ، علیرضا اسفندیار نژاد و سورنا افخم شعرا حضور دارند.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: نهال صدای دانشجو است و هیچ چیز دیگری غیر از صدای دانشجویان نیست،بنده خواهش می کنم به جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال به عنوان یک جشنواره مستقل نگاه شود و اگر قرار برحمایتی است وارد استقلال جشنواره نشویم.

بنا بر این گزارش؛ جوایز این دوره از جشنواره‌ی نهال را سازمان سینمایی اهدا می کند، همچنین اختتامیه پانزدهمین جشنواره  فیلم کوتاه دانشجویی نهال دانشگاه هنر در تاریخ ۴ تیر ماه 97 در ایوان شمس برگزار می شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha