• یکشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 97040301022
  • منبع : نمایندگی لرستان

مشاور میراث فرهنگی و گردشگری استاندار:

بوم‌گردی یکی از اهداف توسعه گردشگری در لرستان باشد

بوم‌گردی یکی از اهداف توسعه گردشگری در لرستان باشد

ایسنا/لرستان ‌مشاور میراث فرهنگی و گردشگری استاندار لرستان گفت: بوم‌گردی می‌تواند یکی از اهداف توسعه گردشگری در استان باشد.

‌سیروس ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: هدف‌گذاری‌های ما در زمینه گردشگری دارای اشکالاتی است. بوم‌گردی می‌تواند یکی از اهداف توسعه گردشگری در استان باشد. می‌توانیم با توجه به فصول سال تعاریف مختلفی از بوم‌گردی داشته باشیم.


وی ادامه داد: هدف‌گذاری یکی از کارهای اصلی مدیران است. ضعف‌هایی در این حوزه احساس می‌شود، نیاز است سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هدف‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشد و علاوه بر وظایف ذاتی باید سایر دستگاه‌های مرتبط را نیز به خدمت بگیرد.

ابراهیمی اضافه کرد: میراث فرهنگی به تنهایی متولی گردشگری نیست بلکه محیط زیست، منابع طبیعی، حمل و نقل جاده‌ای، مسکن و شهرسازی، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی و... متولی این کار هستند که همه باید با هم و در کنار هم مجری سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه گردشگری باشند.

مشاور میراث فرهنگی و گردشگری استاندار خاطرنشان کرد: گردشگری به طور کلی یک پکیج است، کسی از آن سر دنیا برای دیدن یک جاذبه نمی‌آید مگر آن جاذبه به مانند دیوار چین و یا اهرام ثلاثه مصر خیلی خاص باشد. اگر ما منتظر بمانیم و فکر کنیم یک گردشگر برای بوم‌گردی به لرستان سفر خواهد کرد، این اتفاق نخواهد افتاد، ما باید راه‌های زمینی، ریلی و هوایی و فرودگاه فعال داشته باشیم و مبلمان شهری، تبلیغات فراوان و سطح آموزش تورگردان‌ها و آژانس‌های مسافرتی و... را بالا ببریم.

وی افزود: در این صورت گردشگران وارد لرستان شده و اقامت خواهند داشت و در ادامه قسمتی از این گردشگری به سمت بوم‌گردی سوق پیدا خواهد کرد و زمانی که به این سمت تمایل شود، خود به خود اماکن و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح روستاها ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha