• یکشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 97040301118
  • منبع : نمایندگی خوزستان

شوری آب آبادان و خرمشهر تا ۱۵ تیرماه برطرف می‌شود

شوری آب آبادان و خرمشهر تا ۱۵ تیرماه برطرف می‌شود

ایسنا/خوزستان از حدود ده روز گذشته آب شرب مردم در شهرهای خرمشهر و آبادان با کاهش کیفیت و شوری بسیار بالایی مواجه شد به شکلی که مردم این شهرها در روزهای اخیر تجمعات اعتراضی داشتند و خواستار بهبود وضعیت کیفی آب شدند.

در این راستا غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بحث بهبود وضعیت کیفی آب شهرهای خرمشهر و آبادان اظهار کرد: حدود یک هزار میلیارد تومان در بحث بهبود وضعیت آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر و اجرای طرح غدیر ۲ هزینه انجام گرفت تا خط لوله انتقال دوم طرح غدیر احداث شود.

وی افزود: در این راستا با اقداماتی که در حال انجام است، امیدواریم وضعیت کیفی آب خرمشهر و آبادان تا ۱۵ تیرماه اصلاح شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: تمهیداتی به کمک مسئولان اندیشیده شده است تا آب خرمشهر و آبادان ظرف چند روز آینده بهبود نسبی پیدا کند و مردم با آرامش بیشتری از آب در این شهرها استفاده کنند. برنامه اصلی ما برای بهبود وضعیت آب شرب در آبادان و خرمشهر از ۱۵تیرماه است و امیدواریم اجرایی شود.

همچنین فرامند هاشمی زاده معاون امور عمرانی استاندار خوزستان نیز در خصوص بهبود وضعیت آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر به خبرنگار ایسنا گفت: تا ۱۵ تیرماه و بر اساس قولی که سازمان آب و برق و قرارگاه خاتم داده‌اند، تامین آب شهرهای آبادان و خرمشهر به صورت صد درصدی از رودخانه کرخه و از طریق طرح غدیر انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: به منظور این‌که برداشت از رودخانه کارون و رودخانه‌های موجود در آبادان و خرمشهر متوقف شود، در حال پیگیری طرح خط دوم آب غدیر هستیم. در این زمینه قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار و سازمان آب و برق به عنوان کارفرمای این طرح قول داده‌اند در تاریخ ۱۵ تیرماه آب در لوله‌های این طرح جاری شود و برداشت آب از رودخانه‌های کارون و سایر رودخانه‌های آبادان و خرمشهر قطع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha