• یکشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97040301422
  • خبرنگار : 71093

"سفارش خرید" سکه آتی متوقف شد

"سفارش خرید" سکه آتی متوقف شد

با افزایش قیمت سکه در بازار نقد، در روزهای گذشته بازار آتی سکه در بورس کالا نیز با افزایش رو به رو شد به طوری که سکه آتی تحویل شهریور ماه در حال حاضر به بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده؛ بر این اساس مدیریت بازار مشتقه بورس کالا تصمیم گرفت موقتا سفارش خرید سکه آتی سکه را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، امروز مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که "طبق مورد ۲ بند «ب» ماده الحاقی دستورالعمل اجرایی معاملات قراردادهای آتی در شرکت بورس کالای ایران از روز جاری تا اطلاع ثانوی اخذ موقعیت تعهدی خرید فزاینده در قراردادهای آتی سکه طلا برای فعالان بازار مقدور نیست. "

این اطلاعیه به این معنی است که از امروز هیچ معامله‌گری در بازار آتی نمی‌تواند سفارش خرید بگذارد مگر اینکه آن معامله گر سابقا موقعیت فروش داشته و قصد دارد بابت بستن موقعیت فروش خود موقعیتی معکوس بگیرد و از بازار خارج شود.

این اطلاعیه پس از آن منتشر شد که بازار نقد سکه با التهاب رو به رو شد و نوسانات صعودی آن هر لحظه قابل مشاهده است به طوری که امروز قیمت هر سکه تمام بهار آزادی در بازار نقد به حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت قرارداد آتی سکه طلا تحویل دی‌ماه سال ۱۳۹۷ تا بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

علاوه بر این قرارداد آتی سکه طلا تحویل آبان‌ماه و شهریورماه هر یک به ترتیب حدودا سه میلیون و ۲۱۰ هزار تومان و سه میلیون و ۱۲۰ هزار تومان است. با توجه به این اطلاعیه معامله‌گران بازار آتی فعلا نمی‌توانند سفارش خرید سکه در این بازار ثبت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۳ ۱۵:۳۹

با این کار یک عده ضرر میکنند و کسانی که خبر داشته و دیروز فروختن به منفعت رسیده و به نظر من مردم به سمت خرید دلاروسکه بصورت نقدی رفته ومجدد سکه گران میشود

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۳ ۲۰:۳۸

سکه اتی امروز در اکثر سررسیدها پنج در صد منفی خورد و صف فروش بود در حالی که دلار و سکه به رشد خود ادامه دادند پس آتی سکه در گران شدن دلار و سکه نقشی ندارد و کار از جای دیگری خراب است

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۳ ۲۱:۲۱

اصولا راه اندازی بازار آتی سکه و بخصوص ورود صندوقهای بزرگ طلا به این بازار، جرقه انفجار قیمت سکه را زد. همین بلا دارد بر سر زعفران میآید و از وقتی معاملات آتی راه افتاده قیمت زعفران با شیب تندی رو به افزایش است. جالب آنکه؛ این گرانی ها فقط به ضرر مردم داخل کشور است و ای کاش میشد در این بازار، به خارجی هایی که زعفران میخواهند، آنهم با دلار 8000 تومانی، زعفران ایرانی میفروختیم و کشاورز زحمتکش به نان و نوایی میرسید. جا دارد مسئولان بورس کالا، در فلسفه وجودی بازار آتی تجدید نظر کنند و تا اطلاع ثانوی کلیه معاملات آتی بخصوص سکه را متوقف کنند تا زمانیکه وضعیت اقتصاد کشور، به حالت عادی بازگردد. بنده همین پیشنهاد را چند ماه قبل هم نوشتم و از آن روز تا به حال، قیمت سکه آتی حدود 1300000 تومان دیگر هم بالا رفته .. بیخود و بی دلیل !