• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۳۹۷ / ۰۰:۴۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 97040402260
  • خبرنگار : 71503

رویداد هنری ایران در جام‌ جهانی تحت تاثیر نرخ ارز

رویداد هنری ایران در جام‌ جهانی تحت تاثیر نرخ ارز

نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران که قرار بود همزمان با جام جهانی فوتبال در روسیه برگزار شود، به دلیل افزایش قیمت ارز و بسته‌های سفر به این کشور منتفی شد.

به گزارش ایسنا، قبل از برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرار بود، نمایشگاهی از صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران در مسکو برپا شود. اتفاقی که می‌توانست بهترین فرصت برای معرفی صنایع دستی و هنرهای کشورمان باشد.

پیش‌بینی شده بود در کنار سفرِ حجم زیادی از گردشگران خارجی، حدود ۲۰ هزار ایرانی ساکن کشورهای مختلف نیز در این رویداد جهانی به مسکو سفر کنند. این اتفاق یکی از بهترین فرصت‌ها برای معرفی صنایع دستی ایران به گردشگران خارجی و فروش آن به گردشگران ایرانی محسوب می‌شد اما با افزایش نرخ ارز در کشورمان به سرانجام نرسید.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، پیش از برگزاری جام جهانی درباره این موضوع به ایسنا گفته بود: قرار است همزمان با مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، نمایشگاه صنایع دستی در مسکو برپا شود. این اتفاق برای معاونت صنایع دستی بسیار ارزشمند است زیرا پیش‌بینی شده در زمان برگزاری این رویداد ۲۰ هزار ایرانی ساکن کشورهای مختلف از مسکو بازدید داشته باشند. جام جهانی فرصت خوبی است تا از آن برای معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی کشورمان استفاده کنیم. ما نیز سعی کردیم از تمام فرصت‌های پیش‌رو برای معرفی و شناخت این هنر ـ صنعت در دنیا استفاده ‌کنیم تا بازار خوبی برای این کالای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنیم.

با این حال بعد از گذشت ۱۳ روز از جام جهانی، نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در روسیه برگزار نشد.

پویا محمودیان درباره‌ی برگزار نشدن این رویداد به ایسنا، گفت: هر صنعتگر یا هنرمند باید برای سفر به روسیه حدود ۲۵ میلیون تومان پرداخت می‌کرد که این مبلغ هزینه سنگینی است؛ بنابراین تصمیم گرفتیم برای رعایت حالت صنعتگران و هنرمندان کشورمان فعلا این نمایشگاه را برگزار نکنیم. شاید این نمایشگاه پایان شهریور ماه در مسکو برگزار شود گرچه هنوز برگزاری آن به صورت کامل مشخص نیست.  

اما علی اصغر مونسان ـ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ درباره تاثیر مشکلات ارزی بر حضور صنعتگران و هنرمندان در نمایشگاه‌های خارجی، به ایسنا توضیح داد: ما از هنرمندان و صنعتگران حمایت و نمایشگاه‌ها را برگزار می‌کنیم. تاکنون نمایشگاه‌های خارجی با پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شده است و این روند همچنان ادامه دارد. مشکلات به وجود آمده در این زمینه بر عهده ماست و همچنان نمایشگاه‌ها را برگزار می‌کنیم و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha