• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 97040502791
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

توسعه صنعت گردشگری از طریق بصری

توسعه صنعت گردشگری از طریق بصری

نتایج مطالعه‌ها نشان می‌دهد که تصویرها تغییر شگرفی در صنعت گردشگری می‌توانند ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، تصویرهای عکاسی به عنوان روشی برای تغییر گذشته، حال و آینده صنعت گردشگری محسوب می‌شوند.

محققان دریافته‌اند که باید تحقیقات بصری بیشتری در حوزه گردشگری انجام دهیم.

تحقیقات بصری در زمینه گردشگری شامل استفاده از طیف وسیعی از روش‌های بصری در مطالعات گردشگری است.

این مجموعه شامل مواد بصری ثانویه مانند کارت پستال، بروشورهای گردشگری، وب سایت‌ها و ایجاد تصویرهایی مانند فیلم، عکس و نقاشی است که به تولید داده کمک می‌کنند.

نشانه‌های بصری معمولا برای دو هدف استفاده می‌شوند:

اول، ارزیابی عوامل انگیزشی مسافران با پس زمینه‌های مختلف فرهنگی برای انتخاب مقصد.

دوم، بررسی تاثیر ارتباطات بصری در ترویج گردشگری فرهنگی.

 نتایج مطالعه‌های پیشین نشان داده بود که موارد بصری می‌توانند به شکل دادن تجربه کمک کنند.

پژوهشگران در این بررسی قصد دارند تا نگاهی نو به مواردی که در هنر عکاسی نادیده گرفته می‌شوند  بیندازند تا از این طریق فرهنگ گردشگری را ترویج دهند.

تحقیق‌های بصری در گردشگری هنوز هم نیازمند پژوهش و بررسی‌های بیشتر است.

منبع: Tourism Research

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.