• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 97040603347
  • خبرنگار : 71571

رییس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد

خرید ۳۸ هزار و ۲۵۰ عدد سکه توسط یک جوان ۳۱ ساله

خرید ۳۸ هزار و ۲۵۰ عدد سکه توسط یک جوان ۳۱ ساله

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه احتمال احتکار خودرو همچنان توسط بازرسان این سازمان در دست بررسی است، گفت: در رابطه با سکه نفر اول ۳۸ هزار و ۲۵۰ عدد سکه خریداری کرده و برای این خرید، رقمی معادل ۵۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان پول پرداخت کرده است.

به گزارش ایسنا، ناصر سراج در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با نابسامانی‌های بازار ارز و سکه اظهار کرد: متأسفانه مواردی را در بحث خرید سکه شاهد بوده‌ایم که اقتصاد کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد، در رابطه با سکه نفر اول ۳۸ هزار و ۲۵۰ عدد سکه خریداری کرده و برای این خرید، رقمی معادل ۵۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان پول پرداخت کرده است.


رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه این فرد تنها ۳۱ سال سن دارد، گفت: همانطور که رئیس قوه قضاییه اشاره کردند ما در رابطه با فروش و عرضه باید تدبیری اتخاذ کنیم و سختی‌هایی را در نظر بگیریم که هرکسی پول دارد نتواند وارد بازار شود و هرکاری خواست در ارتباط با اقتصاد کشور انجام دهد.


سراج عنوان کرد: کدام کشور قوی اینگونه عمل می کند و ارز و سکه را اینچنین در معرض قرار می‌دهد؟ امیدواریم با توجه به هماهنگی‌ها، دستورات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اقتصادی، جلسات بین رؤسای سه قوه و مسئولان عالی، راهکارهای مناسب عملی شود.


وی با بیان اینکه دست‌های خارجی قطعاً در این مسائل دخیل است، گفت: با هماهنگی پیش آمده بین روسای قوا به طور قطع مشکلات موجود برطرف خواهد شد.


رییس سازمان بازرسی کشور درباره نتیجه بازدید از شرکت ایران خودرو و احتمال احتکار از سوی این شرکت تصریح کرد: این موضوع را بررسی می کنیم اما نتیجه بازدید ما این بود که فردای روز بازدید سرزده ما از ایران خودرو، قیمت برخی خودروهای داخلی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان ارزان شد و دیگر هم قیمت‌ها بالا نرفت.


وی گفت: متأسفانه وزارت صنعت طی مصاحبه ای اعلام کرد که ورود ماشین‌های خارجی ممنوع شده و این موضوع مقداری  بر بازار داخلی تاثیر گذاشت.


سراج تأکید کرد: ما از رسانه و عموم مردم تقاضا داریم تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی شرکت یا کارخانه‌ای از طریق شماره تلفن ۱۳۶ تلفن و یا سایت سازمان بازرسی ما را در جریان تخلف صورت گرفته قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۶ ۱۳:۱۲

آیا بهتر نبود محدودیت روی تعداد سکه هایی که افراد می تواند بخرند گذاشته شود؟ همچنین کلیه افراد به اداره دارایی و مالیات بردرآمد معرفی شوند تا معلوم شود این پول که گذاشته اند از چه راهی بدست آورده اند. و آیا مالیات آن را پرداخت کرده اند. بعد هم می توان به سرچشمه رسید و هر کسی خلافکار بوده مجازات کرد، والا کل کار را سر یک نفر انداختن که مشکلی ندارد.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۶ ۱۳:۲۰

چرا فقط سن را اعلام می‌کنید!! آخر این جوان کی بوده پول از کجا آمده و .... واقعا!!؟؟

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۶ ۱۳:۳۱

بهانه درستی برای وضع بوجود آمده نیست. ضعف شدید مدیریتی باعث تمام این نابسمانی اقتصادیست.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۶ ۱۳:۴۹

اگر خودتان ریگی به کفش ندارید چرا این جوان 31 ساله میلیاردر را معرفی نمی کنید. مطمئن هستم یا یکی از آقا زاده هاست یا یکی از بستگان بسیار بسیار نزدیک آنهاست.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۶ ۱۴:۲۷

همون اول باید نظارت میشد نه که الان گفته بشه..دولت گفته برای کنترل بازار، سکه پیش‌فروش می‌کنه ولی با این روش نه تنها بازار کنترل نشده یا اثر کمی داشته، بلکه یه رانت جدید هم به وجود اومده..کسی که 38 هزار تا سکه میخره یا داره پولشویی میکنه یا احتکار یا میخواد از کشور خارج کنه ...باید از همون اول محدودیت میذاشتن..نکته دیگه اینکه اصولا ایا سازمانهای نظارتی همون موقع نباید روی روش پیاده کردن این ایده نظر میدادن؟

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۶ ۱۴:۲۹

پولدار بودن فی نفسه چییز بدی نیست و نباید کاسه کوزه‌ها سر یه نفر بشکنه ...اما وقتی کشور در شرایط سیاسی و اقتصادی خوبی نیست و بیشتر چیزها باید در خدمت مردم عادی باشه که دیگه نباید روشی رو اعمال کرد که باز پولدارتره بتونه بذاره روی پولش با بی نظارتی و ....

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۶ ۱۴:۳۴

اگر دولت در این قضیه نفع نمی برد، حتما برای خرید بیش از 5 سکه به صورت پلکانی مالیات وضع می کرد

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۶ ۱۴:۵۲

من نفهمیدم جرم این خریدار جوان بودن است؟ خوب طبق قانون ایشان پول داشته و خریده!حالا اگر سکه پایین میومد هم کسی دنبال ایشون میگشت که کجایی که این همه ضرر کردی....

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۷ ۲۳:۰۱

من فکر نمی گنم تو تا آخر هم بفهمی چه اتفاقی افتاده است

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۶ ۱۵:۴۶

چون عمق فاجعه رو متوجه بشید میگم که اگه سکه ها بجای طلا سکه 100 تومنی بود میشد 3825000 تومان که بنده و خیلی از مردم عادیه دیگه تو ماه کمتر از این درآمد داریم فاتحه

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۶ ۲۱:۱۶

یک جوان سی و یک ساله این پول را از کجا آورده است؟ با عقل جور در نمیآید ، یا پول ارث پدرش است و یا کسانی پشت سر ایشان هستند و یا با فروش مواد مخدر وامثالهم سروکار دارد!

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۶ ۲۳:۴۰

خوب شما که میدونید وقانون هم گفته بااخلالگران اقتصادی برخورد کنید. چرا اعدامش نمی‌کنید؟آخه این ادم چطوری صاحب یک تریلیون تومان شده و جوان‌های بیکار در جامعه بسیار است!؟